Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E 2008. nov.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Kompetencia alapú képzés
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? SZNTOT április 2. „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra Cziboly Ádám „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Minőség menedzsment 6.előadás
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓK KÉPZÉSÉNEK FEJLESZTÉSE
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
European Distance and E-Learning Network
4. OER Digitális Eszközök Digitális Elbeszélésekhez
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov. 15. „Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a közlemény a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.”

A kutatás összefoglalása 2009-ben indul, két éves időtartam a nyolc ún. "lisszaboni kulcskompetencából" ötnél vizsgálja, hogy a dramatikus tevékenységek az oktatásban milyen hatást fejtenek ki a fiatalok tudására, készségeire és attitűdjeire. EU által támogatott projekt hat konzorciumi partner részvételével statisztikailag érvényes és megbízható, kvantitatív és kvalitatív eredmények

Konzorcium tagjai Magyarország: Káva Kulturális Műhely (konzorciumvezető) Anglia: Big Brum Hollandia / Gáza övezet: Theatre Days Lengyelország: Gdansk-i Egyetem Románia: Sigma Art Szlovénia: Taka Tuka Club További országok csatlakozása várható

A vizsgált kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Tanulás tanulása Vállalkozás és kezdeményezőkészség Szociális és állampolgári kompetencia Kulturális önkifejezés

Mik azok a lisszaboni kulcskompetenciák? Az Európai Bizottság ajánlása Az Élethosszig tartó tanulás átfogó stratégia része Minden kompetenciának három szintje van: - Tudás - Készségek - Attitűdök Komplex, átfogó definíciók, teljesen új szemlélet

Egy példa: Vállalkozás és kezdeményezőkészség A vállalkozói kompetencia az egyén azon képességére utal, hogy elképzeléseit meg tudja valósítani. Ide tartozik a kreativitás, az innováció és a kockázatvállalás, valamint annak képessége, hogy az egyén célkitűzései érdekében terveket készít és visz véghez. Ez mindannyiunk számára támogatást nyújt a mindennapok során otthon és a társadalomban, az alkalmazottakat segíti a munkájuk során, és képessé teszi őket arra, hogy megragadják a lehetőségeket, valamint képezi az olyan speciálisabb készségek és tudás alapját, amelyre a vállalkozóknak a társadalmi vagy kereskedelmi tevékenységükhöz szükségük van.

Átfogó kutatás A kutatás során a dramatikus tevékenységek több fajtáját is vizsgáljuk (színházi nevelési program, tanítási dráma, gyermek- és diákszínjátszó csoport, stb.). A kutatás eszköztára a kvantitatív és kvalitatív módszertan széles arzenálját vonultatja fel az önbeszámolóktól a strukturált csoportmegfigyeléseken át a mélyinterjúig.

A kutatás eredményeinek hasznosulása Európai Oktatási Csomag Green Paper (ajánlás) ezen anyagok nyolc nyelvre történő lefordítása és terjesztése összesen hat konferencia minden partnerországban zárókonferencia Brüsszelben a döntéshozók számára

... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása

... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Moderátor változók Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása

... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Moderátor változók Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kontroll változók

Mediátor változók... Kontroll Csoport_1 KULTÚRÁK q1 q2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kompetencia6 Szociális Kompetenciák Kompetencia7 Vállalkozói Kompetencia Kompetencia8 Kulturális Kompetencia Moderátor változók q3 q4 Kutatási Csoport_1 ORSZÁG_1ORSZÁG_2 Kutatási Csoport_2 q1 Kontroll Csoport_2 Kompetencia1 Anyanyelvi Kommunikáció Kompetencia5 A tanulás tanulása Kontroll változók

Kvantitatív elemek Önbeszámoló Tanárok megfigyelése Strukturált csoportmegfigyelés

Kvantitatív elemek Programvezetők önértékelése (+ külső szakértők értékelése) Európai szakértők beszámolói Önálló kvalitatív kutatások az egyes országokban

Öt kulcs- kompetencia, moderátor és mediátor változók Önbeszámoló Tanárok megfigyelése Csoport- megfigyelés Külső szakértő értékelése Programvezetők önértékelése Vizsgált dramatikus tevékenységek tulajdonságai Európai szakértők beszámolói Önálló kvalitatív kutatások az egyes országokban

Kompetenciák INPUT Kompetenciák OUTPUT FOLYAMATOS DRÁMAMUNKA CSOPORTMEGFIGYELÉS EGYSZER TÖBB HÓNAPOS LONGITUDINÁLIS DIZÁJN Kompetenciák 2 HÉTTEL ELŐTTE Kompetenciák 2 HÉTTEL UTÁNA EGYSZERI ALKALOM TIE CSOPORT- MEGFIGYELÉS EGY HÓNAPOS LONGITUDINÁLIS DIZÁJN IDŐ min. 2*4 csoport, min. 2*80 fő / ország

A kutatás nyitott, várjuk résztvevők jelentkezését!

Cziboly Ádám mobil: 20 / iroda: Marczibányi tér © DICE Project (Danis Ildikó, Varga Attila, Cziboly Ádám) Az előadásban ismertetett kutatási design nemzetközi szerzői jogvédelem alatt Köszönöm a figyelmet!