Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing a közúti közlekedésben
Advertisements

Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Bauer András - Berács József:
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Személyes eladás (personal selling)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Marketingelmélet 1. szeminárium Nagy Gábor
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
Célpiaci marketing.
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
1. Stratégiai tervezés és marketing
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Marketing terv

Marketing terv? A cég életképességét a pénzügyi mutatókon kívül a marketing-terv adja meg. Pozicionálás Piacra irányuló elemzés „A marketing a vállalatok életében az egyik legfontosabb részterület, hiszen ennek a segítségével értékesítik a termékeket, illetve szolgáltatásokat.” FOGYASZTÓ vállalati értékesítés

Marketing terv! Stratégia Külső környezet Belső környezet Kereslet Swot, BCG, GE Steep, Stb. Külső környezet Kereslet Pozícionálás Belső környezet Marketing mix

Fogyasztói kereslet

Értelmezés: A Marketing Értékesítés Szűkebb értelemben olyan vállalati tevékenység, amely a vevők kielégítésére érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a fogyasztókat. a vállalat belső szemszögéből következtet a fogyasztók viselkedésére Tágabb értelemben a vállalat egészére kiterjedő filozófia, szemléletmód, melynek megvalósítása a felsővezetés feladata, úgy, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak. a marketinget a vállalat egészével azonosítja, felelőseinek pedig a felsővezetést teszi meg. Kiterjesztett értelemben: minden értékkel rendelkező jószág cseréjeként jelenik meg. Részterületei nemcsak piaci jellegűek, hanem oktatási, vallási, politikai jelleget öltenek. Bauer-Berács: MARKETING (Aula) 2000

Mi a Marketing valójában? Korábban: Reklám Befolyásolás Eladás

Tegyünk próbát!

Teljes körű termékkoncepció LEVITT ‘83 Generikus: alaptermék nélküle nem megvalósítható a probléma Pl.: csapológép csapolt sör nélkül Elvárt : alkalmas a probléma megoldására alaphasznosság Pl.: sör Kiterjesztett: alapvető verseny  a gyártó hozzáadott értéke Sörinformációs könyv (sörlexikon) Potenciális termék Az igénykielégítés a jövőben

Marketing-mix Az eszközrendszer, amellyel a fogyasztókra hatást gyakorolhatunk szinte végtelen. Hang Szín Kép (együtt) technikai fejlesztések teszik lehetővé A kifejtett hatások megfigyelhetők mind gazdasági, mind politika, mind társadalmi téren.

Marketing-mix Stratégiai elemzés 4P-7P Felépítés Költségvetés Visszacsatolás 4P-7P Stratégiai elemzés nélkül nem ad pontos leírást McCarthy 1984

Marketing-mix Product - termék, vagy Program - aminek a fogyasztó számára használati értéke van, Price - ár, értékesítési ár (akár külön csomagolva!) Place - hely, az az értékesítési csatorna, amelyen át fogyasztóinkhoz el akarunk jutni, Promotion – ajánlás, azok a marketingkommunikációs eszközök, amelyeket munkánk során felhasználunk People - az emberek, akikkel együtt dolgozunk, akik találkoznak a fogyasztóval Physical evidence – fizikai jelleg; szolgáltatásunk azon része (ha van ilyen), ami fizikai természetű Process - az a folyamat, amelyben a fogyasztó is esetleg részt vesz, és amelynek során hozzájut a szolgáltatáshoz

Célcsoport Termékvásárlási folyamat, fogasztói oldalról -problémával szembesül -felismeri, hogy valós probléma -megszervezi a probléma megoldását (termékvásárlás) Célcsoport-típusok: 1. "nem" célcsoport – elutasítás megnyerés szinte lehetetlen 2. látens célcsoport – kommunikáció lehetséges 3. tudatos célcsoport – meggyőzés, inkább közelednek a termékhez 4. aktív célcsoport – garantált fogyasztók

Szegmentálás Eltérő igények Fogyasztói csoportok  részpiac Célpiac Piaci szegmensek Lehetőség Fogyasztói kör, akik megveszik (reményeink szerint) a termékünket, Értékelés Verseny, kapacitás Jövedelmezőség Növekedés

Pozícionálás Célpiaci leírás Termékek mit képviseljenek Kommunikáció a fogyasztó felé Jobb …

Piaci pozíció Kotler: Pozíciótól függő marketing-stratégia Piacvezető Kihívó Követő Meghúzódó