Az alapvető művelődési igények meghatározói

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

NEVELÉS A CSALÁDBAN.
FÉSZEKRAKÓ és GÓLYAVÁRÓ CSOPORT
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Család.
Család.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Önismeret Horváth Renáta.
Szocializáció Fogalmak:
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nevelés stílusa.
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális tanulás formái
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Rokszin Mónika Pszichológus
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Rokszin Mónika pszichológus
A gondozás,nevelés egysége
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
A pszichoszociális fejlődés elméletei
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
A felnőtt tanuló 2. előadás
Kultúra és Szocializáció
Nevelési módszerek.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Önsegítő csoportok Összetétel: azonos problémával küzdő kliensek
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Szabadidő, szórakozás tizenéves korban Határok és egyezségek
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Család szerepe a szocializációban
Út a sikeres tanuláshoz
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
CSILLEBÉRC 2015.November Országos Intenzív Képzés és Továbbképzés.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Generációk közötti kapcsolatok és kulturális transzmisszió Gisela Trommsdorff: Intergenerational Relations and Cultural Transmission Feitel Balázs,
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A szocializáció folyamata
A dajka a nevelés folyamatában
Miért fontosak a határok?
Egyéb dinamikus elméletek
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
Kultúra és kommunikáció
Életmód, szabadidő A fogalmak tisztázása.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Az alapvető művelődési igények meghatározói Enkulturáció folyamata = az ember a személyes környezete közvetítésével, cselekvő aktivitásával veszi át, teszi belső értékévé a szocializációs folyamatok során azt a kultúrát, amely a tárgyakban, szokásokban, tevékenységi módokban, magatartási mintákban, kommunikációs stílusokban, a nyelv lexikai anyagában, az információkban, a környezet érték- és érdekviszonyaiban körülveszi. Az egyén érett személyiséggé alakul e folyamatban. Mit tud az enkulturáció folyamatáról? Foglalja össze konkrét példával (tevékenységről) alátámasztva! Enkulturáció folyamata = az ember a személyes környezete közvetítésével, cselekvő aktivitásával veszi át, teszi belső értékévé a szocializációs folyamatok során azt a kultúrát, amely a tárgyakban, szokásokban, tevékenységi módokban, magatartási mintákban, kommunikációs stílusokban, a nyelv lexikai anyagában, az információkban, a környezet érték- és érdekviszonyaiban körülveszi. Az egyén érett személyiséggé alakul e folyamatban.

Allport a kultúrát két érzékelhető dimenzióra bontotta Valóságos kultúra A mindennapi életet szabályzó viselkedésszabályok, határok, melyekben az egyénnek van szabad választása Hasonlóak az egyes közösségeken, családokon belül Kultúrakonstrukció Ide tartozik minden olyan tevékenység, szokás, ami szokásos, gyakori és átlagos

A személyiségfejlődés életciklusai a család szerepe az enkulturáció folyamatában Csecsemőkor – az alapvető bizalom érzése Nyugodt légkör, látható és érezhető „idő” – hagyni kell a gyermek saját ismerkedését, világfelfedezését Kisdedkor – az autonómia érzése Szociális tanulás, minta és példa által – sok lehetőség, gyakorlások, visszajelzések – idő a saját megtapasztalásra

A személyiségfejlődés életciklusai a család szerepe az enkulturáció folyamatában A játék kora – kezdeményező képesség A feltételek megteremtése (szubjektív, objektív) Társas kapcsolatok a „bemérésekre” Iskoláskor – szorgalom és kompetencia kora A képességek kibontakoztatásának kora, saját felfedezések, viharok megélése – gyermek környezet

A személyiségfejlődés életciklusai a család szerepe az enkulturáció folyamatában Serdülőkor – személyes identitás, én-azonosság Függetlenedés, szabad tér és idő – a közösen megállapított szabályok betartása Kortárs-kapcsolatok és azok kontrollja Fiatal felnőtt kor – intimitás Elfogadás, gondolkodó elemzések, a társasság szűkülése, autonómia

A személyiségfejlődés életciklusai a család szerepe az enkulturáció folyamatában Felnőttkor – utódokról való gondoskodás Minta, példa, lehetőségek, megértés, magyarázatok, új szellemiség, találékonyság Érett kor – integritás – elfogadás Észrevétlen jelenlét normában, szabályban, ötletekben, nyugalom