TÁMOP - 3.2.11 - Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Aktuális TÁMOP felhívások- konvergencia régiók Kiss Gábor Boldizsár Koordinációs és fejlesztési osztályvezető 2012/1.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, november 30.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Dobbantó projekt pályázati tájékoztató... a sikeres pályázáshoz szeptember.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Közkincs pályázatok tapasztalatai a Közép- dunántúli Régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása TÁMOP /10/1.
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Uniós pályázati források a közművelődés nem formális és informális szerepvállalásának erősítésére - Társadalmi Megújulás Operatív Program -
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A TÁMOP 3.2.8/08/B és a TÁMOP 3.2.8/08/B/KMR mintaprojektjei Török Petra Szentendre, február 16.
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Lorem ipsum.
„Út a munkához”program
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és oktatási kereteken kívül szerveződő nem formális és informális tanulást támogató programok megvalósítása -A kulturális intézmények és szervezetek (könyvtárak, múzeumok, levéltárak, közművelődési, valamint művészeti intézmények és szervezetek) és a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködések elősegítése Pályázók: teljes kulturális szféra + sport

Időpont: február 10. (szerda) Helyszín: 1055 Budapest, Báthory u. 10. földszinti konferenciaterem Előzetes regisztráció: Program: általános tudnivalók Regisztráció Lakos Ágnes, Sörény Edina (OKM): A közgyűjtemények fejlesztési lehetőségei a TÁMOP pályázat segítségével Jakab László (HEP IH): A TÁMOP konstrukció általános bemutatása Dankó János (OKM Támogatáskezelő): A TÁMOP konstrukció eljárásrendi tudnivalói Lencsés Krisztina (OKM Támogatáskezelő): A TÁMOP pénzügyi tudnivalói Ebédszünet Kérdések-válaszok TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Összevont információs nap a közgyűjteményeknek

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Múzeumi szakmai információs nap Téma: általános tudnivalók + szakmai részletek (TÁMOP 3.2.8/B pályázati tapasztalatok) Időpont: február 16. (kedd) Helyszín: szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum Meghívó és végleges program folyamatban. (tartalom a TÁMOP 3.2.8/B. – MMP pályázat kiírásának függvényében alakulhat) Tájékoztatást küldi: Váradi Anna + HÍRLEVÉL + Szentendrei Szabadtéri

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és oktatási kereteken kívül szerveződő nem formális és informális tanulást támogató programok megvalósítása - A kulturális intézmények és szervezetek (könyvtárak, múzeumok, levéltárak, közművelődési, valamint művészeti intézmények és szervezetek) és a nevelési- oktatási intézmények közötti együttműködések elősegítése Forráskeret: Ország /konvergencia régiók/:3,4 mrd Ft KMR /Főváros és Pest m./:0,6 mrd Ft

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Pályázói kör: I. Kulturális (közművelődési, közgyűjteményi, művészeti) intézmények működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények 1. múzeumi szervezet tagintézményében (filia) megvalósuló fejlesztés esetén a központi muzeális intézmény 2. önállóan pályázni nem jogosult (de nem filia) muzeális intézmények esetében (pl. összevont intézmény szervezeti egysége) a fenntartó II. Alapfokú művészetoktatási intézmények. III. Kulturális (közművelődési, közgyűjteményi, művészeti) tevékenységet folytató non-profit szervezetek IV. Sportegyesületek Általában: 1 intézmény – 1 pályázat (ha fenntartó pályázik, 4 pályázat) Speciálisan múzeumokra: múzeumi hálózat (filiák) esetén pályázó a központi múzeum – 4 pályázattal

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Elnyerhető forrás: 5 – 50 m Ft / pályázat (100 %-os támogatás) Ebből 10% ERFA erejéig – infrastrukturális eszközbeszerzés (IKT és egyéb, a projekthez szorosan kapcsolódó és nélkülözhetetlen műszaki eszközök, szoftverek, valamint bútorok, berendezések)

Előkészítés: Pedagógiai és nevelési programok felmérése Pályázati előkészítő szakaszban a bevonni kívánt nevelési-oktatási intézmények igényeinek felmérése (nevelési és pedagógiai programjaik alapján). Ez alapozza meg a pályázat tevékenységeit (foglalkozási formák, szolgáltatások körét) és az együttműködési megállapodást. TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Kötelező tevékenységek I.

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Kötelező tevékenységek II. Együttműködési megállapodások megkötése Kötelező minimum 5 db - legalább a fenntartási időszak végéig szóló időtartamra (Múzeum mit ad oktatási intézmény programjához illeszkedve, s az oktatási intézmény hány gyerekkel, milyen gyakran jön?) Foglalkoztatási formák közül legalább 1 fajta (lehet több fogl. forma is, ill. egy fogl. formából több sorozat is), melyből félévente legalább egyet kötelező megvalósítani (Heti sorozatokra figyelni! Nem kell minden oktatási intézménynek ugyanazt adni! Összevonhatóságok!) Az 5 együttműködés közül: - egy óvoda· - egy olyan intézmény, melyben a tanulók legalább 30%-a hátrányos helyzetű (ill. halmozottan hátrányos helyzetű). – Adat az iskolától, a október 1-én a Közoktatási Információs Irodánál lejelentett információ az irányadó (OSAP). - legalább egy más helységbeli intézmény. „3 az egyben” esetek: többcélú közoktatási intézmény (pl. óvoda, általános iskola, középiskola), ill. összevont intézmény (közös szervezetben működő több óvoda, vagy iskola) esetén minden egység külön intézménynek számít

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Kötelező tevékenységek III. Kidolgozott, részletes szakmai tematika TÁMOP 3.2.8/B tapasztalatok! Ajánlott tevékenységek („gyűjtő-témák”) listája: 16. sz. melléklet. – bővíthető! Foglalkozási formák: - Havi egyszeri szakkör - Heti szakkör - Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás havonta - Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás hetente - Tehetséggondozás, fejlesztés* - Versenyek, vetélkedők, bajnokságok - Témanap*, témahét* *Bentlakásos formában (tábor keretében) is megvalósítható

TÁMOP 3.2.8/B – A) komp. Múzeumok és iskolák partnersége TÁMOP 3.2.8/B – B) komp. Iskolabarát élményprogramok, múzeumok az informális tanulásért

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása február 26-tól: a hátrányos helyzetű és leghátrányosabb helyzetű településeken megvalósuló pályázatok március 5-től: többi pályázat Beadás (elvi) záró időpontja: április 30. Vigyázat: automatikus pályázat! (egyszerűsített eljárás, a forráskeret erejéig nyitott pályázati ablakkal) Postai beadás TÁMOP 3.2.8/B tapasztalat: „BOLDOGOK AKIK ELSŐKÉNT LŐNEK” (Ezüstnyereg c. western)