Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
E-learning és a multimédia
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Közönségkapcsolatok (PR)
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Családi vállalkozás.
Kevés az Ügyfél ?. 1.a legtöbb KKV-nek van weboldala 2.Időt és pénzt költenek a látogatókra Tény.
MOTIVÁCIÓ.
A kulturális intelligencia
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon (1.) november 21.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Konfliktuskezelés - mediációval
Különbözőek vagyunk!.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal november 5. Szolnok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal október 15. Szolnok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal Szeptember 15. Szolnok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja 1 Mediációs kutatás Összefoglaló OBmB, november – a közvetítői.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
Autonómia és felelősségvállalás
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
A beiskolázás előkészítése
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
SZERVEZETI MEDIÁCIÓ Mediációs Műhelytalálkozó Zajkás Gergely DHL Supply Chain.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
Az üzletek operatív működtetése
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
Desztináció-marketing
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Előadás másolata:

Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

Érintett témák Facilitatív mediáció Evaluatív mediáció Narratív mediáció Transzformatív mediáció Online mediáció Virtuális mediáció MEDARB / ARBMED Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

FACILITATÍV MEDIÁCIÓ 1. Az „eredeti” mediáció A mediátor feladatai: Megállapodást kötni gyorsan és hatékonyan. Megteremteni a megfelelő körülményeket a vitarendezéshez Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

FACILITATÍV MEDIÁCIÓ 2. Jellemzők: Megállapodás megkötése a cél Felek kommunikációjának elősegítése Problémafeltárás A tárgyalás lehetőleg együtt zajlik Nincs helye az érzelmeknek Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

FACILITATÍV MEDIÁCIÓ 3. Mi szól mellette? Nem a mediátor az ügy legfontosabb szereplője Gyors és hatékony Költségkímélő A felek megállapodása kezeli a konfliktust Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

FACILITATÍV MEDIÁCIÓ 4. Mi szól ellene? Figyelmen kívül hagyja az érzelmeket „Magára hagyja” a feleket Nyomást gyakorol a megállapodás megkötése érdekében Nem vesz tudomást a felek pozícióiban lévő különbségekről Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

EVALUATÍV MEDIÁCIÓ 1. Jellemzők: A mediátor a konkrét ügy szakértője Értékel, véleményez, tanácsot ad Jellemzően különtárgyalásban zajlik Pozíciók erősségeinek / gyengeségeinek értékelése Tudatos manipulatív szerep / nyomásgyakorlás Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

EVALUATÍV MEDIÁCIÓ 2. Mi szól mellette? A felek megállapodni jönnek, nem érzelegni A megállapodás betartása bizalmat épít A felek nincsenek tisztában a jogaikkal Nincs reális képük a peres eljárás várható kimeneteléről Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

EVALUATÍV MEDIÁCIÓ 3. Mi szól ellene? Nem a felek hozzák a döntést A manipuláció nem legitim eszköz A mediátor nem lehet tisztában a konfliktus minden aspektusával A felek nem elkötelezettek „Megállapodásgyár” A mediátor nem pártatlan (különtárgyalás) Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

NARRATÍV MEDIÁCIÓ 1. Jellemzők: A nyelv nem semleges közeg Újra kell definiálni / értelmezni fogalmakat A felek „sztorikat” gyártanak egymásról Nem lehet a megállapodásra fókuszálni Cél a feleknek másikról kialakított elképzeléseinek átalakítása Érzékeny a kulturális különbségekre Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

NARRATÍV MEDIÁCIÓ 2. Jellemzők: Cél a „sztorik” átírása Nincs különtárgyalás A felek egymáshoz és a konfliktushoz fűződő viszonyának újraértelmezése a cél Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

NARRATÍV MEDIÁCIÓ 3. Mi szól mellette? A célja (az emberi kapcsolatok javítása) nagyon értékes Hatékonyan kezel kulturális különbségeket Rosszul kommunikáló ügyfeleknél is hatékony Segít fogalmak tisztázásában Attitűdöket változtathat meg Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

NARRATÍV MEDIÁCIÓ 4. Mi szól ellene? Alkalmazhatóság szűk köre Nem csak kulturális konfliktusok vannak A potenciális célcsoport (rosszul kommunikáló ügyfél) el sem jut mediációra Ellenállnak a felek Majdnem terápia Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

TRANSZFORMATÍV MEDIÁCIÓ 1. Jellemzők: A felek közötti viszony „átalakítása” vezet el a konfliktus feloldásához Nem a megállapodás a cél Javuló kommunikáció + konstruktív interakció = megállapodás Negatív „dinamika” pozitív változása Elismerés, képessé tevés, megértés Érdek / szükséglet kettéválasztása Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

TRANSZFORMATÍV MEDIÁCIÓ 2. Mi szól mellette? Az érzelmek tudatos kezelése Rejtett motivációk / szükségletek megértése Tartósan javíthatja a felek kapcsolatát Ténylegesen a konfliktust kezeli Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

TRANSZFORMATÍV MEDIÁCIÓ 3. Mi szól ellene? Nem eléggé fókuszált Túl sok ideig tart Üzleti konfliktusok kezelésére alkalmatlan Nem minden esetben van szükség erre Túlságosan idealista Nem elterjedt Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

ONLINE MEDIÁCIÓ 1. Jellemzők: Új megközelítés Célja a megállapodás létrehozása Áthidalja a földrajzi távolságokat Gyorsabb a hagyományosnál Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

Formái (valós és nem valós idejű): ONLINE MEDIÁCIÓ 2. Formái (valós és nem valós idejű): E-mail Chat Azonnali üzenetküldés Internetes konferencia rendszerek (skype, msn) ODR-weboldalak Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

ONLINE MEDIÁCIÓ 3. Mi szól mellette? Idő- és költséghatékony Sokszereplős ügyek esetében jól használható Földrajzi vagy nyelvi akadályok Kulturális különbségek Érzelemmentes helyzetekben jól működik Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

ONLINE MEDIÁCIÓ 4. Mi szól ellene? Bizonyos konfliktus-típusok eleve kizártak Személytelen Nem mindenki számára elérhető Közvetlen kommunikáció hiányzik Etikai aggályok (titoktartás) Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja

MEDARB / ARBMED / VIRTUÁLIS MEDIÁCIÓ MEDARB: Mediációtól arbitráció felé ARBMED: Arbitrációtól a mediáció felé Virtuális mediáció: Mediációs szoftver Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja