Programozási Paradigmák és Technikák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Advertisements

Az igazmondók illetve lovagok mindig igazat mondanak, a hazugmondók illetve lókötők mindig hazudnak, a szeszélyesek, normálisok hol igazat mondanak, hol.
Keresőrendszerek.
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
19. modul A kör és részei.
Lineáris egyenletrendszerek megoldása Gauss elimináció, Cramer-szabály Dr. Kovács Sándor DE GVK Gazdaságelemzési és Statiszikai Tanszék.
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Agytorna. Érdekes kis feladatsor. Érdemes végig csinálni.
A tevékenységhosszak és az erőforrás- mennyiségek kapcsolata Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Feladat 1 •Tekintsük a prim alprogramot, amely az n, (n≤32000) paraméteren keresztül egy természetes számot kap és visszatéríti az 1–et, ha n prímszám.
egy egyszerű példán keresztül
Számítógépes hálózatok
Analitikus, statisztikai és szélsőérték fv-k Hári Veronika
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2; Rakd össze! kalap pár villa ács bor te kerék só kör mos
Programozási Paradigmák és Technikák
© Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Programozási Paradigmák és Technikák Programozási tételek Programozási tételek összeépítése.
Egy új fogyasztó: Semmelweis Egyetem Nagyvárad téri elméleti tömbjének hőellátása.
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Matematika II. 2. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2012/2013. tanév Műszaki térinformatika ágazat őszi félév.
Programozási alapismeretek 13. előadás. ELTE Érdekességek - kombinatorika  Az iskola bejáratánál N lépcsőfok van. Egyszerre maximum K fokot tudunk lépni,
Programozási alapismeretek 10. előadás
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE 2/  További programozási tételek További programozási tételek 
Programozási alapismeretek 12. előadás. ELTE  Tapasztalatok a rendezésről Tapasztalatok a rendezésről  Keresés rendezett sorozatban Keresés rendezett.
Gazdaságmatimatika Gyakorló feladatok.
Az emberek életében kellemes élmény a jól megszervezett nyaralás. És ezt a legtöbb esetben meg is akarják örökíteni. Csak az nem mindegy mivel teszik.
Dominók és kombinatorika
Feladatok mértékegységek átváltására
Készítette: Pető László
ADATBÁZISOK
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
A DENEVÉR.
Játékelméleti alapfogalmak előadás
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Az oszd meg és uralkodj (Divide et Impera) programozási módszer
Lénárt Szabolcs Páll Boglárka
Klasszikus Programozás a FoxPro-ban FELADATOK
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Alapsokaság (populáció)
 Páros vagy csoportos munkához ajánlott!  A 3-7.diakockák a megoldás menetét mutatják be  Helyes megoldás : 8. dia.
Programozási tételek.
Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása 8. előadás.
Táblázatkezelés KÉPLETEK.
Programozás II. labor 1. rész
Függvények.
Hőmérséklet változás A hőmérséklet az anyagok egyik fizikai jellemzője, állapothatározó. Változása szorosan összefügg az anyag más makroszkopikus tulajdonságainak.
Programozási alapismeretek * A Zh-írás módszertana.
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.2/  További programozási.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Memóriakezelés feladatok Feladat: 12 bites címtartomány. 0 ~ 2047 legyen mindig.
Fájlszervezés Adatbázisok tervezése, megvalósítása és menedzselése.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Programozás II. labor 2. rész (Adatszerkezetek)
Programozás II. labor 1. rész Programozási tételek Öröklődés Interfészek Eseménykezelés Kivételkezelés Visszalépéses keresés.
V 1.0 OE-NIK, Programozás I. Gyakorlás egydimenziós tömbökkel Többdimenziós tömbök Gyakorló feladatok.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Alapvető programozási tételek megvalósítása Czigléczky Gábor 2009.
Nevezetes algoritmusok
Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.
Mediánok és rendezett minták
Programozás C# -ban Elágazások.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
A kafferbivaly.
2. A Student-eloszlás Kemometria 2016/ A Student-eloszlás
Filmes példaalkalmazás I.
Programozási tételek.
Előadás másolata:

Programozási Paradigmák és Technikák Programozási tételek Programozási tételek összeépítése Összetett feladatok megoldása Rekurzió Egyszerű rekurzív feladatok Visszalépéses keresés Kivételkezelés Többrétegű architektúrák Saját kivételek készítése © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu

Programozási Paradigmák és Technikák Programozási tételek Programozási tételek összeépítése Összetett feladatok megoldása Rekurzió Egyszerű rekurzív feladatok Visszalépéses keresés Kivételkezelés Többrétegű architektúrák Saját kivételek készítése © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu

Programozási tételek összeépítése (1) 1. Feladat - mintaadatok Állatkertünkben háromféle állat tárolunk különböző méretű ketrecekben az alábbi mintaadatok szerint: Kormos Hím 20 kg Morgó Hím 310 kg Nindzsa Hím 2 kg Mici Nőstény 320 kg Morcos Hím 320 kg Nyami Nőstény 12 kg Kajás Hím 40 kg Nóri Hím 4 kg Kolbász Hím 40 kg Kicsi Nőstény 10 kg A mintaprogramban: ketrecek – Allat[][] – Fűrészfogas tömb, ami tartalmazza az összes ketrecet ketrecek[i] – Allat[] – Egyszerű tömb, tartalmazza az i. ketrecben lévő állatokat Killer Hím 3 kg Marcsi Nőstény 320 kg Kati Nőstény 13 kg Norbi Hím 5 kg Kaller Hím 5 kg Nándi Hím 4 kg Karesz Hím 15 kg Krumpli Hím 10 kg 1. ketrec 2. ketrec 3. ketrec 4. ketrec © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu

Programozási tételek összeépítése (2) 1. Feladat - kérdések Válaszoljuk meg az alábbi kérdéseket az előző oldalon látható mintaadatokból felépített modell alapján. Az összetett feladatok során próbáljuk a már megismert programozási tételek (illetve az előzőleg elkészült részfeladatok) segítségével elkészíteni a megoldást. Tételek összeépítésénél használható mindhárom előadáson megismert összeépítési technika. Egyszerű programozási tételek (N → 1) Megadott ketrecben hány darab megadott fajú állat található? int FajDarab(Allat[ ] A, AllatFaj faj) Megadott ketrecben van-e megadott fajú és nemű állat? bool FajEsNemVanE(Allat[ ] A, AllatFaj faj, bool himnemu) Egyszerű programozási tételek (N → N) Megadott ketrecben melyek a megadott fajú állatok? Allat[ ] FajAllatok(Allat[ ] A, AllatFaj faj) Kivételes esetekkel most nem kell foglalkozni (pl. maximumkiválasztásnál biztos lesz legalább egy elem stb.) © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu

Programozási tételek összeépítése (3) Megadott ketrecben mennyi a megadott fajú állatok átlagos tömege? float AtlagFajTomeg(Allat[ ] A, AllatFaj faj) Megadott ketrecben melyik a legnehezebb megadott fajú állat? Allat FajLegnehezebb(Allat[ ] A, AllatFaj faj) Megadott ketrecben hány (a ketrecen belül a saját fajára számított) átlagosnál nehezebb állat van? int AtlagnalNehezebbDarab(Allat[ ] A) Melyik ketrecben van a legtöbb (a ketrecen belül a saját fajára számított) átlagosnál nehezebb állat? int LegtobbAtlagnalNehezebb(Allat[ ][ ] A) Hány olyan ketrec van, ahol az előzőleg kiszámolt számú átlagosnál nehezebb állat található? int LegtobbAtlagnalNehezebbDarab(Allat[ ][ ] A) Érdemes észrevenni, hogy egymásra épülnek, az egyes feladatok hívják meg az előző részeredményeket. © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu

Programozási tételek összeépítése (4) Melyik ketrecben található a legtöbb megadott fajú állat? int LegtobbFaj(Allat[ ][ ] A, AllatFaj faj) Megadott ketrecben van-e legalább egy azonos fajú, de ellenkező nemű egyedekből álló páros? bool AzonosFajEllenkezoNemVanE(Allat[ ] A) Megadott ketrecben tartozik-e mindenkihez legalább egy azonos fajú, de ellenkező nemű állat? (ahhoz nem ragaszkodunk, hogy mindenkihez egy kizárólagos pár tartozzon) bool AzonosFajEllenkezoNemMindenkinek(Allat[ ] A) Hány olyan ketrec van, ahol van legalább egy azonos fajú, de ellenkező nemű tagokból álló páros? int AzonosFajEllenkezoNemDarab(Allat[ ] [ ] A) Hányas számú ketrecekben nincs egy azonos fajú, de ellenkező nemű egyedből álló pár se? int[ ] AzonosFajEllenkezoNemNincs(Allat[ ][ ] A) Célszerű a sima tételek között megvalósított FajDarab függvényből kiindulni. Utána egymásra épülnek a feladatok. 2010.07.20. © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu

Programozási tételek – házi feladat Egy 364 napos tömbben tároljuk az egy év (52 hét) alatt mért napi átlaghőmérsékleteket. Ezek ismeretében válaszoljunk az alábbi kérdésekre: Hány napon érte el a hőmérséklet az éves maximum 90%-át? Melyik volt az év legmelegebb hete (maximális heti átlaghőmérséklet)? Hány olyan hét volt, amikor legalább egyszer fagyott? Hány olyan hét volt, amikor minden nap fagyott? Melyik napon volt a legnagyobb lehülés az előző naphoz képest? Hány olyan nap volt, amikor előző és következő nap fagyott, de aznap nem? Mikor volt a leghosszabb időszak, amikor folyamatosan esett a hőmérséklet? Hányszor volt az évben kánikula? (legalább 3 napig 35°C feletti hőmérséklet) Volt-e olyan min. 5 napos időszak, amely értékei megismétlődtek később? Milyen hosszú volt az a leghosszabb időszak, amikor egyszer se fagyott? Milyen hosszú volt az a leghosszabb időszak, amelyen belül egyszer se fagyott egymást követő 5 napon át? Célszerű a sima tételek között megvalósított FajDarab függvényből kiindulni Utána egymásra épülnek a feladatok 2010.07.20. © Szénási Sándor, Óbudai Egyetem, 2011 Szenasi.sandor@nik.uni-obuda.hu