TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és oktatási kereteken kívül szerveződő nem formális és informális tanulást támogató programok megvalósítása -A kulturális intézmények és szervezetek (könyvtárak, múzeumok, levéltárak, közművelődési, valamint művészeti intézmények és szervezetek) és a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködések elősegítése Pályázók: teljes kulturális szféra + sport
Időpont: február 10. (szerda) Helyszín: 1055 Budapest, Báthory u. 10. földszinti konferenciaterem Előzetes regisztráció: Program: általános tudnivalók Regisztráció Lakos Ágnes, Sörény Edina (OKM): A közgyűjtemények fejlesztési lehetőségei a TÁMOP pályázat segítségével Jakab László (HEP IH): A TÁMOP konstrukció általános bemutatása Dankó János (OKM Támogatáskezelő): A TÁMOP konstrukció eljárásrendi tudnivalói Lencsés Krisztina (OKM Támogatáskezelő): A TÁMOP pénzügyi tudnivalói Ebédszünet Kérdések-válaszok TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Összevont információs nap a közgyűjteményeknek
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Múzeumi szakmai információs nap Téma: általános tudnivalók + szakmai részletek (TÁMOP 3.2.8/B pályázati tapasztalatok) Időpont: február 16. (kedd) Helyszín: szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum Meghívó és végleges program folyamatban. (tartalom a TÁMOP 3.2.8/B. – MMP pályázat kiírásának függvényében alakulhat) Tájékoztatást küldi: Váradi Anna + HÍRLEVÉL + Szentendrei Szabadtéri
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és oktatási kereteken kívül szerveződő nem formális és informális tanulást támogató programok megvalósítása - A kulturális intézmények és szervezetek (könyvtárak, múzeumok, levéltárak, közművelődési, valamint művészeti intézmények és szervezetek) és a nevelési- oktatási intézmények közötti együttműködések elősegítése Forráskeret: Ország /konvergencia régiók/:3,4 mrd Ft KMR /Főváros és Pest m./:0,6 mrd Ft
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Pályázói kör: I. Kulturális (közművelődési, közgyűjteményi, művészeti) intézmények működési engedéllyel rendelkező muzeális intézmények 1. múzeumi szervezet tagintézményében (filia) megvalósuló fejlesztés esetén a központi muzeális intézmény 2. önállóan pályázni nem jogosult (de nem filia) muzeális intézmények esetében (pl. összevont intézmény szervezeti egysége) a fenntartó II. Alapfokú művészetoktatási intézmények. III. Kulturális (közművelődési, közgyűjteményi, művészeti) tevékenységet folytató non-profit szervezetek IV. Sportegyesületek Általában: 1 intézmény – 1 pályázat (ha fenntartó pályázik, 4 pályázat) Speciálisan múzeumokra: múzeumi hálózat (filiák) esetén pályázó a központi múzeum – 4 pályázattal
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Elnyerhető forrás: 5 – 50 m Ft / pályázat (100 %-os támogatás) Ebből 10% ERFA erejéig – infrastrukturális eszközbeszerzés (IKT és egyéb, a projekthez szorosan kapcsolódó és nélkülözhetetlen műszaki eszközök, szoftverek, valamint bútorok, berendezések)
Előkészítés: Pedagógiai és nevelési programok felmérése Pályázati előkészítő szakaszban a bevonni kívánt nevelési-oktatási intézmények igényeinek felmérése (nevelési és pedagógiai programjaik alapján). Ez alapozza meg a pályázat tevékenységeit (foglalkozási formák, szolgáltatások körét) és az együttműködési megállapodást. TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Kötelező tevékenységek I.
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Kötelező tevékenységek II. Együttműködési megállapodások megkötése Kötelező minimum 5 db - legalább a fenntartási időszak végéig szóló időtartamra (Múzeum mit ad oktatási intézmény programjához illeszkedve, s az oktatási intézmény hány gyerekkel, milyen gyakran jön?) Foglalkoztatási formák közül legalább 1 fajta (lehet több fogl. forma is, ill. egy fogl. formából több sorozat is), melyből félévente legalább egyet kötelező megvalósítani (Heti sorozatokra figyelni! Nem kell minden oktatási intézménynek ugyanazt adni! Összevonhatóságok!) Az 5 együttműködés közül: - egy óvoda· - egy olyan intézmény, melyben a tanulók legalább 30%-a hátrányos helyzetű (ill. halmozottan hátrányos helyzetű). – Adat az iskolától, a október 1-én a Közoktatási Információs Irodánál lejelentett információ az irányadó (OSAP). - legalább egy más helységbeli intézmény. „3 az egyben” esetek: többcélú közoktatási intézmény (pl. óvoda, általános iskola, középiskola), ill. összevont intézmény (közös szervezetben működő több óvoda, vagy iskola) esetén minden egység külön intézménynek számít
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Kötelező tevékenységek III. Kidolgozott, részletes szakmai tematika TÁMOP 3.2.8/B tapasztalatok! Ajánlott tevékenységek („gyűjtő-témák”) listája: 16. sz. melléklet. – bővíthető! Foglalkozási formák: - Havi egyszeri szakkör - Heti szakkör - Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás havonta - Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás hetente - Tehetséggondozás, fejlesztés* - Versenyek, vetélkedők, bajnokságok - Témanap*, témahét* *Bentlakásos formában (tábor keretében) is megvalósítható
TÁMOP 3.2.8/B – A) komp. Múzeumok és iskolák partnersége TÁMOP 3.2.8/B – B) komp. Iskolabarát élményprogramok, múzeumok az informális tanulásért
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása február 26-tól: a hátrányos helyzetű és leghátrányosabb helyzetű településeken megvalósuló pályázatok március 5-től: többi pályázat Beadás (elvi) záró időpontja: április 30. Vigyázat: automatikus pályázat! (egyszerűsített eljárás, a forráskeret erejéig nyitott pályázati ablakkal) Postai beadás TÁMOP 3.2.8/B tapasztalat: „BOLDOGOK AKIK ELSŐKÉNT LŐNEK” (Ezüstnyereg c. western)