Fenntartható fejlődés a kereskedelemben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Erőforrások a Földön: Jut is marad is!!!!!
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
FENNTARTHATÓ(?) FEJLŐDÉS
Comenius Legyünk környezetbarát európai polgárok! 1Pápa
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
DIÁKVÁLLALKOZÁS TANÉV. Felmérés szeptember 1306 tanuló Iskola tanulóinak 96%-a Nemek aránya fiúlány %57%
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
MARKETING.
"vállalkozások klímatudatossága" Melyek vagy melyek lennének a legjobb, leghatékonyabb állami eszközök a vállalkozások klímatudatosságának erősítésére?
BURGÅRDEN OKTATÁSI KÖZPONT Tanétterem -és pékség.
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
A piac Szakiskola.
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A Magyar Természetvédők Szövetsége az Éghajlatváltozási Stratégiáról Farkas István, ügyvezető elnök Magyar Természetvédők Szövetsége Föld Barátai Európa.
Értékesítési csatornák
A projektmenedzsment fogalma
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
E-beszerzés Bravo csoport.
Operációkutatás eredete
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Mérnökökológia Musa Ildikó BME VKKT.
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
EUKÓNA 2008/ /c szakiskolai osztály. FENNTARTHATÓ FOGYASZTÁS Egészséges életmód Egyéni szükségletek Megváltozott vásárlói szokások A mai gazdasági.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Szemben az árakkal … Mottó: Addig nyújtózkodj, amíg jól esik! A takaród majd nő az igényeiddel.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
EGYÜTTMŰKÖDÉS A PIACI IGÉNYEK GAZDASÁGOS KIELÉGÍTÉSÉÉRT „IPARI PARK-SZERŰ” ÉLELMISZERTERMELÉSI RENDSZER GAZDASÁGOSAN.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Tájékoztató NGM_AK002 NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban csütörtökön óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Ipari ökológia 7 A "szimbiózismenedzsment" feltételei: bizalom, távolság Dr. Bezegh András.
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
1111 Budapest, Műegyetem rkp Tel: (361) Fax: (361) M ÉRNÖKÖKOLÓGIA Előadó: Dr. Szilágyi Ferenc.
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
Beszerzések hatékonyság növelése
„Vegyünk egy nagy levegőt”
ÜDVÖZÖLJÜK!.
Tájékoztató LGM_ak002 LGM_ak004 LGS_ak011.
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Tájékoztató NGM_AK004.
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

Fenntartható fejlődés a kereskedelemben Részletes fenntarthatósági koncepció kifejlesztése az élelmiszer osztály új áruválasztékára A koncepció bemutatása a vezetőség következő megbeszélésén

Áruválaszték kialakítása Brainwriting az alábbi témában: Fenntarthatósági koncepció készítése az élelmiszer osztály új fenntartható áruválasztékának kialakítására Idő beosztás: Ötletek gyűjtése egyénileg (5 perc) Továbbadása a következő diáknak Olvasás és további állítás, magyarázat, kérdés vagy ötlet hozzáadása >folytatás addig amíg a kör be nem zárul (20 perc csoportonként) Rendszerezés a táblát (közösen) (30 perc)

Tanulói feladatok Minden résztvevő kap egy papírlapot, amely tetején egy probléma, egy kérdés vagy egy állítás szerepel 1. lépés: A diákok ráírják a papír jobb felső sarkába a nevüket vagy egy számot. 2. lépés: A diákok ráírnak egy- három személyes állítást a következő sorokba (pl. ötletek a témára vonatkozóan vagy egy megoldás). 3. lépés: A lapokat mindenki a szomszédjának odaadja, a diákok elolvassák az osztálytársuk állításait és további magyarázó jegyzetet főznek hozzá. Ez lehet kiegészítés, kommentár vagy egy kérdés. Ez a folyamat a addig tart, amíg körbe nem ér a papír (5-6 diák) A tanár rendszerezi a brainwriting eredményét és a diákok felhasználhatják ezt a további munkájukban. Előnye: Minden diák részt vesz a folyamatban. A diákoktól több kérdés, szempont, ötlet és javaslat összegyűjthető.

Fenntarthatósági koncepció készítése az élelmiszer osztály új fenntartható áruválasztékának kialakítására Mely árucikkeket kellene vásárolni? Kellene tartani próbavásárlást először? Most kellene rendelnünk vagy egy későbbi időpontban? Találhatunk egy kedvezőbb ajánlatot? Helyi termelőtől/ beszállítótól kellene rendelnünk vagy mástól, ki ajánl jobb termék választást? Áruválaszték megtervezése Mit kellene rendelni? Mennyiség megtervezése Mennyit kellene rendelni? Időbeosztás tervezése Mikorra kellene az árukat megrendelni Árkalkuláció Mi a maximális nagykereskedelmi ár? Beszállítók kiválasztása Hol kellene az árukat megrendelni?

Koncepció

Multimédiás eszközök használata A fenntarthatósági koncepció készítése az élelmiszer osztály új fenntartható áruválasztékának kialakítására feladat ismérveinek kibővítése és újradefiniálása felhasználva az internet kutatás, kollegák és szakértők megkérdezésének módszerét. A tájékoztató formája szerint kellene rendszerezni a fenntarthatósági aspektusait az új koncepciónak.

Értékelés

Ökocimkék Csomagoláson feltüntetett jelek

Kereskedelem és a környezetvédelem Fenntartható áruválaszték fejlesztése Még akkor is ha kiskereskedők, akiknek közvetítő szerepe van a termelők és a fogyasztók között, nem képesek meghatározni a ökológiai termelést vagy a ökológiai gondolkodású fogyasztást, mégis ésszerű megfontolniuk a fenntarthatósági aspektusokat a termékválasztékukban amennyire lehetséges . Egy adott termék teljes élettartam ciklusának lehető legtöbb lépésére érdemes ezt kiterjeszteni. A következő szempontokat javasoljuk megfontolásra: • A termelés során alacsony legyen az ökológiai hatás a környezetre (pl. termelés mérgező és toxikus anyagok nélkül, ökológia barát összetevők használatával) • Ökológiai csomagolás használata (pl. nem használva külső csomagolást vagy kitöltő anyagot) • az erőforrások minimális használata (pl. takarékosság az energiával, vízzel, szennyezés csökkentése, szolgáltatás barát termékek ajánlása, tesztelése és ajánlása a ritkán szükséges tartós termékek bérlésének vagy lízingjének •a levegőre, vízre, földre hatás csökkentése További bizonyos termékcsoportok, amelyek különösen támogatottak: •a helyi termékek választékának fejlesztése (A “helyi termék” definíciója függ a termék típusától) • ”fair-trade” termékek ajánlása • olyan termékek ajánlása, amely megfelelő állattartásból származnak • olyan termékek ajánlása, amely ellenőrzött ökológiai gazdaságból származnak

Kereskedők, fogyasztók, fenntarthatóság Lehetséges szakértői interjú kérdések: Környezet és fenntarthatóság Kiskereskedelmi egységük mennyi pénzt költ környezeti területre? Mire vonatkoznak ezek a kiadások? Hogyan lehet energiát megtakarítani a kiskereskedelemben? Árusítanak-e génkezelt termékeket a kiskereskedelmi cégek? Használnak-e a kiskereskedelmi vállalkozások újrahasznosítható csomagolást? Emberi erőforrás és fenntarthatóság Meddig terjed ki a cég dolgozóinak fenntarthatósági kérdésekről történő informálása? Mennyi dolgozót vonnak be a fenntarthatósági koncepciók megvalósításába? A vállalati projektek kapcsolódnak-e a csapatfejlesztés eléréséhez? Vannak-e tömör koncepciók a munkafeltételek optimalizálására? Fogyasztók és fenntarthatóság Mennyire jól informáltak a fogyasztók ezen a területen? Milyen speciális projekteket hajtanak végre a cégeken belül a fenntarthatósági témakörre vonatkozóan? Hogyan reagálnak a fogyasztók ezen tevékenységekre? Jövő lehetőségei Mik a cég céljai a jövőben?