Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter
Tartalom Kommunikáció A kommunikáció összetettsége Mi a kommunikáció A kommunikáció fontossága Típusok Technikák Hogyan tegyük magunkat „láthatóvá”
Mennyire összetett? Nagyon! Függ: Egyéntől Környezettől Szituációtól Kultúrától Rangtól Az ember társadalmi lény Média szerepe
A kihívás A vincés család csoport Sokfélék vagyunk Sokféle akarat, vágy, szokás A csoport csak a kommuinkáció által működhet Felelősség Cél: Evangelizáció Szegények szolgálata
Hogyan? Nyitottan, mindenkihez szólva Bizonyságtételek Egyszerű, figyelemfelkeltő, bizalomgerjesztő Sajátos Tömegeket megszólító
Mi a kommunikáció?
Fontos? Igen! Nagyon! Már VI. Pál óta érzi az Egyház a kommunikáció fontosságát Évi, rendszeres pápai levelek a kérdésről A média nélkül nem megy
Fontos? Megbízhatóság Figyelemfelkeltő kommunikáció Az internet használata Belső kommunikáció
A kommunikáció típusai Verbális Szóbeli írásos Nonverbális vokális jelek arc (szem, mimika) gesztusok (kéz, kar, láb) Testtartás Térköz Emblémák Digitális
Kommunikációs Tehnikák „Keretezés” Mit is akarok mondani pontosan Védelmezés Érvek, nézőpontok Érdeklődés A másik nézőpontja Közös nevező
Kapcsolatfelvétel potenciális adományozókkal Kommunikációs és marketing befektetések Logó, márka Add elő magad Legyen világos, mit teszünk Hol vagyunk Cégek reputációját erősíti, ha adományoznak Ismerjenek! Légy elismert! Légy látható!
Miket lehet használni? Hirdetés Önkéntesség, akciók, tagok PR Megvédik, fejlesztik a szervezet arculatát Pozitív megítélés Események Adományozók kapcsolata azokkal, akiknek adományoznak
Láthatóság Büszkeség Logó Csoport identitás Ha szükség van, ott kell lenni Kapcsolat nagyobb szervezetekkel
Kérdések?
Köszönöm a figyelmet!