Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, 2009. tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALTERNAIV Nagybajom Város Önkormányzata TÁMOP / Pirka Mátyás Ifjúsági referens
Advertisements

Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
Bemutatkozik a Kecskeméti Ifjúsági Kerekasztal
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Készítette: Kiss András – Kerekes Tímea KEMAFI – Szabocs-Szatmár-Bereg megyei Civil Információs Centrum.
„INTER-CIVIC: Vývoj dvojjazyčného portálu a digitálnych obsahov pre NGO”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
Civitas Pedagógiai Napok február 19.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Mottó: Most mutasd meg, hogy traktorral mit tudsz! Szervező: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr- főkapitányság és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Baleset-
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
DÖK és érdekképviselet SZUDIT képzés Székelyudvarhely, március 17. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
„Vedd ki a részed!” - amit a civilek már megtettek egymásért Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Civil Együttm ű ködési Hálózat Miskolc, március 30.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
GINOP Gyakornoki program – támogató szolgáltatások
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
ünnepélyes bizonyítvány átadása
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.4/A/11/ „A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház Humánerőforrás fejlesztése foglalkoztatás támogatás révén”
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TIOP-2.2.2/C-10/ „Észak-Magyarország kicsinyeiért”
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Együtt a változásokért
Előadás másolata:

Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány

A DÖK feladatai ÉRDEKKÉPVISELET (diákok érdekeinek képviselete) RENDEZVÉNYSZERVEZÉS (diákrendezvények szervezése) ISKOLAI NYILVÁNOSSÁG SZERVEZÉSE (diákközvélemény alakítása) SZOLGÁLTATÓ DÖK Kósa András László

ÉRINT vs. ÉRDEKEL Diákközéletért Alapítvány Kósa András László ÉRDEKEL Én döntöm el! rajtam múlik ÉRINT Nem én döntöm el! nem rajtam múlik Érdekelhet bármi, amire azt mondom, de érinteni csak bizonyos dolgok érintenek!

Érdek megfogalmazás 1.A probléma érzékelése – az érintettség fokozata és tartalma 2.Egyéni szint – annak megfogalmazása mi a baj és ez miként érint 3.Közéleti szint – a probléma kontúros megfogalmazása, a címzés és az időzítés megtervezése, alternatív és kultúr-konform szövegezés 4.Befolyás és védettség – hatalmi játszmák, társadalmi ügyesség: eredményre törekvés, ill. mentális önvédelem Diákközéletért Alapítvány Kósa András László

…ami még segíthet Diákközéletért Alapítvány Kósa András László ismeretek (kiadványok, honlapok, információk) (Közéletre Nevelésért Alapítvány) (diákjogi forródrót) (oktatási jogok biztosa) technikák (képzések, minták) május , Bükkszentkereszt május 26., Miskolc

…amit meg kell tenni = település ifjúsági életének bemutatása Diákközéletért Alapítvány Kósa András László 1. A település iskolai hálózata. Hány iskola működik a településen? Melyek ezek? Kb. hány diák jár az egyes oktatási intézményekbe? 2. Létezik-e települési gyermek- és ifjúsági önkormányzat? Ha igen, akkor az ezzel kapcsolatos információkat be kellene gyűjteni. Van-e ifjúsági referens a településen? Van-e olyan az önkormányzatban, aki diákokkal, fiatalokkal foglalkozik? 3. Helyi segítőkről, támogatókról információ (név, cím, telefon, , kapcsolattartó személy). A helyi partnerszervezet rendezvényei, tevékenységei. 4. Ifjúsági/ifjúságért civil szervezetek a településen.

Diákközéletért Alapítvány Kósa András László KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! SOK SIKERT A RÉSZVÉTELHEZ!