2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Komplex Instrukciós Program
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Egészségtudatos magatartás kialakítása
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Szociális kompetencia
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Nyitó konferencia szeptember 15. Dr. Tóbiás László: Az Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái című,
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Projektmunka.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
TÁVMUNKA: ÚJ FOGLALKOZTATÁSI CÉLSZERŰSÉGEK VIDÉKEN.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A projekt általános szakmai célkitűzései
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói

TÁMOP /2/C , Útitársak projekt Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói Egészséges életmód szociális dimenziói - társadalmi, demográfiai változások - életmód változása Célkitűzés: Aktív és minőségi élet fenntartása: fizikai, szociális és mentális „jól-lét”. A képzésben résztvevők képessé váljanak: -holisztikus szemléletű megközelítésben foglalkozni az egészséges életmód kérdésével, - prevenció fókuszú gondolkodásra, - ismereteket szerezzenek az életminőség javításának lehetőségeiről, öngondoskodás képességének fejlesztéséről.

TÁMOP /2/C , Útitársak projekt Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói Fizikai tényezők - egészség fogalmának meghatározása, - fizikai aktivitás jelentősége, szerepe, - táplálkozás szerepe. Mentális tényezők - lelki egészség kiegyensúlyozottság, harmónia stressz szerepe önértékelés, önmegvalósítás jelentősége - káros szenvedélyektől mentes életmód

TÁMOP /2/C , Útitársak projekt Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói Szociális tényezők - társas kapcsolatok, közösségek - autonómia - létbiztonság, anyagi háttér

TÁMOP /2/C , Útitársak projekt Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói Fejlesztendő kompetenciák - empátia, tolerancia, - együttműködési készség, - öngondoskodás képessége. A tantárgyi tananyag elsajátítását követően képessé válnak: - felmérések, értékelések elkészítésére egy adott közösségre vonatkozóan, - az egészséghez való viszony megértésére, formálására, - a szociális ellátást biztosítók közti kapcsolatok formálására, - hatékony szakmaközi / szektorközi kommunikációra, - a helyi közösség aktív társadalmi részvételének szervezésére az egészségtudatos magatartás kialakítása érdekében.