A HIVATALI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének Jegyzői Kollégiumán Szekszárd, 2004. október 20. Jelenkutató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Néhány adat a Győrben élő időskorúakról
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Vélemények a tehetségről
Magyar Tudományos Akadémia
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
Határ menti társadalmi kapcsolatok a lakossági kérdőívek alapján „A határ mentiségtől az integrált határrégióig” konferencia Liszt Ferenc Konferencia és.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
ÖNKORMÁNYZAT, GAZDÁLKODÁS, SZOLGÁLTATÁS Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének Költségvetési Bizottságának ülésén Miskolc, október.
Közigazgatási alapismeretek
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
KÖRNYEZET ÉS TÁRSADALOM Preferenciák és lakossági értékrendek önkormányzati kutatások alapján Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
A magyar háztartások fizetési szokásai
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Közigazgatási technológia
Településmarketing Értékaudit.
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
Könyvtári teljesítménymérés
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
Közösségi internethasználat Magyarországon
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok Szolnok május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Nyugat-Mecseki TIT területi kutatás Összefoglaló 2005.április.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Éghajlatváltozás Környezettudatossági felmérés A Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország részére.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Lakossági elégedettségmérő kérdőív Hány éve lakosa a településnek? A válaszadók közül a Nyékládházán születettek aránya 30%
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
A TÁRSADALMI JÓL-LÉT TÉRBELI KÜLÖNBSÉGEI A MAGYAR NAGYVÁROS- TÉRSÉGEKBEN Berki Márton – Halász Levente MRTT Vándorgyűlés Veszprém, november
Hajdúnánás, december 19. A LAKOSSÁG KÖRÉBEN ÁTFOGÓ FELMÉRÉS ÉS ELEMZÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKKAL KAPCSOLATOS ELÉGEDETTSÉGRŐL ÉS FELMERÜLŐ IGÉNYEKRŐL.
Internet a családban Székely Levente –
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Önkormányzat és állam.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
(Pannon.Elemző Iroda, Hétfa Kutatóintézet)
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Országos Kompetencia Mérés 2011
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A HIVATALI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének Jegyzői Kollégiumán Szekszárd, október 20. Jelenkutató Intézet és Alapítvány Lakossági elvárások és vélemények a hivatali ügyintézésről

1. A kutatások módszertana mintanagyság: fő (felnőtt korú lakos); kérdőív terjedelme: kérdés, 45–50 perc, mintaválasztás: rétegzett véletlen minta (véletlen séta születésnapi kulccsal kombinálva); az interjú helyszíne: a megkérdezett lakása; terepmunka: személyes kérdezés, professzionális kérdezőbiztosokkal; 2. A felmérés haszna a) hatékony önkormányzati teljesítmény-mérés (választott vezetők, tisztségviselők); b) testületi döntések előkészítése, támogatása; c) korábbi határozatok tesztelése, megvalósítási eredmények mérése; d) polgármesteri hivatalok ISO minősítése (majd megújítása); e) Az időbeni összehasonlítások (a város régebben és most) mutatják a városfejlődés, a társadalmi közérzet, az egyes problémák és a közszolgáltatásokkal való elégedettség alakulásának, a lakossági preferenciák változásának irányait, mértékeit. f) A térbeni összehasonlítások „láthatóvá” teszik egy-egy város erősségeit és gyenge pontjait, más, hasonló nagyságú és szerkezetű településekhez képest is.

Hiányterületek és túlfinanszírozás tíz város költségvetésének megítélése alapján 2000-ben alulfinanszírozástúlfinanszírozás

A Polgármesteri Hivatal látogatottsága Nyíregyháza

Az ügyintézés körülményei

Az ügyintézés sikeressége Városok

Az ügyintézés feltételei Városok átlaga

A korrupciós mutatók alakulása városonként

Tapasztalatok és elképzelések Városok átlaga 2000

Sikeresség szerint változó vélemények Városok átlaga 2000

Jegyzői teljesítmények

Számítógép a hivatalban és a lakásban: kihívás és lehetőség? A 11 megyei jogú városban végzett kutatássorozat az Informatikai és Hírközlési Minisztérium eVilág – digitális tartalom és kultúra című pályázat keretén belül kezdődött; a Jelenkutató Intézet felvállalta a program folytatását.

A lakosság számítógéppel való ellátottsága most és öt év múlva Városok

Rendszeres felhasználók (a legalább hetente többször használók aránya) Városok

Elterjedtség a háztartásokban (a havonta legalább többször használók aránya a teljes háztartáshoz képest) Városok

Városi honlapok látogatottsága Városok

Az internetes ügyintézés bevezetésének lehetséges időpontja Városok átlaga 2004

Preferencia-sorrend az internetes ügyintézésben Városok átlaga 2004

Konklúziók 1. A polgármesteri hivatalok fontos színterei a mindennapi életnek, hiszen a felnőtt lakosság nagyrésze megfordul a városházán, illetve a kapcsolódó intézményekben, ügyintéző helyeken. A hivatali ügyek intézhetőségének megteremtése az egyik legfontosabb közösségi szolgáltatás. A lakosság nem látja át a hivatal és a választott önkormányzati testület közötti olykor bonyolult kapcsolatokat, nem látja a teljes működést, ezért szinte mindig túlfinanszírozott intézményként ítéli meg. Minden konkrét kritika mellett és panasz ellenére, a hivatalok átlagos statisztikai teljesítménye javul; évről-évre nőtt azok aránya, akik ügyeiket el tudják intézni és ezzel egyidőben csökkent a sikertelen ügyfelek aránya. Az ügyintézésnek azonban továbbra is fontos feltétele a türelem és a kitartás. A lakosság szerint összeköttetetésekre alig, megvesztegetésre pedig szinte egyáltalán nincs szükség a sikeres ügyintézéshez. A korrupciós mutatók az utóbbi nyolc-tíz évben kedvezően alakulnak. Nyilvánvaló az összefüggés: romló hivatali teljesítmények mellett a „korrupciós nyomás” is nő. És fordítva. Az ügyintézés megítélése nagymértékben a konkrét tapasztalatoktól: akik valóban jártak a városházán, kedvezőbben ítélik meg az ügyintézés körülményeit, mint azok, akik csak hallomásból ismerik a hivatalt.

Konklúziók 2. Az ügyintézők általában jó teljesítményt nyújtanak, a szakszerűséggel sincsen baj. Leginkább az ügyintézés gyorsaságán és demokratikusságán kell változtatni; vagyis minden polgárt megillet az egyenlőség, a közigazgatási hivatalban is. A hivatalvezetők, a jegyzők ismertsége elmarad a polgármesterek, alpolgármesterek ismertségétől, de a munkájukkal való elégedettség általában jó. Teljesítményük kedvező megítélésének feltétele a hivatalok zökkenő- és botránymentes működése. A megyei jogú várásokban a lakosság számítógéppel való ellátottsága és az Internethez való hozzáférésének lehetőségei sokkal jobbak, mint az országos átlagok. Az ellátottság továbbra is gyors ütemben növekedik és az elektronikus modernizáció lehetőséget teremt a városok közti egyéb, - területi, vagyoni, nagyságbeli stb. - különbségek kiegyenlítésére. Az életkor és iskolai végzettség szerint a felhasználói szokások nagyon eltérnek. Bizonyosan vannak olyan, főleg idősebb és szegényebb társadalmi csoportok, amelyek végleg kimaradnak az információs világból. Az elektronikus információterjesztés és ügyintézés bevezetése valóban szükséges, mert többek között felgyorsíthatná és demokratizálhatná az ügyintézést. Évek óta a legtöbb panasz tárgya a lassú és körülményes ügyintézés.

Konklúziók 3. Jelentősek a várakozások: a helyi lakosság döntő többsége öt éven belülre prognosztizálja az elektronikus ügyintézés bevezetését. Ha lehetőségük lenne rá, legtöbben önkormányzati ügyeiket intéznék Interneten. Ezzel együtt az Internet még sokáig nem fogja teljesen kiváltani a személyes ügyintézést, s ez természetesen egyáltalán nem baj. A világ sok helyén folyó „átvilágító” vizsgálatok mutatják, hogy egy-egy ügyfélszolgálati képzési program és szervezeti reform után akár százalékkal is javulhat a hivataljáró ügyfelek, végső soron a választó polgárok közérzete. A rendszeresés nyilvánosan is értékelt mérésekkel önmagában is demokratikusabbá válik az önkormányzat, csökken a demokratikus deficitek okozta rossz közérzet. A sorozatszerű mérésekkel e gyértelműbbé válnak a Hivatal és az Önkormányzat iránti lakossági elvárások, illetve a különböző típusú ügyfelek elvárásai, kritikai attitűdjei és érdekei; például a valóban „hivataljárók” és a hivatalról „csak” vélekedők között. Összefoglalva: jó irányba fejlődik a vezetési kultúra, jól körvonalazott, objektív szempontok mentén zajló teljesítmény-értékelési rendszer keretei alakulnak ki, javul a hivatal ügyfeleinek elégedettsége és az önkormányzat általános megítélése.

Köszönjük a figyelmet Jelenkutató Intézet 1051 Budapest, Sas u. 9. Tel: (1) , Fax: (1)