Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP 3.1.4. – 08/2 - 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Az iskolai dokumentumok
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Györök Beáta - szakmai vezető, Gárdonyi Óvoda - Gárdonyi Tagóvoda
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Zagyvarékason.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
NYITÓRENDEZVÉNY TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül”- hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
TÁMOP A-12/ Innováció a szakképzésben, új irány - új iránymutatás a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetéséhez NYITÓRENDEZVÉNY.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/

Általában a kompetenciáról A kompetencia latin eredetű szó, alkalmasságot, ügyességet fejez ki. Ismeretekbe ágyazott képességfejlesztés KOMPETENCIA: Magatartásforma + Képesség + Ismeret + Motiváció -> FELADATOK EREDMÉNYES ELVÉGZÉSE

Kulcskompetenciák Nat 2007 Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

Szervezési módok/munkaformák frontális munka frontális munka csoportmunka csoportmunka páros munka páros munka tanulópárban folyó munka tanulópárban folyó munka részben / teljesen egyénre szabott munka részben / teljesen egyénre szabott munka rétegmunka rétegmunka

Új tanulásszervezési eljárások projektoktatás (legalább 3 hét) projektoktatás (legalább 3 hét) témahét témahét tantárgytömbösített oktatás tantárgytömbösített oktatás legalább egy moduláris oktatási program legalább egy moduláris oktatási program Nevelési és pedagógiai programba be kell építeni (fenntartó jóváhagyja) Nevelési és pedagógiai programba be kell építeni (fenntartó jóváhagyja) segítség: képzések, szaktanácsadók, mentorok, internetes segédanyagok segítség: képzések, szaktanácsadók, mentorok, internetes segédanyagok

Projekt időtartama 15 HÓNAP 15 HÓNAP kezdete: április 1. kezdete: április 1. zárása: augusztus 31. zárása: augusztus 31.

Pályázat megvalósítása 5 feladatellátási helyen: 1. Fodor András Általános Iskola – Lengyeltóti Ft (41,4 %) 2 vezető + 10 pedagógus + 1 szakmai vezető 2. Kincsem Tagóvoda – Lengyeltóti Ft (11,8 %) 1 vezető + 4 óvodapedagógus + 1 szakmai vezető 3. Lurkó Tagóvoda – Szőlősgyörök Ft (11,8 %) 1 vezető + 1 óvodapedagógus + 1 szakmai vezető 4. Napsugár Tagóvoda – Hács Ft (11,8 %) 1 vezető + 1 óvodapedagógus + 1 szakmai vezető 5. Niklai Napköziotthonos Tagóvoda – Nikla Ft (11,8 %) 1 vezető + 1 óvodapedagógus + 1 szakmai vezető

Pályázat előkészítése pályázati kiírás: november pályázati kiírás: november pályázat benyújtása: FENNTARTÓK pályázat benyújtása: FENNTARTÓK PÁLYÁZATI FELTÉTELEK MEGISMER(TE)ÉSE!!! PÁLYÁZATI FELTÉTELEK MEGISMER(TE)ÉSE!!! pályázat(ok) beadása: december pályázat(ok) beadása: december pályázatírás + komplex intézményi és IKT helyzetelemzés Ft pályázatírás + komplex intézményi és IKT helyzetelemzés Ft szakmai feladatterv: április – kb. 1 hónap szakmai feladatterv: április – kb. 1 hónap

Pályázat költségmegoszlása projekt előkészítése, külsős projektmenedzsmentre: projekt előkészítése, külsős projektmenedzsmentre: szakmai megvalósításra: szakmai megvalósításra: pályázónál: pályázónál:

Pályázat költségei 1. összköltség: Ft összköltség: Ft költségsorok behatároltak (%) költségsorok behatároltak (%) projektmenedzsment: projektmenedzsment: –projektmenedzser Lengyeltóti 15 eFt/hó –pénzügyi munkatárs Rónás Kft 150 eFt/hó –projekt asszisztens Rónás Kft 120 eFt/hó –szakmai vezetők minden feladatellátási helyen Ft/hó –összesen: Ft (9,5 %)

Pályázat költségei 2. projekt szakmai megvalósítása: Ft (39,2 %) projekt szakmai megvalósítása: Ft (39,2 %) –tantestületi projektnyitó nap előadó –tankönyvek, taneszközök (közbeszerzés) –PEPO módosítása –innováció támogatása –helyettesítési díj –intézményi jó gyakorlat átvétele –útiköltség

Pályázat költségei 3. szolgáltatások: Ft (35,1 %) szolgáltatások: Ft (35,1 %) –képzés –szaktanácsadásközbeszerzés –mentorálás –jogdíj (jó gyakorlat átvétele)

Pályázat költségei 4. egyéb szolgáltatás, nyilvánosság: Ft (1,3 %) egyéb szolgáltatás, nyilvánosság: Ft (1,3 %) –C típusú tábla –média jelenlét –reklám, propaganda –könyvvizsgáló –projekt nyitó-záró konferencia

Pályázat költségei 5. egyéb eszközbeszerzés: Ft (8,6 %) egyéb eszközbeszerzés: Ft (8,6 %) –nyomtató 5 db –laptop 17 db –kis értékű tárgyi eszköz  Kincsem Tagóvoda 50 eFt  többi tagóvoda 440 eFt/óvoda ARÁNYOS ELOSZTÁS!!!!!

Pályázat költségei 6. egyéb költség: Ft (3,2 %) egyéb költség: Ft (3,2 %) –anyagköltség (irodaszer) –közbeszerzés (375 eFt) –tantestületi nyitó dologi

Folyamatban lévő feladatok 1. megbízási szerződések megkötése (bizonyos aláírási jogosultság a főigazgató részére átadva) megbízási szerződések megkötése (bizonyos aláírási jogosultság a főigazgató részére átadva) munkaköri leírások kiegészítése munkaköri leírások kiegészítése közbeszerzés lebonyolítása (Eunitas Kft.) közbeszerzés lebonyolítása (Eunitas Kft.) –taneszközrendelés –képzés, szaktanácsadás tankönyvrendelés – hiányos a teljesítés tankönyvrendelés – hiányos a teljesítés

Folyamatban lévő feladatok 2. teljes lefedettséget igénylő kompetenciaterületek oktatása (5. évfolyamon 2 tanulócsoport, óvodai csoportok) teljes lefedettséget igénylő kompetenciaterületek oktatása (5. évfolyamon 2 tanulócsoport, óvodai csoportok) menedzsment folyamatos és kölcsönös tájékoztatása menedzsment folyamatos és kölcsönös tájékoztatása kapcsolattartás a többi pályázóval kapcsolattartás a többi pályázóval

Szücs Gábor projektmenedzser Polgármesteri Hivatal Lengyeltóti, Zrínyi M. u. 2. Köszönöm figyelmüket!