Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány
A DÖK feladatai ÉRDEKKÉPVISELET (diákok érdekeinek képviselete) RENDEZVÉNYSZERVEZÉS (diákrendezvények szervezése) ISKOLAI NYILVÁNOSSÁG SZERVEZÉSE (diákközvélemény alakítása) SZOLGÁLTATÓ DÖK Kósa András László
ÉRINT vs. ÉRDEKEL Diákközéletért Alapítvány Kósa András László ÉRDEKEL Én döntöm el! rajtam múlik ÉRINT Nem én döntöm el! nem rajtam múlik Érdekelhet bármi, amire azt mondom, de érinteni csak bizonyos dolgok érintenek!
Érdek megfogalmazás 1.A probléma érzékelése – az érintettség fokozata és tartalma 2.Egyéni szint – annak megfogalmazása mi a baj és ez miként érint 3.Közéleti szint – a probléma kontúros megfogalmazása, a címzés és az időzítés megtervezése, alternatív és kultúr-konform szövegezés 4.Befolyás és védettség – hatalmi játszmák, társadalmi ügyesség: eredményre törekvés, ill. mentális önvédelem Diákközéletért Alapítvány Kósa András László
…ami még segíthet Diákközéletért Alapítvány Kósa András László ismeretek (kiadványok, honlapok, információk) (Közéletre Nevelésért Alapítvány) (diákjogi forródrót) (oktatási jogok biztosa) technikák (képzések, minták) május , Bükkszentkereszt május 26., Miskolc
…amit meg kell tenni = település ifjúsági életének bemutatása Diákközéletért Alapítvány Kósa András László 1. A település iskolai hálózata. Hány iskola működik a településen? Melyek ezek? Kb. hány diák jár az egyes oktatási intézményekbe? 2. Létezik-e települési gyermek- és ifjúsági önkormányzat? Ha igen, akkor az ezzel kapcsolatos információkat be kellene gyűjteni. Van-e ifjúsági referens a településen? Van-e olyan az önkormányzatban, aki diákokkal, fiatalokkal foglalkozik? 3. Helyi segítőkről, támogatókról információ (név, cím, telefon, , kapcsolattartó személy). A helyi partnerszervezet rendezvényei, tevékenységei. 4. Ifjúsági/ifjúságért civil szervezetek a településen.
Diákközéletért Alapítvány Kósa András László KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! SOK SIKERT A RÉSZVÉTELHEZ!