Ételkészítési ismeretek BALMAZÚJVÁROS, 2013. 02.08.
1. feladat A Maris vendéglőben az étlapon hagyományos magyaros és német tájjelegű ételeket is kínálnak. A következő felsorolt ételekből melyek azok, amelyek nem tartoznak a fenti kategóriákba? Válaszát aláhúzással jelölje! Lecsó, paprikás burgonya, Waldorf saláta, tatár beefsteak, gulyásleves, ananászos káposztasaláta, francia hagymaleves, babgulyás, burgonyasaláta, dobostorta, borjújava Holsten módra, rigójancsi, tiroli rétes Lecsó, paprikás burgonya, Waldorf saláta, tatár beefsteak, gulyásleves, ananászos káposztasaláta, francia hagymaleves, babgulyás, burgonyasaláta, dobostorta, borjújava Holsten módra, rigójancsi, tiroli rétes
VIRSLI, KELKÁPOSZTA, FOKHAGYMA 2. feladat Nagyon sok étel nevében szerepel a frankfurti módozat. Mit takar a módozat? VIRSLI, KELKÁPOSZTA, FOKHAGYMA
3. feladat A híg levesek közül ismert nálunk a gulyásleves készítése! Tegyen különbséget a magyar gulyás és a német gulyás készítése között! Német gulyás: 40 dkg apróra vágott hagymát zsíron fonnyasszunk meg. Megsózzuk, megpaprikázzuk, hozzáadunk kb. 40 dkg kockára vágott marhahúst. Kevés vízzel felöntjük, hagyjuk forrni. Amikor a hús még nem főtt egészen puhára, apró kockákra vágott burgonyát adunk hozzá. Amikor a gulyás megfőtt, tegyünk bele majoránnát és apróra vágott savanyú uborkát.
4. Feladat Írja fel az alábbi ételek folyamatábráját! Labskaus Mecklenburgi rakottkáposzta Mutassa be a marhahús jellemzőit, a legfontosabb húsrészeit sorolja fel! Mit jelentenek az alábbi szakmai kifejezések: parírozás, bardírozás?
Sorszám Nyersanyagok Munkafolyamat Megjegyzés
5. feladat Párosítsa az alábbi magyar konyhatechnológiai kifejezéseket a német megfelelőivel! Magyarázz el a fent kiemelt kifejezések lényegét! Magyar Német Főzés e Schwitze Párolás unterhitze Rántás e Küche Sütés mehlig Lisztízű r Dunst Paníroz panieren
A ppt leadás NÉMET nyelven kell, hogy történjen!!! CÍM DIA: A gyakorlati hely neve, elérhetősége, és egy kép. A tanuló neve és iskolája. HÁZI FELADAT – PPT LEADÁSI HATÁRIDŐ: 2013. MÁRCIUS 31. TARTALOM: A NÉMETORSZÁGI GYAKORLAT / GYAKORLATI HELY BEMUTATÁSA AZ ALÁBBIAK SZERINT 1-2.dia A gyakorlati hely bemutatása, szövegesen és képekben is 3-4. dia Egy, az egységre jellemző étel bemutatása (folyamatábra segítségével) + kép 5-6. dia Szabadidős tevékenység bemutatása szövegesen és képekben 7-8.dia Egy, a tanuló által elkészített étel / megterített asztal fotója, rövid leírása 9-10. dia Élmények, tapasztalatok 11. dia Elköszönő szavak A ppt leadás NÉMET nyelven kell, hogy történjen!!!
Köszönöm a figyelmet! Jó tanulást kívánva: Rabóczki István