Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Egyéni fejlesztési terv
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
as tanév Záró értekezlet.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Kompetensek lettünk? június 27..
 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Előadás másolata:

Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67. 0036 82 512 960  www.rafeisk.hu @ info@rafeisk.hu

KUDARCMENTES ISKOLAKEZDÉS A KISLÉTSZÁMÚ OSZTÁLYBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Készítette: Csontákné Reszli Anikó Kovácsné Székelyi Gabriella

MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? Miért jött létre? Mi a jó gyakorlat CÉLJA? HOGYAN MŰKÖDIK? MI A MŰKÖDÉS FELTÉTELE? MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? MITŐL ÚJSZERŰ?

MIÉRT JÖTT LÉTRE? • lakókörnyezet • sajátos tanulói összetétel • kudarckerülés • óvoda-iskola átmenet megkönnyítése • egyre több a részképesség zavarral küzdő kisgyermek • lassabb fejlődési ütem • alapkészségek megszerzése • eredményes továbbhaladás

Mi a jó gyakorlat célja? • kudarcmentes iskolakezdés • óvoda-iskola átmenet megkönnyítése • egyéni képességekhez alkalmazkodó képességfejlesztés • felzárkóztatás • funkciózavarok megszüntetése a kezdő szakaszban • tanulási motivációk, sikerek biztosítása • eredményes továbbhaladás

Hogyan MŰKÖDIK? • egész napos • rugalmas napirend függ a gyerekek teherbírásától • tantárgyi blokkok komplex fejlesztés: tevékenykedtető játékos felfedező problémamegoldó • mozgásos és fejlesztő játékok • pihentető feladatok

• KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS folyamatos, differenciált képességfejlesztés moduláris, adaptív feldolgozás : szövegértés-szövegalkotás, matematika kompetencia-terület „A és B” moduljai projektek, témahetek változatos munkaformák: frontális, differenciált, egyéni, páros, csoport és kooperatív munka

ELLENŐRZÉS minden napi diagnosztizáló működés mérések: produktum DIFER-mérés MEIXNER- mérések minden napi működés produktum portfolió tantárgyi mérések projekt végtermékek

Nevelési Tanácsadó kontroll vizsgálata tanulók: önértékelés csoportértékelés pedagógus ÉRTÉKELÉS Nevelési Tanácsadó kontroll vizsgálata

A TEAM MUNKA RÉSZTVEVŐI: fejlesztő foglalkozások • EGYÉNI FEJLESZTÉS A TEAM MUNKA RÉSZTVEVŐI: tanítók, fejlesztő pedagógusok gyógypedagógusok, gyógypedagógiai asszisztens, logopédus, pszichológus, konduktor, tiflopedagógus, gyógytornász, gyógytestnevelő rehabilitációs órák fejlesztő foglalkozások délelőtt és délután differenciált tanórai munka

MI MŰKÖDÉS FELTÉTELE? SZEMÉLYI FELTÉTELEK: • két tanító, lehetőség szerint fejlesztő pedagógus tantárgycsoportos megosztásban egész napos rendszerben • kompetencia alapú,kooperatív tanfolyamok • lehetőség szerint gyógypedagógiai asszisztens, gyógypedagógus, pszichológus, logopédus segítségével • együttműködő, innovatív pedagógusközösség

TÁRGYI FELTÉTELEK: • nagy méretű szőnyeg (a beszélgető kör és a mozgásfejlesztés színtere) • tankönyv független • szakkönyvek, szakmai anyagok, fejlesztő, differenciált feladatlapok • fejlesztő játékok (sajátkészítésű, vásárolt) • IKT eszközök • lehetőség szerint fejlesztő szoba

MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? • a sikeres tanuláshoz szükséges készségek, képességek a második év végére megerősödnek • a bevezető szakaszban mutatkozó funkciózavarok megszűnnek • a kezdő szakaszban sikeresebbé válnak • a legoptimálisabban segíti a kudarcmentes iskolakezdést • megkönnyíti az óvoda- iskola átmenetet V

MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? • az eredményes tanuláshoz szükséges alapkészségeket, képességeket fejleszti • több sikerélményhez juttat • kulcskompetenciák megalapozását biztosítja • differenciált, intenzív, tudatos, tervszerű, mérhető egész napos képességfejlesztés • egyéni képességekhez igazodó, adaptív, tevékenységközpontú, motivált oktatás

MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? • elfogadó, befogadó, empatikus, segítőkész, szemléletformáló nevelői attitűd • a szülők betekintést nyerhetnek inkluzív iskolánk gyermekközpontú tanítási, tanulási, nevelési folyamatába • együttműködésben aktívabbakká válnak

MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? • magába foglalja az egyéni képességekhez mért fejlesztő tevékenységet • minden gyerek optimális haladását biztosítja • alacsonyabb osztálylétszámból adódóan a fejlesztő tevékenységre fordított idő több lesz • az általános fejlesztés egyéni fejlesztéssel egészül ki

MITŐL VÁLIK EREDMÉNYESSÉ? • a terem berendezése lehetőséget biztosít a kooperatív, a páros, az egyéni munkára • a szőnyeg: a játék a mozgásfejlesztés, a beszélgető kör helyszíne • tevékenységközpontú, differenciált tanulási környezet • saját készítésű és vásárolt fejlesztő játékok • IKT eszközök • a szülők kapcsolatot tarthatnak a jó gyakorlatban dolgozó belső és külső szakemberekkel

„ OLYAN LESZ A JÖVŐ, MINT AMILYEN A MA ISKOLÁJA.” /SZENT- GYÖRGYI ALBERT/

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!