tanirodai gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
A demohoz a leggyakrabban kért feltételek. -A demo hosszúsága kb. 3-6 perc körül legyen. -tartalmazzon egy : - bemutatkozó szöveget -önéletrajzot -a különböző.
Diplomáciai protokoll és etikett 10.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Játéktár-tréning A kreatív gyakorlatok, szituációs játékok tréningje vezetők, trénertársak, moderátorok, animátorok, belső oktatók, pedagógusok részére.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Pénzügyi munkakör a tanirodai gyakorlatban
Protokolláris vendéglátás
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja:
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Protokoll ismeretek.
E-beszerzés Bravo csoport.
Mitől jó egy rendezvény?
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
„Sztárok” az irodalomban
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
Netikett offline kommunikáció
Levelezési alapismeretek
Kereskedelmi levelezés
Logisztikai ügyintéző
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Vállalkozói készségek fejlesztése

A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
PROJEKTZÁRÓ A SZOLGÁLTATÓ KONZORCIUM SZEREPE A TISZK FEJLESZTÉSI FELADATKÖRÉBEN Széchenyi István TISZK, november 16.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Jó gyakorlatok listája Dobó István Gimnázium 2012.
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
V á rosi Intézményi Központ Remenyik Zsigmond Gimn á zium és Szakközépiskola Érettségi ut á ni szakképzések.
Levelezési alapismeretek
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
Projekt dokumentáció A dokumentumok között vannak a projekt irányításával összefüggő dokumentumok, és vannak műszaki dokumentumok.
Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
TÁVMUNKA LEHETŐSÉG ÉS VESZÉLY DR. FRANK RÓZA PHD NYME SAVARIA EGYETEMI KÖZPONT KÖNYVTÁR- ÉS INFORMÁCIÓTUDOMÁNYI TANSZÉK.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
E-IRATKEZELÉS A LEVÉLTÁRI TÖRVÉNY MÓDOSULÁSÁNAK TÜKRÉBEN.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Országos nagykereskedelmi menedzser
A problémafeltárás technikái
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Értékesítési képviselő – HoReCa
Irat azonosítás május 9..
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Készítette: Farkasné Veres Edina
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

tanirodai gyakorlatban Titkári munkakör a tanirodai gyakorlatban

A munkakör legfontosabb feladatai Vendégek fogadása, munkahelyi protokoll feladatok ellátása Értekezletek, tárgyalások szervezése, előkészítése, jegyzőkönyvvezetés Iratkezelési feladatok (pl. iktatás, belső kézbesítés, postaküldemények kezelése) Leíró munkák ellátása Irodatechnikai eszközök használata Jelenléti ív vezetése Felelős a taniroda rendjéért Külső- belső kapcsolattartás Egyéb titkári feladatok ellátása

A munkakörben használt legfontosabb bizonylatok Iktatókönyv Belső kézbesítő könyv Postaküldemények feladókönyve Határozatok könyve Jelenléti ív Jegyzőkönyvek

Az új évezred titkárnője megváltozott technikai, szervezeti és módszertani körülmények között végzi munkáját. Legfőbb jellemzője a személyiség, a rugalmasság, kreativitás, jó szervezőkészség, önállóság, empátia, az általános és szakmai műveltség és tudás. A vállalatot, annak vezetőjét legelőször titkárnője megjelenése, fellépése alapján ítélik meg a látogatók, az új ügyfelek, a hivatalos szervek emberei. A kialakult kapcsolat után a titkárnő a közvetítő: képzettsége, stílusa, szervezőképessége, beszédmódja nagyban befolyásolhatja a cégről, ill. főnökéről alkotott képet. Ugyanakkor ,,kapuőri" feladatokat is el kell látnia, óvni főnökét és vállalatát a zaklatók, betolakodók ellen, mindezt tapintatosan, de határozottan. Felelős főnöke jó időbeosztásáért is, ám ez többnyire sajátja rovására megy.

A titkár feladata az ügyvezető munkájának segítése, napi feladatainak szervezése lenne, valamint: kapcsolattartás külföldi és magyar üzletfelekkel, jelentések, prezentációk elkészítése, fordítás, tolmácsolás, tárgyalások szervezése stb. A végzettségen kívül szükség van: - pontos, precíz munkavégzésre - talpra - esettségre - diszkrét, megbízható személyiségre - rugalmasságra - jó kommunikációs és tárgyalási képességre - önálló munkavégzésre való képességre - problémamegoldó kézségre - kreativitásra, agilitásra - jó munkabírásra, terhelhetőségre - elemző és szervező készségre.

Vendéglátás tárgyaláson A tárgyalóasztalon tilos alkoholt elhelyezni, csak tea, kávé, üdítőital és ásványvíz kirakása a megengedett. Téves felfogás az, hogy szendvicsestálakkal kell kidekorálni az asztalt, hiszen tárgyalás közben nincs alkalom evésre, teli szájjal nem lehet beszélni. Az sem jó módszer, ha egy külön asztalon, a tárgyalótól távol szolgálnak fel frissítő italokat, hiszen a megbeszélés közben nincs lehetőség arra, hogy valaki otthagyja a tárgyalóasztalt. Gyakran a cégek a tárgyalás után megvendégelik üzlettársaikat. Az ilyen üzleti étkezések sikerén sokszor vállalatok léte, milliós szerződések sorsa múlik, éppen ezért nem szabad sajnálni az időt, a figyelmet a gondos előkészítésre, s a protokoll elemi szabályainak megtartására. Hazai gasztronómiai szakemberek megfigyelése szerint egy átlagos üzleti étkezés ma 40-70 perc lehet. Fontos szabály: a vendéglátó 15 perccel a megbeszélt időpont előtt érkezik, a vendégeket felállva fogadja, és csak utánuk ül le, szemben a bejárattal. Ajánlott háromfogásos, könnyű ételsort rendelni, az érkező ételeket-italokat a vendéglátónak kell jóváhagynia. Ha hat személynél többen ülik körül az asztalt, nem célszerű à la carte módon rendelni. Az ebédre vagy vacsorára ajánlatos menüsort összeállítani, s előtte illik érdeklődni, hogy a partnernek milyen extra étkezési szokásai vannak, esetleg vegetáriánus, vagy betegség miatt bizonyos ételeket/italokat nem fogyaszthat. Ha nem jelezte előre a kívánságát, nem illik finnyáskodni, s külön kívánságokkal előállni. Ha állófogadáson látják vendégül a partnereket, ügyelni kell arra, hogy csak olyan fogásokat szolgáljanak fel, amelyeket kézben tartott tányéron, villával meg lehet enni.

IRAT: valamely szerv működése vagy tevékenysége során keletkezett vagy hozzá érkezett, egy egységként kezelendő rögzített információ, adat-együttes, amely megjelenhet papíron, mikrofilmen, mágneses, elektronikus vagy bármilyen más adathordozón; tartalma lehet szöveg, adat, grafikon, hang, kép, mozgókép vagy bármely más formában lévő információ vagy ezek kombinációja; Az iratkezelés feladata: az irat készítése, az irat átvétele, vagy elektronikus úton való fogadása, iktatása, használatra bocsátása, nyilvántartása, továbbítása, rendszerezése és a selejtezhetőség szempontjából történő válogatása, segédletekkel való ellátása, szakszerű és biztonságos őrzése, selejtezése, illetve irattári őrizetbe adása.

Minden munkahelyen tartanak megbeszéléseket, értekezleteket Minden munkahelyen tartanak megbeszéléseket, értekezleteket. Az eredményesség javítása érdekében figyeljünk a következőkre: Gondosan kell megválasztani a kezdés időpontját, a késő délutáni órákat célszerű elkerülni. Hiszen ilyenkor már kimerültebbek a kollégák, már hazafelé készülődnek. Jó előre közölni kell az értekezlet időpontját a résztvevőkkel, és célravezető, ha a munkatársak előre ismerik a programot, s kézhez kapják a szükséges anyagokat is. Ezzel sok időt lehet megtakarítani, hiszen nem kell újra felolvasni, elég hivatkozni rá. Ügyelni kell arra, hogy ne csússzon a kezdés, és nem illik senkinek sem megvárakoztatnia a többieket, mivel azzal is zavarja a hatékony munkát. Az értekezlet legelején érdemes bejelenteni, hogy meddig tart az értekezlet, s mikor lesz szünet. Hosszabb értekezlet esetén 45 perc után szünetet kell tartani. A szünetben valóban pihenni, „lazítani” kell, és nem helyes, ha az összejövetelen elkezdett téma tárgyalását folytatják a munkatársak. A résztvevők mobiltelefonjukat ne vigyék magukkal, illetve kapcsolják ki. Meglehet, hogy valamelyik értekezleten ülőnek üzenetet kell átadni. Ha ezt a titkárnő észrevétlenül teszi - a terembe belépve nem létesít szemkontaktust a bent ülőkkel -, nem zavarja meg a tanácskozást. Annak érdekében, hogy a hozzászólók ne rabolják egymás idejét, előadásukat lényegre törően kell megszerkeszteniük. Érdemes tehát nemcsak az üzleti tárgyalás, vendéglátás, értekezlet stratégiájára koncentrálni, hanem az apróságokban rejlő viselkedési formákra, non-verbális kommunikációra is figyelmet fordítani.

A leíró munkák jelentik: gyorsírói feladatok ellátását, jegyzőkönyv-vezetési feladatok ellátását, gépírási feladatok ellátását, levelek önálló megírását, elektronikus levelezés folytatását, nyomtatást, szkennelést, az Internetet és Intranetet biztos használatát, a számítógéppel dokumentumok szerkesztését, a táblázatkezelő alapfunkcióinak használatát, adatbázis kezelést, prezentációs programmal bemutató szerkesztést, körlevél készítést, dokumentumsablonok készítését

Alkalmazott irodatechnikai eszközök Számítógép, nyomtatóval Fénymásoló FAX Hőkötőgép vagy spirálozó Lamináló gép Iratmegsemmisítő

A titkári munkakör kapcsolata a többi munkakörrel Ügyvezetés Titkárság Pénzügy (számlák, levelek, áfa bevallás stb.) Kereskedelem, marketing (ajánlat, ajánlatkérés, prospektusok, levelek, kimenő és beérkező megrendelések, számlák, kifogások stb.) Humánerőforrás gazdálkodás (levelek, álláshirdetés, beérkezett pályázatok, bejelentések, bevallások)

A munkakörben használt bizonylatokat megtekinthetik a http://etananyag oldalon