Interaktivitás hozzáadása és haladó animáció
Gombok Az interaktivitás legegyszerűbben gombok segítségével valósítható meg Ha a felhasználónak kedve támad, akkor egyszerűen rákattint a gombra, amivel beavatkozhat.
Egy gomb elkészítése
A gomb fölött az egérkurzor alakja megváltozik
Egy egyszerű gomb állapotainak elkészítése
Felengedett Érintési Lenyomott Találati
A gomb találati területének (hit) megadása Egy összetett alakzat esetén a gombhoz tartozó érzékelési területet tudjuk helyettesíteni egy egyszerűbb alakzattal.
Gomb készítése különösen nagy találati területtel
Többállapotú gomb ismételt elkészítése, minden állapotban szimbólummal
Animált gombok
Gombok nyomkövetési módjai Gombként viselkedik Menüként viselkedik
Az érintési állapotban hangot adó gomb elkészítése
Folyamatos hangot adó gomb készítése
Láthatatlan gomb készítése
Edit > Cut, Edit > Paste in Center
Az ActionScript használata A Flash saját programnyelve Olyan utasításokat adunk meg, amelyeket a filmünk követni fog Ebben a leckében csak az alapokkal ismerkedünk meg, a részletes ismertetés jóval később fog megtörténni. Window > Action
Eszköztár Keresés és csere Kódtipp mutatása Hibakeresés beállításai Beállítások Utasítás hozzáadása Nyelvtan ellenőrzése Elérési út beszúrása Automatikus formázás Kódnavigátor Aktuális kód Kódrészlet kitűzése
Toolbox (Eszköztár) : –Az összes telepített műveletet megtaláljuk, mappákba rendezve Script (Kód) : –A műveletek a végrehajtási sorrendjükben jelennek meg. Navigator (Navigátor) : –A filmünk összes kódját megtaláljuk Current script (Aktuális kód) : –Megmutatja, hogy éppen melyik kódrészletet szerkesztjük
Pin Script (Kódrészlet kitűzése) : –Saját lapot hozhatunk létre egy adott kódrészlethez, hogy ne kelljen mindig kiválasztani az adott objektumot, vagy réteget Options (Beállítások) : –További lehetőségek, például betűtípus beállítása Reference (Kézikönyv) : –A kiválasztott kóddal kapcsolatban kaphatunk segítséget
Options Add Statement (Utasítás hozzáadása) : –"plusz gomb". Ugyanazokat a kódelemeket tartalmazza, mint az eszköztár Find and Find and Replace (Keresés, Keresés és Csere) : –Ezekkel a gombokkal kereshetünk ki kódrészleteket, éppen úgy mint egy szövegszerkesztőben
Options Insert Target Path (Elérési út beszúrása) : –Egy adott objektumot címezhetünk meg Check Syntax (Nyelvtan ellenőrzése) : –Megnézhetjük, hogy a kódunk szintaktikailag hibátlen-e. Auto Format (Automatikus formázás) : –A kódot áttekinthetőbbé teszi
Options Show Code Hint (Kódtipp mutatása) : –A kódkiegészítő segéd bekapcsolása Debug Options (Hibakeresés beállításai) : –Töréspontok adhatók meg azokon a helyeken, ahol meg szeretnénk állítani a kód futását View Options (Nézetbeállítások) : –szabályozhatjuk a kód megjelenítését
Filmrészlet folyamatos ismétlését végző művelet elkészítése
Edit > Cut, Edit > Paste in Center
A képkocka címkéjének átadása a gotoAndPlay műveletnek
Gombok hozzáadása egy animációhoz, amelyekkel a lejátszás megállítható és folytatható
A Lejátszás gomb utasításai on(press){ play(); }
Művelet hozzáadása egy filmklip példányához
A Filmklip parancsai onClipEvent (load) { stop(); } onClipEvent (mouseDown) { play(); } onClipEvent (mouseUp) { stop(); }
Viselkedések használata Window > Behaviors Viselkedés beszúrása Viselkedés törlése Objektum neve Eseménylista Beállítások Előrébb visz / hátrébb visz Művelet / viselkedés neve
Add Behavior (Viselkedés beszúrása) : –A viselkedés kiválasztására szolgál Delete Behavior (Viselkedés törlése) : –Eltávolítja a kijelölt viselkedést Event (Esemény) : –A viselkedést kiváltó esemény kiválasztása Action (Művelet) : –A viselkedés nevére duplán kattintva, azt újra beállíthatjuk
Weblaphoz kapcsolódó gomb készítése
Automatikusan legenerálódott a következő kód on (release) { //Goto Webpage Behavior getURL(" "); //End Behavior }
Beágyazott példányok megcímzése
A Leallitas gomb scriptje on (press) { stop(); }
Játsszuk le A kocsi leáll, de a kerekek tovább forognak.
A kód kiegészítése on (press) { stop(); this.kocsi1.elsokerek.stop(); this.kocsi1.hatsokerek.stop(); }
A Lejatszas gomb scriptje on (press) { play(); this.kocsi1.elsokerek.play(); this.kocsi1.hatsokerek.play(); }
Egyszerű húzható objektum elkészítése
A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this); } on (release) { stopDrag(); }
A húzás területének behatárolása A téglalapot ne lehessen lehúzni a színpadról.
A téglalap scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550-this._width/2, 400- this._height/2); } on (release) { stopDrag(); }
Ellenőrizzük, hogy hová esik az objektum Hozzunk létre egy másik, nagyobb objektumot, a téglalapot csak ebben lehessen elengedni.
A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550-this._width/2, 400-this._height/2); } on (release) { stopDrag(); if (this.hitTest(_parent.Keret1)) { trace("Rendben"); } else { trace("Hiba!"); }
Módosítás Mivel a szöveg a weblapon nem íródik ki, a téglalapot rossz pozíció esetén ugrasszuk vissza a bal felső sarokba, jó pozíció esetén a keret közepébe.
A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550- this._width/2, 400-this._height/2); } on (release) { stopDrag(); if (this.hitTest(_parent.Keret1)) { this._x = _parent.Keret1._x; this._y = _parent.Keret1._y; } else { this._x = this._width/2; this._y = this._height/2; }
A felhasználó nevének beolvasása változó segítségével
NE LEGYEN KIPIPÁLVA!!!
A Gomb scriptje on (press) { nextFrame(); } on (keyPress " ") { nextFrame(); }
A Layer 1:1 scriptje stop();
A Layer 1:2 scriptje uzenet.text = "Szia "+fhnev;
Változó értékének növelése
A Gomb scriptje on (press) { szamlalo++; }
A változó anélkül is változhat, hogy látnánk a színpadon Távolítsuk el a számláló mezőt a színpadról! Helyezzünk el egy másik, üzenet nevű mezőt!
A Gomb scriptje on (press) { szamlalo++; uzenet.text = "A kattintások száma: "+szamlalo; }
Filmklip áttetszőségének módosítása
A Gomb scriptje on (press) { klip._alpha = 50; }
Egy klip áttetszőségének értékét növelő és csökkentő gombok elkészítése
Csökkentő gomb on(press){ klip._alpha = klip._alpha-10 }
Növelő gomb on(press){ klip._alpha = klip._alpha+10 }
Egyedi tulajdonságok létrehozása és módosítása egy filmklipben
A Labda scriptje onClipEvent (enterFrame) { this._x += this.speed; }
Az előre gomb scriptje on(press){ labda1.speed = 5; }
A hátra gomb scriptje on (press) { labda1.speed = -5; }
A leállító gomb scriptje on (press) { labda1.speed = 0; }
A ComboBox összetevő kézi feltöltése adatokkal
Window > Components
A ComboBox összetevő adatainak megadása ActionScript segítségével A Layer 1:1 scriptje Lista.removeAll(); Lista.addItem("Iskola", " Lista.addItem("Linux", " Lista.addItem("GMail", "
ActionScript kód futtatása a ComboBox összetevő segítségével A Lista scriptje on (change) { getURL(this.selectedItem.data, "_self"); }
A RadioButton összetevő használata
A Layer 1:1 scriptje stop(); Tovabb.onPress = function() { szoveg = "A továbbított adat: "+radioGroup.selectedData; nextFrame(); }
A Layer 1:2 scriptje uzenet.text = szoveg;
VÉGE