KISÚJSZÁLLÁS
KOSSUTH LAJOS ÁLTALÁNOS ISKOLA, PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT ÉS DIÁKOTTHON
„Ha a gyerekek elfogadva, barátságban élnek Megtanulják megkeresni a szeretetet a világban.” Doroti Korts: Egy élet a kezedben
Városunk számára nyitott, közösségi iskola szeretnénk lenni, ezért várunk minden olyan gyermeket, felnőttet, akik készek velünk együtt a jövőt építeni.
A nevelőtestületünk szakmai összetétele, szakos ellátottsága jó. Intézményünkben jelenleg 40 pedagógus álláshely van: 16 fő tanító 22 fő tanár 1 fő gyógypedagógus 1 fő könyvtáros
Kirándulás
Ilyenek vagyunk
Pedagógiai tevékenységünk célja: Hagyományainkra támaszkodva a gyermekek szeretetén alapuló, a gyermeki jogokat tiszteletben tartó iskola működtetése Tanítványainknak érzelmi biztonságot kívánunk adni Tiszteletben tartjuk egyéniségüket Lehetőséget biztosítunk emelt szintű oktatási programokra Korszerű ismeretek, alkalmazható tudás átadása, amelyek által képessé tesszük tanítványainkat az önálló ismeretszerzésre Arra törekszünk, hogy tanulóink testileg, lelkileg egészséges, az esztétikai minőségre nyitott, autonóm személyiségekké váljanak
Az alapfokú nevelés és oktatás két épületben folyik Az alapfokú nevelés és oktatás két épületben folyik. Az alsó tagozat a „kiskossuth”-ban tanul.
A felső tagozat 2002. szeptember 1-jén vette birtokba a modern, mai kor követelményeit figyelembevevő, új nyolc tantermes épületet.
Jól felszerelt szaktantermekben, szabványméretű tornateremben folyik az oktatás.
Fizika órán
Rajzolni jó!
Történelem órán
Tehetséggondozás A tanórán és tanórán kívül
1958 óta működik iskolánkban az ének-zene tagozat
Karácsonyi hangverseny a Városházán
1992-től minden évfolyamon emelt óraszámú informatika-kommunikáció tantárgyat tanítunk.
Három számítógépes termünkben 50 gép várja a tanulókat. 8. osztály végéré több tanulónk ECDL vizsgát tesz.
20 248 kötetes könyvtár áll tanulóink és a nevelők rendelkezésére.
Már a kicsik is szívesen látogatják a tetőtérben számukra kialakított könyvtárat.
Diákönkormányzat Alaptevékenységei közé a joggyakorlás az érdekképviselet, és diákélet megszervezése tartozik. Véleményüket kikérjük és meghallgatjuk, javaslataikat szívesen fogadjuk.
HAGYOMÁNYAINK 1994 óta hagyomány az iskola névadójának születésnapjához kapcsolódóan a Kossuth-nap megrendezése
Mi is egy csapat vagyunk!
Készül a finom lángos!
Sül a palacsinta
Ügyeskedünk a kézműves foglalkozáson.
Egy kis izgalom is kell!
Nálunk ilyen a karácsony
Karácsonyfát állítunk
Bejglit sütünk
Diós, mákos
Mézest gyúrunk
Farsang A játék komoly dolog!
A tombola húzásra várva
Gyermeknap
Íjászkodtunk a Horváth tanyán
Táborokat szervezünk
Rám-szakadék
Színjátszó szakköreink
A 2005/2006-os tanévtől tagintézményünkben, a Pedagógiai Szakszolgálat koordinálja a sajátos nevelési igényű tanulók ellátását, fejlesztését.
Fejlesztő szoba Megyei szinten elismert fejlesztő játékok, eszközök segítik a rehabilitációs munkát.
Diákotthon
Diákotthon élete Intézményünkhöz tartozik egy 30 férőhelyes általános iskolai diákotthon, ahol a halmozottan hátrányos és veszélyeztetett helyzetű tanulók kapnak ellátást.
„Összefogással a Kisújszállási Kossuth Lajos Általános Iskolás Tanulókért” alapítvány
Alapítványunk 1996. április 30-án jött létre Célja és tevékenységi köre: Tárgyi feltételek bővítése Tehetséggondozás támogatása Jutalmazás Hátrányos helyzetű tanulók támogatása Tanórán kívüli tevékenységek és táborozások támogatása
Alapítványunk minden évben meghatározza azokat a feladatokat, rendezvényeket ahol segíthetjük iskolánk munkáját. Két évente a Kossuth-bál bevételével …
Ezeken a rendezvényeken tanulóink is szívesen részt vesznek
HEFOP 2.1.6 A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése
Iskolánk konzorciumi tagként vállalta a Szövegértés-Szövegalkotás kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetését.
Napközi Délután 4 napközis csoportban folytatódik oktató-nevelő munkánk. Gazdag szabadidős tevékenységek biztosítják a hasznos időtöltést.
Délután is HEFOP!
2002. szeptemberében kezdte el intézményünk a COMENIUS 2000 Közoktatási Minőségfejlesztő Program I. sz. Intézményi modell kiépítését MIR
Kiemelten kezelt minőségcélok: Esélyegyenlőség és felzárkóztatás biztosítása A SNI integráltan nevelhető gyermekek iskolai ellátottságának biztosítása Tehetséggondozás A partnerközpontú működés kiépítése, minőségfejlesztési rendszer kialakítása Az intézményi önértékelési rendszer kidolgozása A DÖK egyenrangú partnerként kezelése, jogainak tiszteletben tartása
Továbbtanulás
Útravaló „Alkoss, építs! Bátran használd képességed, tudásod! Akard és merd megvalósítani a merész álmot!”
Köszönjük a figyelmüket!