Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
A lelki egészség védelme az iskolában
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Integráció és inklúzió
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Pedagógus értékelési rendszer
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Tervezési folyamat.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Csókay László KPSZTI április 13.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Pedagógiai-Pszichológiai Tanácsadó és Prevenciós Központ Dunaszerdahely Mgr. Krippelová Eva

Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika 2. Pszichológiai a gyógypedagógiai terápia, reedukáció 3. Elsődleges megelőzés és tanulási zavar prevenció 4. Másodlagos prevenció 5. Beszélgetések a tanulókkal 6. További tevékenység : - tanácsadás - módszertani és információs szolgáltatás 7. Felnőttképzés – pedagógusok, szülők részére

2. Pszichológiai és gyógypedagógiai beavatkozások, terápia, korrekció Lemaradott és egyenetlenül fejlődő gyerekek, tanulók Hátrányos szociális helyzetűek Iskolakezdés halasztása utáni fejlesztésre szorulók, ismereteik bővítése, kiejtési, pszichomotorikai nehézségeik elhárítása Tanulási, viselkedési problémák Hanyagolt, kínzott, kihasznált és egyéb módon veszélyeztetettek Tanulás és figyelem zavarosok Tehetséges tanulók – általános, különleges, sport és művésztehetség kezelése

3. Drogprevenció és tanulási zavar prevenció Megvalósítás formája: élmény, 3-5x 90 perc Témakörök: Önismeret, személyiségfejlesztés, kommunikáció, konfliktuskezelés Stresszhelyzetek kezelése Partnerkapcsolatok, szülővé nevelés, szexualitás Sikanírozás, agressziókezelés Stop a drognak, cigarettának, alkoholnak! Önismerettel foglalkozást választani Kreativitás fejlesztése

4. Másodlagos prevenció Viselkedési zavarokkal küzdő gyerekek diagnosztikája Egyéni és csoportos terápia Tanácsadás és konzultáció a rászorulók szülei és pedagógusaik részére

5. Beszélgetések a tanulókkal Megvalósítás formái: osztálytermes beszélgetések 1-2 tanórában Témák: Ne tedd tönkre okos tested! – egészséges életmód, megelőzés Adaptációs problémák iskolaváltásokkor Pályaválsztás Partnerkapcsolatok, szexualitás, szülővé nevelés Komunikáció, empátia, asszertivitás Személyiség, önismeret, önbecsülés Agresszivitás és sikanírozás,lelki terror Egészséges életmód, drogmegelőzés Egyéb az iskolák igénye és megegyezés alapján

6. Tanácsadás, módszertani és információs szolgáltatás Forma: egyéni, csoportos, pedagógus vagy szülő értekezletek Témák: Iskolai alkalmasság, beíratás, iskolakezdés halasztása Nevelés kérdése a családban, iskolában Alkalmazkodás, beilleszkedés kérdése iskolatípus váltáskor Szakvizsgálat a Tanácsadóban – szakszöveg értelmezése, értékelés, osztályozás alkalmazása, egyéni tanterv összeállítása Integrációs nevelés, dokumentáció, egyéni program Tanítás-nevelésben résztvevők kommunikációja, szülő-nevelő tanító-tanuló kapcsolat Prevenciós koordinátorok, nevelési tanácsadók, iskolapszichológusok módszertani vezetése

7. Felnőtt továbbképzés Személyiségfejlesztés, kommunikáció, konfliktuskezelés Forma: zártcsoportos élményalapú szociálpszichológiai tréning, max. 15 résztvevővel 10x2 órában - „Közelebb a gyerekekhez ... az iskolaklubban “ - „Közelebb a gyerekekhez ... a családban“ Egyéni bánásmódot igénylő tanulók nevelése Forma: konzultáció, előadásos beszélgetések, elméleti és gyakorlati kérdések megbeszélése 2-4 tanóra terjedelmében

Kéréseiket az alábbi címen várjuk: CPPPaP, Hlavná 37/19, Dunajská Streda vagy ppp.ds@stonline.sk Olvashatnak rólunk a világhálón: www.poradnads-cpppap.meu.zoznam.sk