Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Dokumentációs rendszer
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A nevelési-oktatási program előzményei
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Minőségdíjak.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az EEM helye a menedzsmentben
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A szaktanácsadó segítő szerepe
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Közoktatási alapismeretek
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében? Setényi János setenyi@expanzio.hu

Egy TÁMOP 3.1.8. projekt története A standardok kifejlesztése a TÁMOP 3.1.8. (OH) keretében történt Csak általános iskolára fejlesztették ki A korábbi hazai és a jelenlegi nemzetközi minőségfejlesztésre épít Gyengesége a valódi standardok hiánya a hazai közoktatásban

A standardok szerkezete Először a működési területek Aztán a követelmények Utána az indikátorok Végül az adatforrások

Kiindulópont az EFQM

Megfelelési területek – Adottságok 1. 1. Vezetés 1.1 Tervezés és intézményi értékek 1.2 Intézményi működés irányítása 1.3 Eredményközpontú pedagógiai vezetés 1.4 Belső és külső partnerekkel való együttműködés 1.5 Munkatársak motiválása és támogatása 2. Munkatársak 2.1 A munkatársak szakmai irányítása és támogatása 2.2 A munkatársak szakmai fejlődésének támogatása 2.3 A munkatársak közötti együttműködés, a tantestületen belüli egyetértés 2.4 A munkatársak munkájának értékelése és elismerése

Megfelelési területek – Adottságok 2. 3. Stratégia és pedagógiai program 3.1 Az intézmény pedagógiai programja, az intézmény által biztosított tanulási lehetőségek 3.2 Az intézmény működésének sajátosságait rögzítő dokumentumok minősége, előállításuk módja 3.3 Az intézmény partnereinek részvétele a pedagógiai program és más stratégiai dokumentumok elkészítésében 3.4 Az intézmény pedagógiai programjának és más stratégiai dokumentumainak megvalósítása 4. Partnerkapcsolatok és erőforrások 4.1 A szülők és az intézmény más partnereinek bevonása 4.2 Az intézmény pénzügyi és tárgyi erőforrásainak felhasználása 4.3 Az intézmény információs rendszere 5. Pedagógiai folyamatok 5.1 Tanítás- és tanulásszervezés 5.2 A tanítás minősége 5.3 Intézményi klíma 5.4 Értékelési képesség, értékelés és önértékelés 5.5 Iskolafejlesztés

Megfelelési területek – Eredmények 1. 6. A belső és külső partnerek elégedettsége 6.1 A munkatársak elégedettsége 6.2 A szülők elégedettsége 6.3 A tanulók elégedettsége 6.4 A külső partnerek (fenntartó és más partnerek) elégedettsége 7. Nevelési és oktatási eredmények 7.1 Tanulási eredmények 7.2 Az intézmény működésének társadalmi hatásai

A leggyakrabban használt források Jogszabályok Létező standardok (pl. taneszköz jegyzék) Külső pedagógiai-szakmai értékelés (jelenleg kísérleti szakaszban) Országos kompetenciamérés Vezetői pályázat SZMSZ Pedagógiai program Iskolafejlesztési terv Intézmény által alkotott kérdőív Interjúk SWOT elemzés Statisztikai adatok gyűjtése és elemzése Jó gyakorlatok