2014. 09. 18. A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Segner János András ( Johann Andreass von Segner) ig élt.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Erdei Judit Intézményi kommunikátor Kozsó több vasat tart a tűzben.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mellár János 8. óra Április 2. v
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
KÉSZÍTETTE: SZELI MÁRK
4.ÓRA HŐTERMELŐ ÉS HŐELNYELŐ FOLYAMATOK
KÉSZÍTETTE: SZELI MÁRK
2.ÓRA ISMERKEDÉS A KÉMIÁVAL
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar egyetemi tanár GTK3185BAN.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A tanítás és tanulás konstruktivista felfogásáról
The Relationship of NCC and Internet Safety Education, Cyber Awareness on Various Scenes A NAT és a biztonságos internetoktatás kapcsolata, kibertudatosság.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A tanítás tanulásának üzenetei
Nat(ok), pedagógiai program(ok), helyi tanterv(ek)
Tudásszintek, a PISA-mérések filozófiája VIZSGAANYAG ELTE PPK 2013
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Leonyid Utyeszov Odessza Moszkva Énekes ◦ Dzsessz ◦ Sanzon Zenész ◦ zenekarvezető Színész.
Mire lehet/ne jó az iskola
Zene - The Shadows Meghívó Merzse-mocsár tanösvény Szombat Fotók: Internetről kerültek letöltésre és a bejáráson készültek. Telek György képei.
Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Tanulástechnikai foglalkozások
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
Telefon:72/
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Előadás másolata:

A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK

ezer

Tanulási … Stratégiák Stílusok Módszerek Zavarok

Mottó „Keresve keresd az alkalmat, hogy vagy magad tanulhass, vagy másokat taníthass.” Apáczai Csere János

Mottó „Amit tapasztalsz, érzesz és tanulsz, évmilliókra lesz tulajdonod.” Madách Imre

Hogyan tanultunk? Vizuálisan Sorkiemelővel Zenével Magolva Cetlizve Gyakorlással Hangosan Stb.

A tanulás tudománya Asszociáció, ismeret, emlékezet Gondolkodás, problémamegoldás Magatartás, visszacsatolás, egyéni fejlődés Személyiség, tapasztalat, tanulási folyamat Konstrukciók, előzetes tudás, fogalmi váltás

ÚJRATERVEZÉS Y-GENERÁCIÓ TANULÁSI HELYSZÍNEK

A pályaudvar

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!