Korszerű óvodapedagógiai módszerek, eljárások alkalmazása a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0098 projekt TEMATIKUS MÜHELYFOGLALKOZÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A portfólió - óvodai szakterület
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Korszerű óvodapedagógiai módszerek, eljárások alkalmazása a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0098 projekt TEMATIKUS MÜHELYFOGLALKOZÁS Készítette: Bartl Andrea ,Kremznerné André Ildikó 2012.május 8. Nemesapáti

„Tavasz”Komplex foglalkozás „Maci „témahét a Maci Óvodában „Tavasz”Komplex foglalkozás a Vackor Óvodában

Korszerű nevelési módszerek, pedagógiai eljárások alkalmazásának fontossága Az óvodánkba járó kisgyermekek Sajátosságai: nagyfokú heterogenitás egyéni fejlettségüket tekintve. Sok esetben jellemző: szegényes szókincs, érzelmi elhanyagoltság, szokásrendszer életkortól nagymértékben elmarad Legfőbb cél Minőségi munkával, anyagi erőforrások növelésével : a gyermekek sokoldalúbb fejlesztése, nevelési körülményeinek,eszközrendszerének javítása.

FEJLESZTÉS Fejlődésük elősegítése minden egyes gyermekek fejlődésének a biztosításával, elősegítésével történhet, nem pedig egy vezérelt, minden gyermek számára egyöntetű, egyszerre, azonos módon történő fejlesztéssel  Ebből adódik annak fontossága, hogy a különböző fejlődési sajátosságokkal rendelkező gyermekek, sajátosságaiknak megfelelően önmagukhoz képest fejlődni tudjanak.  

FEJLESZTÉS a gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartása és kielégítése, a kreativitás előtérbe helyezése, és a kompetencia érzés kialakítása, fenntartása. az igazi ismeret az, amit a gyermek önmaga szerez meg. Alapja: hogy a gyermek érdeklődésére, és cselekvésére, előzetes tudására, tapasztalataira épüljön az ismeretanyagot is tartalmazó tevékenységrendszer

Fő feladatok Olyan fejlődési közeg biztosítása, ahol jelen kell lennie: a nevelői irányítás indirekt jellegének, a fejlődés lehetőségeinek biztosításának, az egyes gyermekek igényei szerinti személyi és tárgyi feltételek megteremtésének, a tevékenységekben való részvétel során a választás lehetőségének biztosításának. folyamatosan olyan társas közeg teremtése, melyben a gyermek tud beszélgetni, minden feltett kérdésére választ kapni.

Alkalmazott módszerek, foglalkoztatási formák Projekt módszer A projektpedagógia módszerét, beépítjük gyakorlatunkba. A projekttémák szoros összefüggésben vannak a kompetencia alapú oktatás keretében kidolgozásra került innovációnkkal, „ jó gyakorlatunkkal”. Feldolgozásra kerülő projektjeink: Ősz kincsei Ádventtől karácsonyig Maci Farsang Húsvétvárás Várépítés A témák kibontása éves tervben kerülnek kidolgozásra.

Alkalmazott módszerek, foglalkoztatási formák Kooperatív tanulásszervezési módszert A gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve tudatosan alkalmazzuk az alábbiak miatt: A gyermekek kisebb csoportokban egymást tanítják, melyet a pedagógus indirekt módon irányít, A feladat megoldása során a gyermekek között munkamegosztás alakul ki, Pozitív hatása van a közösségi élet alakulására Folyamatosan fejlődik együttműködési ,kommunikációs készségük Folyamatos sikerélmény részesei a gyermekek Sokat segít az esélyegyenlőség biztosítása érdekében.

Alkalmazott módszerek, foglalkoztatási formák Nevelőmunkánk során a differenciálás, komplex tevékenykedtetési lehetőségek, szocializációs képesség,- ill. fantáziafejlesztő játékok folyamatos alkalmazása Konfliktus kezeléshez, módszerhez illő témához „ Persona Doll” módszer alkalmazása. -„Kedves Ház” pedagógia  „Mozgással az egészségért..” jó gyakorlat adaptációja helyi gyakorlatunkhoz.

Tárgyi feltételek, meglévő és szükséges eszközök Természetes anyagból készült eszközök folyamatos bővítése, Babák, legók, autók, építőjátékok, szerepjátékokhoz szükséges eszközök, képességfejlesztő játékok, könyvek, sokszínű technikát biztosító ábrázolóeszközök és ritmushangszerek   Nyitott polcainkon a nap minden szakában elérhetőek a különböző konstrukciókészséget, figyelmet, finommotorikát, gondolkodást, szem-kéz koordinációt, logikai készséget stb. fejlesztő játékok. Óvónők által készített játékok, eszközök, amelyek az egyéni fejlesztés során fontos szerepet kapnak az óvodai tevékenységekben.

Dokumentálás Folyamatosan csoportnaplóba történik Jó gyakorlat, egyéni innováció feltöltése a sikeres pályázatunk megvalósítása során az „Educatio” honlapjára feltöltöttük az előírásoknak megfelelően. Projekt terveink, kompetencia programcsomag egyéni adaptációja, utánkövetés dokumentációja, kooperatív módszernek megfelelő tanulásszervezés rögzítése éves tervben kerülnek kidolgozásra.

Intézményi innovációnk várható eredménye Szemléletváltás - kompetencia fejlesztés Tanulásszervezési eljárások, technikák folyamatos fejlesztése, tevékenykedtetés Továbbképzési tapasztalatok gyermekcsoportban történő adaptálása Korszerű tanulásszervezési eljárások, módszerek nevelési gyakorlatba történő beépülése A kompetencia alapú óvodai nevelés helyi nevelési programba történő beépítése a meglévő értékeket megőrizve került továbbfejlesztésre

Fenntarthatóság biztosítása A módosított helyi óvodai programnak megfelelő gyakorlat folytatása Folyamatos, kölcsönös hospitálások szervezése intézményegységen belül és kívül. Konzultációk, tapasztalatcserék más intézmények csoportjaival ( pl. IPR-t alkalmazó óvodában. Óvodai és intézményi munkacsoportok működtetése, közreműködés ( Részletesen a munkatervekben )

Életképek

Köszönöm a figyelmet! „ A gyermek világa nyitott lény, A simogatásra simogatással, A jókedvre jókedvvel, A tevékenységre tevékenységgel felel „ ( Mérei Ferenc ) csertan.sandor@gmail.com 92/593-076 www.csertansuli.hu