Interaktivitás hozzáadása és haladó animáció. Gombok Az interaktivitás legegyszerűbben gombok segítségével valósítható meg Ha a felhasználónak kedve támad,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutató-készítés PowerPoint.
Advertisements

Support.ebsco.com Az EBSCOhost bemutatása Oktatóprogram.
BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 10. előadás.
Operációs Rendszerek I.
Word 2007.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Mellár János 3. óra Szeptember 16. v
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Dr. Török Béla Általános Iskola 1142 Bp. Rákospatak utca 101.
Felhasználó barátság eszközei
Készítette: Szobonya Ferenc
Benczúr Zsolt VBA gyorstalpaló Benczúr Zsolt
Hibakezelés és Tesztelés a Visual Studio.NET-ben
Táblázat kezelő programok
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
A Windows grafikus felülete
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
A körlevél készítésének menete
1 Tabulátor és használata. 2 A tabulátor olyan eszköz, amellyel egy soron vagy bekezdésen belül a szöveget megadott pozícióba tudjuk igazítani. A szöveget.
Egy Nao robot szimulálása a Choregraphe programmal.
Microsoft Access Vezérlőelemek.
Microsoft Access Űrlapok tervezése.
Multimédiás programok készítése Macromedia Director rendszerben 2. előadás Készítette: Kosztyán Zsolt
Microsoft Access Menük és eszköztárak.
Outlook 2003 Második rész.
Prezentáció a prezentációról
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Feladatlap stílusokra
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
APEX BMF, II. félév.
Közzététel a Weben. Film közzététele.
Visual Basic 2008 Express Edition
ELTE WIFI Beállítási útmutató MS Windows XP-hez
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
EGYÉNI ANIMÁCIÓ.
Az algoritmuskészítés alapjai
Az NVU webszerkesztő program
5. gyakorlat Fleiner Rita.
2. Feladat. És akkor kezdjük is el! Menü Mint ahogy már megszokhattuk módosítsuk az editek text mező tulajdonságát a minta szerint! Tovább.
RAD Studio XE5: menük felépítése
Készítette: Kiscsatári Nóra
Rövid ismertető mikrofonnal történő
Kördokumentumok 2..
14. Szóbeli középszintű informatika tétel:
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Bekezdések formázása 2..
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
Objektumok a Word-ben. OBJEKTUMOK Objektum fogalma Objektumok létrehozása Az objektumok tulajdonságai Az objektum elhelyezkedése Objektumok formázása.
AZ INTERNET SZOLGÁLTATÁSAI Készítette: Horváth Tünde.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
Lekérdezések Adott tulajdonságú adatok listázásának módja a lekérdezés. A lekérdezések segítségével az adatbázisból megjeleníthetjük, módosíthatjuk, törölhetjük.
Információ és kommunikáció
Számítógépes ismeretek
Neumann János Informatikai Kar
ListBox CheckedListBox TextBox
A Panel, Scroll Bar és a Combo box tulajdonságai
ComboBox A listák nagy helyet foglalnak a formokon, és az általuk felkínált elemek nem bővíthetőek a felhasználó által. Ezen problémák megoldására használhatjuk.
Endnote Cite While You Write plugin 2013
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
B M Java Programozás 5. Gy: Java alapok IT A N Adatkezelő 1.rész
Endnote Cite While You Write plugin 2015 Skultéti Attila
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Bibliográfia adatbázis-kezelő alkalmazások, EndNote 2018 Skultéti Attila
50 időt megtakarító Outlook-billentyűparancs
Előadás másolata:

Interaktivitás hozzáadása és haladó animáció

Gombok Az interaktivitás legegyszerűbben gombok segítségével valósítható meg Ha a felhasználónak kedve támad, akkor egyszerűen rákattint a gombra, amivel beavatkozhat.

Egy gomb elkészítése

A gomb fölött az egérkurzor alakja megváltozik

Egy egyszerű gomb állapotainak elkészítése

Felengedett Érintési Lenyomott Találati

A gomb találati területének (hit) megadása Egy összetett alakzat esetén a gombhoz tartozó érzékelési területet tudjuk helyettesíteni egy egyszerűbb alakzattal.

Gomb készítése különösen nagy találati területtel

Többállapotú gomb ismételt elkészítése, minden állapotban szimbólummal

Animált gombok

Gombok nyomkövetési módjai Gombként viselkedik Menüként viselkedik

Az érintési állapotban hangot adó gomb elkészítése

Folyamatos hangot adó gomb készítése

Láthatatlan gomb készítése

Edit > Cut, Edit > Paste in Center

Az ActionScript használata A Flash saját programnyelve Olyan utasításokat adunk meg, amelyeket a filmünk követni fog Ebben a leckében csak az alapokkal ismerkedünk meg, a részletes ismertetés jóval később fog megtörténni. Window > Action

Eszköztár Keresés és csere Kódtipp mutatása Hibakeresés beállításai Beállítások Utasítás hozzáadása Nyelvtan ellenőrzése Elérési út beszúrása Automatikus formázás Kódnavigátor Aktuális kód Kódrészlet kitűzése

Toolbox (Eszköztár) : –Az összes telepített műveletet megtaláljuk, mappákba rendezve Script (Kód) : –A műveletek a végrehajtási sorrendjükben jelennek meg. Navigator (Navigátor) : –A filmünk összes kódját megtaláljuk Current script (Aktuális kód) : –Megmutatja, hogy éppen melyik kódrészletet szerkesztjük

Pin Script (Kódrészlet kitűzése) : –Saját lapot hozhatunk létre egy adott kódrészlethez, hogy ne kelljen mindig kiválasztani az adott objektumot, vagy réteget Options (Beállítások) : –További lehetőségek, például betűtípus beállítása Reference (Kézikönyv) : –A kiválasztott kóddal kapcsolatban kaphatunk segítséget

Options Add Statement (Utasítás hozzáadása) : –"plusz gomb". Ugyanazokat a kódelemeket tartalmazza, mint az eszköztár Find and Find and Replace (Keresés, Keresés és Csere) : –Ezekkel a gombokkal kereshetünk ki kódrészleteket, éppen úgy mint egy szövegszerkesztőben

Options Insert Target Path (Elérési út beszúrása) : –Egy adott objektumot címezhetünk meg Check Syntax (Nyelvtan ellenőrzése) : –Megnézhetjük, hogy a kódunk szintaktikailag hibátlen-e. Auto Format (Automatikus formázás) : –A kódot áttekinthetőbbé teszi

Options Show Code Hint (Kódtipp mutatása) : –A kódkiegészítő segéd bekapcsolása Debug Options (Hibakeresés beállításai) : –Töréspontok adhatók meg azokon a helyeken, ahol meg szeretnénk állítani a kód futását View Options (Nézetbeállítások) : –szabályozhatjuk a kód megjelenítését

Filmrészlet folyamatos ismétlését végző művelet elkészítése

Edit > Cut, Edit > Paste in Center

A képkocka címkéjének átadása a gotoAndPlay műveletnek

Gombok hozzáadása egy animációhoz, amelyekkel a lejátszás megállítható és folytatható

A Lejátszás gomb utasításai on(press){ play(); }

Művelet hozzáadása egy filmklip példányához

A Filmklip parancsai onClipEvent (load) { stop(); } onClipEvent (mouseDown) { play(); } onClipEvent (mouseUp) { stop(); }

Viselkedések használata Window > Behaviors Viselkedés beszúrása Viselkedés törlése Objektum neve Eseménylista Beállítások Előrébb visz / hátrébb visz Művelet / viselkedés neve

Add Behavior (Viselkedés beszúrása) : –A viselkedés kiválasztására szolgál Delete Behavior (Viselkedés törlése) : –Eltávolítja a kijelölt viselkedést Event (Esemény) : –A viselkedést kiváltó esemény kiválasztása Action (Művelet) : –A viselkedés nevére duplán kattintva, azt újra beállíthatjuk

Weblaphoz kapcsolódó gomb készítése

Automatikusan legenerálódott a következő kód on (release) { //Goto Webpage Behavior getURL(" "); //End Behavior }

Beágyazott példányok megcímzése

A Leallitas gomb scriptje on (press) { stop(); }

Játsszuk le A kocsi leáll, de a kerekek tovább forognak.

A kód kiegészítése on (press) { stop(); this.kocsi1.elsokerek.stop(); this.kocsi1.hatsokerek.stop(); }

A Lejatszas gomb scriptje on (press) { play(); this.kocsi1.elsokerek.play(); this.kocsi1.hatsokerek.play(); }

Egyszerű húzható objektum elkészítése

A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this); } on (release) { stopDrag(); }

A húzás területének behatárolása A téglalapot ne lehessen lehúzni a színpadról.

A téglalap scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550-this._width/2, 400- this._height/2); } on (release) { stopDrag(); }

Ellenőrizzük, hogy hová esik az objektum Hozzunk létre egy másik, nagyobb objektumot, a téglalapot csak ebben lehessen elengedni.

A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550-this._width/2, 400-this._height/2); } on (release) { stopDrag(); if (this.hitTest(_parent.Keret1)) { trace("Rendben"); } else { trace("Hiba!"); }

Módosítás Mivel a szöveg a weblapon nem íródik ki, a téglalapot rossz pozíció esetén ugrasszuk vissza a bal felső sarokba, jó pozíció esetén a keret közepébe.

A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550- this._width/2, 400-this._height/2); } on (release) { stopDrag(); if (this.hitTest(_parent.Keret1)) { this._x = _parent.Keret1._x; this._y = _parent.Keret1._y; } else { this._x = this._width/2; this._y = this._height/2; }

A felhasználó nevének beolvasása változó segítségével

NE LEGYEN KIPIPÁLVA!!!

A Gomb scriptje on (press) { nextFrame(); } on (keyPress " ") { nextFrame(); }

A Layer 1:1 scriptje stop();

A Layer 1:2 scriptje uzenet.text = "Szia "+fhnev;

Változó értékének növelése

A Gomb scriptje on (press) { szamlalo++; }

A változó anélkül is változhat, hogy látnánk a színpadon Távolítsuk el a számláló mezőt a színpadról! Helyezzünk el egy másik, üzenet nevű mezőt!

A Gomb scriptje on (press) { szamlalo++; uzenet.text = "A kattintások száma: "+szamlalo; }

Filmklip áttetszőségének módosítása

A Gomb scriptje on (press) { klip._alpha = 50; }

Egy klip áttetszőségének értékét növelő és csökkentő gombok elkészítése

Csökkentő gomb on(press){ klip._alpha = klip._alpha-10 }

Növelő gomb on(press){ klip._alpha = klip._alpha+10 }

Egyedi tulajdonságok létrehozása és módosítása egy filmklipben

A Labda scriptje onClipEvent (enterFrame) { this._x += this.speed; }

Az előre gomb scriptje on(press){ labda1.speed = 5; }

A hátra gomb scriptje on (press) { labda1.speed = -5; }

A leállító gomb scriptje on (press) { labda1.speed = 0; }

A ComboBox összetevő kézi feltöltése adatokkal

Window > Components

A ComboBox összetevő adatainak megadása ActionScript segítségével A Layer 1:1 scriptje Lista.removeAll(); Lista.addItem("Iskola", " Lista.addItem("Linux", " Lista.addItem("GMail", "

ActionScript kód futtatása a ComboBox összetevő segítségével A Lista scriptje on (change) { getURL(this.selectedItem.data, "_self"); }

A RadioButton összetevő használata

A Layer 1:1 scriptje stop(); Tovabb.onPress = function() { szoveg = "A továbbított adat: "+radioGroup.selectedData; nextFrame(); }

A Layer 1:2 scriptje uzenet.text = szoveg;

VÉGE