ISKOLABARÁT MÚZEUM Múzeumok és iskolák partnerségének fejlesztésének lehetőségei Új Magyarország Fejlesztési Terv (2008-2013) Győr, 2008. november 7. A.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei Országos Széchényi Könyvtár Budapest, november 14. A stratégiai tervezés és végrehajtás aktuális állapota alapján.
K ulturális fejlesztések az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kulturális vidékfejlesztés és a könyvtárak szeptember 25.
Pályázati információs nap Nyugat-Dunántúl GRIP-IT Kádiné Fülöp Erika Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség - Győr, április 4. -
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Múzeumok fejlesztési lehetőségei Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Összeállította: Nagy Attila Tamás projekt-referens Oktatási és Kulturális.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A vidékfejlesztés szempontjából releváns konstrukciók
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM (TÁMOP)
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) ( ) Tudásdepó-Expressz.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
MÚZEUMI STRATÉGIA ( ) A versenyképes muzeális közszolgáltatás elősegítése KÖZGYŰJTEMÉNYI FŐOSZTÁLY Széphalom, május 11.
Felnőttképzési programok a Múzeumi Oktatási és Képzési Központban Káldy Mária Május 12.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A TÁMOP 3.2.8/08/B és a TÁMOP 3.2.8/08/B/KMR mintaprojektjei Török Petra Szentendre, február 16.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

ISKOLABARÁT MÚZEUM Múzeumok és iskolák partnerségének fejlesztésének lehetőségei Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Győr, november 7. A stratégiai tervezés és végrehajtás aktuális állapota alapján

Új Magyarország Fejlesztési Terv – Ágazatpolitikai fejlesztési célok támogathatósága Támogatási konstrukciók; várható pályázati kiírások – „Iskolabarát Múzeum” „Látogatóbarát Múzeum”

STRATÉGIAI TERVEZÉS Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Forrás: ERFA, ESZA, KA OP-k: TÁMOP, TIOP, ROP-ok, KEOP, GOP... Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv (ÚMVST) Forrás: EMVA Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) Zászlóshajó projektek – ágazati átfogó programok

SZOLGÁLTATÁSOK INFRASTRUKTÚRA TÁMOP TIOP ROP ÚMVP „helyi igények” (pl. városrehabilitációhoz kapcsolódó, külső felújítás) ágazatpolitikai célok (pl. oktatási, képzési célú eszközbeszerzés) A programok struktúrája és koherenciája

Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) – május 9. Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program ( ) – július 30. Társadalmi Megújulás Operatív Program ( ) – szeptember 13. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) – szeptember 19. ÚMFT Akciótervek ( ) – július 25. felülvizsgálat: február ELFOGADVA Mérföldkövek

TÁMOP TIOP ROP ÚMVP

Ágazatpolitika és fejlesztés – Múzeumpedagógia és foglalkoztathatóság ISKOLABARÁT MÚZEUM Az egész életen át tartó tanulás elősegítése (specifikus cél) A munkaerőpiaci részvétel (foglalkoztathatóság) erősítése (átfogó cél) informális oktatási és képzési potenciál leszakadó társadalmi rétegek és hátrányos települések társadalmi versenyképességének növekedése formális oktatásmunkaerő-piaci fejlesztések

Ágazatpolitika és fejlesztés – Múzeumi „alszektor” Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Oktatás + Kultúra „újszerű” együttműködések Oktatás + Kultúra „együttműködést támogató” infrastruktúra Múzeumok iskolabarát fejlesztése Közoktatás- fejlesztési „csomag” Múzeumok Mindenkinek Oktatás „kompeten- ciaalapú” ISKOLABARÁT MÚZEUM

A beavatkozások struktúrája és koherenciája ISKOLABARÁTLÁTOGATÓBARÁT módszertan programok infrastruktúra látogatói infrastruktúra iskolák érzékenysége vidéki örökség

Múzeumok Mindenkinek Program Cél: a kompetenciafejlesztő közoktatás az egész életen át tartó informális tanulás fejlesztése érdekében: újszerű múzeumpedagógiai megoldások bevezetése, a múzeumok és a közoktatási intézmények közötti együttmőködések kialakítása, fejlesztése módszertan programok TÁMOP a), b)

Múzeumok Mindenkinek Program módszertan 1. A múzeumi és - kiemelten - a múzeumpedagógiai modernizáció módszertani megalapozása: LLL- és szocio-kulturális műhely szereppel összefüggő módszertani alapkutatások; tanulmánytervek; képzési programok kidolgozása 2. Oktatás, képzés: Kompetenciafejlesztő pedagógusok és múzeumi szakemberek számára 3. Múzeumok, közoktatási intézmények és civil szervezetek együttműködési hálózatának fejlesztése: koordinátori hálózat; mintaprojektek tervezése és megvalósítása, projekt szimuláció 4. Disszemináció: kiadványsorozat, tájékoztató honlap - adatbázisokkal, szakkönyvtár, konferenciák, rendezvények TÁMOP a)

Paraméterek: kiemelt projekt vissza nem térítendő támogatás támogatási intenzitás: 100% támogatás összege: 438 millió Ft kedvezményezett: Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumismereti Oktatási és Képzési Központ (MOKK) Szerződéskötés várható időpontja: IV. negyedév Múzeumok Mindenkinek Program módszertan TÁMOP a)

Múzeumok Mindenkinek Program programok Módszertanok, jó gyakorlatok bevezetése a hétköznapokba: múzeumpedagógiai és -didaktikai mintaprojektek megvalósítása, ismertté tétele gyermek- és ifjúsági célcsoportokra irányuló múzeumpedagógiai projektek végrehajtása a Múzeumok Mindenkinek Program módszertani fejlesztési központjának szakértői közreműködésével; múzeumban tartott gyermek-, ifjúsági- (pl. óvodai, általános- és középiskolai órák); múzeumpedagógiai szolgáltatások, kiadványok, foglalkoztató anyagok, az egész életen át tartó és informális tanulás jegyében TÁMOP b)

Paraméterek: automatizált pályázat (várhatóan egyszerűbb adminisztráció) vissza nem térítendő támogatás támogatási intenzitás: 100% támogatás min. és max.: 1-7 millió Ft kedvezményezettek: Működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények Indítás lehetséges dátuma: IV. negyedév Múzeumok Mindenkinek Program programok TÁMOP b)

Kapcsolódó közoktatási fejlesztés iskolák érzékenysége Cél: a pedagógus társadalom megtanítása, „érzékenyítése” a múzeum használatára Kompetencia-alapú oktatásfejlesztés; közös „tananyag-csomagok” kidolgozása: a NAT „kompetencia területek” és a múzeumi szakágak egyeztetésével (vegyes múzeumi-pedagógusi csoportok - régiós „pilot-programok” keretében) „Intézmény érzékenyítő tréningek”: Kedvezményezettek: Közoktatási intézmények KERESLET KÍNÁLAT Közoktatási intézményekMúzeumok TÁMOP

Múzeumok iskolabarát fejlesztése infrastruktúra Cél: a múzeumok képzési potenciáljának magasabb fokú kihasználásához szükséges infrastrukturális háttér megteremtése TIOP  a képzést segítő, csoportfoglalkozásokra alkalmas, korszerű oktatótermek, közösségi terek, gyermekfoglalkoztatók kialakítása,  a kiállítások formájában nem, vagy ritkán látható műtárgyállományhoz való hozzáférés kiszélesítése érdekében a gyűjteményi raktárak nyilvánosan látogatható tanulmányi raktárakká, látványtárakká való fejlesztése, illetve meglévők bővítése, korszerűsítése  korszerű IKT infrastruktúrával felszerelt, információs pontok kialakítása

a) Oktató múzeum: a múzeumpedagógiai szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése (pl. jól felszerelt gyermekfoglalkoztatók, oktatótermek, közösségi terek) Támogathatók: Múzeumi épület építése, bővítése, korszerűsítése, átalakítása, belsőépítészeti kialakítások. Berendezések, bútorzat, audiovizuális eszközök, múzeumpedagógiai szemléltető eszközök beszerzése. Múzeumok iskolabarát fejlesztése infrastruktúra TIOP a)

b) Látványtár: gyűjteményi raktárak nyilvánosan látogatható tanulmányi raktárakká, látványtárakká való fejlesztése, illetve meglévők bővítése, korszerűsítése, kiemelt figyelemmel az oktatási hasznosulás lehetőségeire Támogathatók: műszaki feltételrendszer kialakítása (pl. belső építészet, épületgépészet, tároló rendszerek, műtárgy- és őrzésvédelmi berendezések átfogó modernizációja) az adott gyűjteményi raktár műtárgyállományának művelődéstörténeti feldolgozása, háttérbemutatása, a korszerű (megelőző) műtárgyvédelmi módszerek közvetítése Előnyt élveznek: a fejlesztési pólus- és társpólus-városok Múzeumok iskolabarát fejlesztése infrastruktúra TIOP b)

c) Virtuális kiállítás: a múzeumba látogatók digitalizált kulturális örökségi értékekhez való hozzáférését biztosító, információs pontok (1 állomás), vagy nagyobb részlegek (több állomás) kialakítása Támogathatók: szükséges IKT infrastruktúra (gépek, szerver, stb.) Bútorzat, ill. berendezés Internet-csatlakozás Múzeumok iskolabarát fejlesztése infrastruktúra TIOP c)

Paraméterek: egyfordulós pályázat vissza nem térítendő támogatás támogatási intenzitás: 100% támogatás összege: a), c) komponens: 5-30, illetve 5-20 millió Ft kedvezményezettek: Működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények Megjelent kiírás – beadási határidő: január 30. Múzeumok iskolabarát fejlesztése infrastruktúra TIOP

Jelenlegi helyzet A stratégiai tervezés utolsó szakaszai: Pályázat- és program Előkészítő Munkacsoportok (PEMCS) Akciótervek felülvizsgálata lezárult (2008. január-február) időszak akcióterveinek Kormány elé terjesztése (2008. október-november) Első kiírások várható időpontja: IV. negyedév STRATÉGIAI TERVEZÉSVÉGREHAJTÁS OPATPDProjekt-generálásHelyzetkép

Múzeumok látogatóbarát fejlesztése

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium OKM Támogatáskezelő Igazgatósága VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht. Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Regionális Fejlesztés Operatív Program Dél-Alföldi Régió Dél-Dunántúli Régió Észak-Alföldi Régió Észak-Magyarországi Régió Közép-Dunántúli Régió Közép-Magyarországi Régió Nyugat-Dunántúli Régió 16/2006. (XII. 28.) MEHVM-PM rend.; 281/2006. (XII. 23.) Korm. rend.; 255/2006. (XII. 8.) Korm. rend.; 85/2004. (IV. 19.) Korm. rend.; évi LIII. tv.; 217/1998. (XII. 30.) 91. §; 1080/2006. EK rend.; 1081/2006. EK rend.; 1082/2006. EK rend.; 1083/2006. EK rend.

Nagy Attila Tamás osztályvezető Oktatási és Kulturális Minisztérium Kulturális Örökségvédelmi és Koordinációs Főosztály Fejlesztési és Gazdasági Osztály 1055 Budapest, Szalay u , 145. (+36-1) KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!