A dyslexia veszélyeztetettség tünetei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
(Lóbálgatjuk, hintáztatjuk…) Készítette: Hengerics Henriett
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
prizma tárház-projekt
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A FEJLŐDÉSI DISZFÁZIA ÉS KÖVETKEZMÉNYEI ISKOLÁSKORBAN
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A diszlexia-veszélyeztetettség és a diszlexia jelenségköre Diszgráfia
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
KOMPETENCIA ALAPÚ NEVELÉS
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Az iskolaérettség kérdése
ALAPFOGALMAK MEGHATÁROZÁSA
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Bevezetés a pszichológiába
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Anya – gyermek kapcsolata
Bilateralis opercularis szindróma gyermekkorban
A diszkalkulia jelentése számolászavar.
Elfogadva nevelni, tanítani
Az emberi tanulás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Speciális tanulási nehézségek
Speciális tanulási nehézségek
Magatartási zavarok POS pszicho organikus szindróma
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
A differenciált fejlesztés pszichológiája
Lehetőségek a tanulási problémák korai felismerésében és megelőzésében
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
A DIFER használata.
A „diszes” problémák korai jelei
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
DISZKALKULIA, VAGY MÉGSEM?
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Beszédészlelés fejlesztése óvodáskorban
„ …a helyes működés elérése érdekében nem valamely fogyatékosság változtatása, hanem a változásra képes ember segítése a cél!” ( Pető András)
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
Dr. Petercsák Edit Miskolc, március 6.
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Dunaújvárosi Tagintézménye
1 Készítette: Barkó Zsolt. Nem betegség, rendellenesség A diszlexiásoknak problémát okozhat a betűk, szavak és számok felismerése, leírása. A leírt betűket.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
DARUS a gyermekekért.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Horváthné Moldvay Ilona gyógypedagógus, közoktatási szakértő
Műtét előtt- műtét után
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
A gyakorlat céljai Belássuk, hogy a tanulási zavar gyakori jelenség az iskola falai között, a tanítási-tanulási folyamatban számolni kell ezzel Rálássunk.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

A dyslexia veszélyeztetettség tünetei Dr. Nagy Lászlóné logopédus „Esély” Pedagógiai Központ

1. Mozgásfejlettség Feltűnő ügyetlenség a nagymozgások területén Összerendezetlen mozgás Ügyetlenség a finommotorikában, rajza nem életkorának megfelelő szintű, elkerüli a manipulatív tevékenységeket

2. Beszédfejlettség Megkésett beszédfejlődés Szókincs szegényes (relációs szókincs, gyűjtőfogalmak) A ragok bizonytalan használata A beszédmegértés gátoltsága A kifejezőkészség alacsony szintje Nem szereti a mesét, verseket, ezekre nem figyel Nehezen tud megtanulni verseket Gyenge hallási differenciáló képesség Nem megfelelő ritmuskészség, ritmusképletet nem tud helyesen megismételni

3. Térbeli tájékozódás Nehézségei mutatkoznak a térbeli tájékozódásban, az irányváltoztatásban Bizonytalan testsémája Dominancia

4. Észlelési zavarok Ép hallás mellett auditív (hallási) észlelés zavara A vizuális (látási) észlelés zavara Alak-háttér megkülönböztetése A látás-mozgás összerendezetlensége A nagyság-forma-szín észlelése gyenge A szeriális elrendezésben zavar mutatkozik

5. Figyelem és emlékezet Figyelme szórt, rövid idejű Rövid távú verbális emlékezete alacsony szintű A hosszú távú memória is sérült

6. Egyéb tünetek Túlmozgékonyság Visszahúzó magatartás Kapcsolatteremtési zavarok Szociális éretlenség Önkiszolgálás elmaradottsága

Ki figyelhet fel ezekre a tünetekre? Szülő Óvónő Gyermekorvos Védőnő Pszichológus Logopédus Általános iskolai pedagógus

Köszönöm a figyelmet!