A profitorientált felnőttképzők egy esete. Jogszabályok  2001. évi CI. törvény a felnőttképzésről  2003. évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tehetségpont létrehozása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az ÚMVP intézményrendszere
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Ágazati szakképzés változásai
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
III. BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM AKKREDITÁLT FELNŐTTKÉPZŐ INTÉZMÉNY Felnőttképzési nyilvántartási szám: Akkreditációs lajstromszám: 0602.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakiskolai fejlesztési program
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A profitorientált felnőttképzők egy esete

Jogszabályok  évi CI. törvény a felnőttképzésről  évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról  22/2004. (II.16.) kormányrendelet a felnőttképzést folytató intézmények és felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól  24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól  15/2007. (IV. 13.) SZMM rendelet a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészéből felnőttképzési célra nyújtható támogatások részletes szabályairól  189/2009. (IX. 10.) Kormányrendelet a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól szóló 22/2004. (II. 16.) Kormányrendelet módosításáról  2/2010. (II. 16.) SZMM rendelet a felnőttképzési tevékenység megkezdésének és folytatásának részletes szabályairól

SULISZERVIZ Oktatási és Szakértői Iroda Kft. Pedagógiai Intézet, ECDL Vizsgaközpont

TÖRTÉNETE  Megalakulás:1995  Pedagógus-továbbképzések tartása:1997  Közoktatási szakértői feladatok ellátása:1999  Saját tulajdonú irodakomplexum:2001  Akkreditált felnőttképzési intézmény:2003  Pedagógiai-szakmai szolgáltató intézet:2003  Közoktatási (1999), és felnőttképzési konferenciák (2003) szervezése  ECDL vizsgák (szervezés, lebonyolítás):2004

Személyi háttere  Főállású munkatársak: 2 fő tulajdonos ügyvezető, pedagógiai intézet igazgató, képzési referens, minőségügyi vezető, ügyviteli asszisztens, 2 fő ügyintéző  Külső munkatársak: oktatók 39 fő  Megbízási szerződéssel: rendszergazda és könyvelő 1-1 fő  (Összesen 48 fő)

Infrastrukturális háttere  6 helyiségből álló, légkondicionált iroda, a szükséges korszerű irodatechnikai és számítástechnikai berendezésekkel (hálózattal) teljesen felszerelve  20 hallgató befogadására alkalmas légkondicionált oktatóterem, benne asztalok, székek, projektor, nyelvi labor, nyomtató, scanner, stb.  Bérelt tanterem tanári szobával szociális és várakozó helyiségekkel együtt

TEVÉKENYSÉGEI  Felnőttképzési tevékenységek, szolgáltatások akkreditált pedagógus-továbbképzések nyelvvizsgára felkészítő tanfolyamok informatikai és egyéb OKJ-s képzések, ECDL vizsgára felkészítő tanfolyamok humán erőforrás fejlesztési program szolgáltatások: előzetes tudásszint felmérés, képzési szükségletek felmérése, képzési tanácsadás

TEVÉKENYSÉGEI  ECDL Nemzetközi Vizsgaközpont működtetése ECDL (Európai Számítógép- használói Jogosítvány) modulok vizsgáinak lebonyolítása

TEVÉKENYSÉGEI  Konferenciák, tájékoztatók, szakmai fórumok szervezése Országos Közoktatási Szakértői Konferencia Országos Felnőttképzési Konferencia Tájékoztatók, szakmai napok, informatika, minőségfejlesztés és egyéb területeken

TEVÉKENYSÉGEI  Közoktatási szakértői szolgáltatások Szakértői tevékenység fenntartói, intézményvezetői megkeresésre A közoktatási szakértők tevékenységének koordinálása, szakmai- törvényességi ellenőrző munkájuk segítése. Közreműködés az Oktatási Minisztérium "KÖZOKTATÁS / SZAK" pályázatainak projektjeiben. Segítségnyújtás az intézményfenntartó önkormányzatok közoktatási feladatainak ellátásában. Megbízható szakmai információk biztosítása az oktatási intézményeket érintő fenntartói döntések előkészítéséhez. A közoktatásban dolgozó vezetők munkájának segítése. Pályázatok közvetítése és készítése.

TEVÉKENYSÉGEI  Pedagógiai-szakmai szolgáltatás pedagógiai értékelés szaktanácsadás igazgatási pedagógiai szolgáltatás intézmények minőségfejlesztési, minőségbiztosítási tevékenységének segítése segítségnyújtás az iskolai informatikai hálózat kialakításához, üzemeltetéséhez, fejlesztéséhez tanácsadás fenntartói és intézményi informatikai stratégia kialakításához információs rendszerek fejlesztése, kialakítása közoktatási intézményekben

TEVÉKENYSÉGEI  A TÁMOP pályázat megvalósítása: 242 kollégával (képzők, szaktanácsadók) szerződéses jogviszonyban együttdolgozva a projekten

Célcsoportjai, létszámok  Több ezer pedagógust képezése órás tanfolyamokon  A pedagógiai-szakmai szolgáltatások közoktatási intézménytípusai óvoda általános iskola szakiskola gimnázium, szakközépiskola alapfokú művészetoktatási intézmény gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény diákotthon és kollégium.

KAPCSOLATRENDSZERE  Szakértőkkel, szaktanácsadókkal  Tagság érdekvédelmi, szakmai szervezetekben Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete; Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete; Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara; Felnőttképzők Szövetsége; Neumann János Számítógép-tudományi Társaság; Magyar Szakképzési Társaság.

FINANSZÍROZÁSA  Központi költségvetésből  Szakképzési hozzájárulás felnőttképzésre elszámolható része  Felnőttképzési normatíva  Pályázati források  Önerő: Gazdasági társasági formában működő képzési vállalkozás befolyt bevételei

PERSPEKTÍVÁK, TERVEK  Megbízható, magas színvonalú szolgáltatás a jövőben is  alkalmazható, versenyképes tudás közvetítése  Pályázati részvételek oktatás minőségfejlesztése, az informatikai kultúra és idegen nyelvi oktatás területeken

Elérhetőségek és kontakt- személyek SULISZERVIZ Oktatási és Szakértői Iroda Kft. Pedagógiai Intézet, ECDL Vizsgaközpont  Cím : 4024 Debrecen, Kossuth u. 42.  Web:   /fax:(52) ,  :(52) ,  :(20)  Ügyvezetők: Molnár Csaba és Kónyáné Tóth Mária:

FORRÁSOK  Irodalom Arapovics Mária: Az emberierőforrás-fejlesztés szerepe a gazdasági versenyben. Borbély-Pecze Tibor: Új LLG (lifelong guidence) szabályozás. Fóris Ágota: Idegennyelvtudással kapcsolatos vizsgálat a Dél- Dunántúl középiskoláiban. Henczi Lajos: A felnőttképzés jogszabályrendszere. Kerékgyártó László: Soha el nem évülő büntethetőség a felnőttképzésben. Koltai Dénes: Az informatika új kihívása: a virtuális tanár. Koltai Dénes: A felnőttképzés elméleti, gazdasági és területi problémái. Koltai Dénes: Felmérés a hazai felnőttképzési szervezetek akkreditált programjainak helyzetéről. Kutatási zárótanulmány. Koltai Dénes: Felmérés a hazai akkreditált felnőttképzési szervezetek működéséről. Kutatási zárótanulmány. Összefoglaló a „TANULÁS ÉLETEN ÁT” (TéT ) bizottság tevékenységéről. Koltai Dénes-Koltai Zsuzsa: Felnőttoktatás és múzeumi képzés. Szép Zsófia: A szakképzés és a felnőttképzés hatékonysága. (Kutatási zárótanulmány). Tóth Etelka: A szakképzésfejlesztés aktuális kérdései.

FORRÁSOK  Jogszabályok évi CI. törvény a felnőttképzésről évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról 22/2004. (II.16.) kormányrendelet a felnőttképzést folytató intézmények és felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól 15/2007. (IV. 13.) SZMM rendelet a Munkaerőpiaci Alap képzési alaprészéből felnőttképzési célra nyújtható támogatások részletes szabályairól 189/2009. (IX. 10.) Kormányrendelet a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól szóló 22/2004. (II. 16.) Kormányrendelet módosításáról 2/2010. (II. 16.) SZMM rendelet a felnőttképzési tevékenység megkezdésének és folytatásának részletes szabályairól

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!