TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
as tanév Záró értekezlet.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Az e-portfólió használati köre
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Előadás másolata:

TÁMOP-3.3.3.-08/1.-2009-0011. „Integrációs bázisiskola a Jászságban” konzorciumi pályázat Elnyert támogatás: 32 535 666 Ft Tóthné Eszes Éva

A projekt célja a közoktatási intézményi hálózat kialakításában való részvétel, a hálózati tanulás, hospitáció révén a HHH tanulók integrált oktatását segítő, IPR alapú intézményfejlesztésre, inkluzív oktatási környezetre fókuszáló együttműködés fejlesztése, sikeres programok és módszerek elterjesztése, az IPR már jól működő elemeinek rendszerré építése, hatékonyabbá tétele az egymástól való tanulás módszerével. Az együttnevelésben kialakult jó gyakorlatok, a hatékonyan működő pedagógiai modellek megismertetése, elterjesztése a kölcsönös tanulás jegyében a térség oktatási intézményei között. Tóthné Eszes Éva

Konzorciumi partnerek Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar, Jászberény JKI Napsugár Óvoda, Jánoshida JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény, Jánoshida Cigány Kisebbségi Önkormányzat, Jánoshida Jászsági Cigányok Munkalehetõségéért Egyesület Tóthné Eszes Éva

JKI Napsugár Óvoda Együttműködés a családdal Folyamatos a kapcsolattartás (napi beszélgetés, fogadóóra, visszatérő családlátogatás) A kapcsolattartás további elemeinek bővítésével (több közös program), illetve a tartalmi elemeinek mélyítésével a HHH szülők részvételi arányának növelése. Óvoda – iskola átmenet támogatása Kidolgozásra került az óvoda – iskola együttműködési modellje Dokumentumok: A kidolgozott új tartalmi elemek beépítése az óvoda dokumentációjába. Tóthné Eszes Éva

Cigány Kisebbségi Önkormányzat Helyi közoktatási kerek-asztal Szülői klub működtetése Színházlátogatások Játszóház Környezetvédelmi nap Családi nap szervezése Tóthné Eszes Éva

Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület Kirándulás szervezése Sportprogram rendezése Cigánytánc oktatása Mobil színpad beszerzése Helyi közoktatási kerek-asztal Szülői klub működtetése Tóthné Eszes Éva

Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar Dr. Fábiánné dr. Kocsis Lenke főiskolai tanár Nyíri Mihályné főiskolai adjunktus Erdészné dr. Molnár Marietta tanszékvezető főiskolai tanár Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészítés Tóthné Eszes Éva

JKI Petőfi Sándor Általános Iskolai Tagintézmény I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek (Tanulás tanítása program, Nyitott iskola program) II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek (Pedagógushallgatók fogadására, hospitációk és konzultációk vezetésére, próbatanításokra, vizsgatanításokra történő felkészülés.) III. Szolgáltatói tevékenységek (Találkozó szervezése, részvétel találkozókon, műhelymunka) IV. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek (jó gyakorlatok megismerése, terjesztése, fejlesztése) V. Minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemek (A teljes körű intézményi önértékelés rendjében szerepelteti az IPR alapú önértékelést.) Tóthné Eszes Éva

Főiskolai hallgatók gyakorlatát segítő munkacsoport Munkacsoport-vezető: Kerepesiné Antal Ibolya tanító, gyakorlatvezető szakvizsga Tagok: Horváthné Szabó Katalin magyar-történelem szakos tanár Majorosné Gerhát Éva tanító, nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus szakvizsga Mészárosné Vas Márta magyar-ének szakos tanár, drámapedagógus szakvizsga Nagyné Barta Vilma matematika-kémia szakos tanár Tóthné Eszes Éva tanító, magyar szakos tanár, közoktatási vezető szakvizsga Turócziné Eszes Mária tanító, mentálhigiénés szakvizsga Tóthné Eszes Éva

Közös tervezés Feladat-egyeztetés, célkitűzések, munkaterv „EGYMÁSTÓL TANULÁS” Az értékrendszer prioritásai Csoportos és egyéni hospitálások hogyanja Az integrációs pedagógiai rendszer felépítése Az iskolában működő IPR – elemek Együttműködések, partnerkapcsolatok Tóthné Eszes Éva

Gyakorlatvezetők felkészítése Gyakorlatvezetői dokumentáció megismerése A tanítási gyakorlatok programjának előkészítése A hallgatók értékelő füzetei  Az integráció és szegregáció története a Jászságban – előadás (Dr Szabados Lajos, a főiskola rektor helyettese) Értékelési szempontok megbeszélése Gyakorlati jegyek szempontjai A teljesített félév munkájának értékelése A következő félév programterve Tóthné Eszes Éva

Gyakorlatvezetők felkészítése Gyakorlatvezető tanárok hospitálása a Csillei Béla által vezetett Dr. Hegedűs T. András Alapítványi Szakiskolában, Középiskolában. A tanítási gyakorlat mindennapi kérdéseinek megbeszélése ( felkészülés, tervezetek). Záró tanítások előkészítése Tóthné Eszes Éva

Gyakorlatvezetők felkészítése A grafológia alapjai Gyermekrajzok elemzése Továbbképzés Ribárszki Valéria pszichológus Tóthné Eszes Éva

Gyakorlatvezetők felkészítése Tanárképzés szakmai és gyakorlati kérdései Mérési-értékelési gyakorlatok Vélemények a pedagógus munkájáról Mi jelent stresszt a pedagógusnak? A gyakorlatvezetői munka kihívásai, „örömök és gondok” Tóthné Eszes Éva

A hallgatók gyakorlatának tervezete 3 félév ütemezése Csoportos hospitálásokkal kezdődik Egyéni hospitálással folytatódik Csoportos tanítási gyakorlat Egyéni tanítási gyakorlat Komplex szabadidős foglalkozás Tóthné Eszes Éva

Tóthné Eszes Éva

Tóthné Eszes Éva

Tóthné Eszes Éva

Találkozás a hallgatókkal Közoktatási szakértő előadása: IPR-rendszer Gyakorlatvezetők bemutatkozása Ismerkedés a főiskolai hallgatókkal Ismerkedés a tanulócsoportokkal Tóthné Eszes Éva

Csoportos hospitálás Ismerkedés a helyi óvodával Bemutató foglalkozás megtekintése Mozgásfejlesztés az óvodában Tóthné Eszes Éva

Csoportos hospitálás Bemutatóóra az első osztályban Hospitálás a saját tanulócsoportban Egyéni fejlesztésbe való bekapcsolódás Tóthné Eszes Éva

Egyéni hospitálás, tanítási gyakorlat Kompetencia-fejlesztés Kooperatív tanulásszervezés Differenciálás Hatékony tanuló-megismerési technikák Egyéni fejlesztés Motivációs eszközök Pályaorientáció Multikulturális tartalmak Külső partner-kapcsolataink Önismeret, önértékelés Tóthné Eszes Éva

Együttműködések Fehér Kálmánné, a jánoshidai Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnök asszonya Cseresznyési Erika, védőnő Mahovics Tímea, gyermekjóléti szolgálat előadója Banya László, a Jászsági Cigányok Munkalehetőségéért Egyesület elnöke Tóthné Eszes Éva

Szabadidős tevékenységek Tóthné Eszes Éva

Közös szakmai nap Tóthné Eszes Éva

Projektzáró tanítás Tóthné Eszes Éva

Tóthné Eszes Éva