Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
Közigazgatási alapismeretek
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A helyi népszavazás és helyi népi kezdeményezés április 6. Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Helyettes Államtitkár,
A jogalkotás elmélete és gyakorlata
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Tájékoztatás a határidős feladatokról
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
A HELYI ÖNKORMÁNYZATOK TÖRVÉNYESSÉGI FELÜGYELETE 2013 – 2014.
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
Közös önkormányzati hivatalok
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosítása A békéltető testületeket érintő tervezett változások Dr. Mozolai Mónika osztályvezető 2012.
A járási rendszer megújítása
Távmunka a területfejlesztésben
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer „Az államhatalom gyakorlásáról” szóló, 1. főtörvény.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
A évi költségvetési rendelet megszerkesztése, megszövegezése A jellemzően előforduló hibák bemutatásán keresztül.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Jegyzői értekezlet szeptember 24. Dr Penczné dr Zoltán Zsuzsanna
Az új képviselő-testület megalakulását követő feladatok szeptember 17.
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Szeged, december 09. Tájékoztató a helyi önkormányzati képviselők számára szervezett képzések tapasztalatairól.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
A közigazgatási eljárás II.
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Érvényesség, hatály, alkalmazhatóság
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Székesfehérvár, július 14.
Előadás másolata:

Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya A közös önkormányzati hivatalok megalakulása, az önkormányzati társulások Budapest

a közös önkormányzati hivatal I. Új jogintézmény: a közös önkormányzati hivatal I. Jogállása, rendeltetése: több önkormányzat által közösen létrehozott, működtetett polgármesteri hivatal alapvető feladata a döntések előkészítése (önkormányzati, államigazgatási), a végrehajtás szervezése, összehangolása Létrehozása: a 2000 fő alatti községek számára kötelező nem lépheti át a járás határát a közös hivatalt létrehozó települések közigazgatási határát legfeljebb egy település választhatja el fő szabály a megállapodás

A közös önkormányzati hivatal II. A közös önkormányzati hivatalra vonatkozó alapvető követelmények: a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések összlakosságszáma 2000 fő, vagy a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések száma hét nemzetiségi kivétel (1500 fő, vagy öt település) székhely: város vagy a megállapodásban meghatározott település a közös önkormányzati hivatal létszámának meghatározása (megállapodás vagy annak hiányában városi önkormányzat)

A közös önkormányzati hivatal III. A közös önkormányzati hivatal megalakítása megállapodás alapján (megállapodás fő szabályként ciklusra szól) először 2013. január 1-jét követő hatvan napon belül kell megalakítani (megállapodást lehet korábban megkötni) „fogadási kötelezettség” (város, 2000 fő feletti település) a kormányhivatal kijelölési eljárása

A közös hivatalt létrehozó megállapodás a megállapodás jelentősége, a testületek felelőssége a hivatali létszámot befolyásoló tényezők a közös hivatal vezetése a munkáltatói jogok megosztása minden településen legyen ügyintézési lehetőség!

A megállapodás előkészítése I. minél előbb el kell kezdeni a tárgyalásokat! a jogszabályi háttér feltérképezése munkajogi kérdések előzetes tisztázása a folyamatban lévő ügyek lezárása a testületek szakmai felkészítése

A megállapodás előkészítése II. koncepció és intézkedési terv folyamatos tárgyalás, egyeztetés a kormányhivatallal javaslat a közös hivatal feladataira, szervezetére, költségvetésére stb. a megállapodás-tervezet testületek elé terjesztése, a működési dokumentumok elkészítése a lakosság folyamatos tájékoztatása

A megállapodás tartalma I. a közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezése a közös hivatalt létrehozó önkormányzatok megnevezése a hivatal felépítése a hivatal összlétszáma, a felépítés szerinti részletezéssel (székhely, kirendeltségek, ügyfélszolgálati megbízottak)

A megállapodás tartalma II. a működés alapkérdései a hivatal irányítása a hivatal vezetése, a jegyző a hivatal költségvetéséhez való hozzájárulás településenként a hivatal munkájának nyilvánossága

Az átmeneti időszak várható szabályai a hivatalok, körjegyzőségek működési lehetőségei az átmenet során az önálló hivatal megszűnésének időpontja, a jogutódlás a jegyzői, aljegyzői, körjegyzői megbízatás megszűnése, a pályázat nélküli alkalmazás lehetősége a hivatali dolgozók foglalkoztatási jogviszonyának rendezése

A társulási rendszer átalakulása A változtatás célja és lényege egyszerűbb, áttekinthetőbb, rugalmasabb, hatékonyabb társulási rendszer

Jogszabályi háttér 2012. január 1-jén hatályba lépett:   2012. január 1-jén hatályba lépett: Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés k) pont /szabad társulás elve/ Alaptörvény 34. cikk (2) bekezdés /”kötelező társulás” lehetősége/ 2013. január 1-jén hatályát veszti: A helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény A települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásairól szóló 2004. évi CVII. törvény 2013. január 1-jén hatályba lép: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló CLXXXIX. Törvény /IV. fejezet: A helyi önkormányzatok társulásai/

A két társulási törvény hatályon kívül helyezésének hatásai a korábbi kötöttségek megszűnnek emiatt egyetlen társulás sem szűnik meg a társulás sorsa továbbra is az önkormányzatok kezében van továbbra is érvényesül a szabad társulás elve a társulási megállapodások felülvizsgálatának kötelezettsége (hat hónap)

A Mötv. IV. fejezete alapján a módosított megállapodások nem lehetnek ellentétesek e szabályokkal csak jogi személyiséggel rendelkező társulás működhet a munkaszervezet csak polgármesteri hivatalon belül működhet

Megszűnés, kilépés esetén az alapvető kérdésekben (pl. vagyoni elszámolás, iratkezelés, munkajogi kérdések) a hatályos társulási megállapodás szerint kell eljárni mérlegelni kell minden következményt (pl. hosszú távú kötelezettségek sorsa, pályázati pénzek visszafizetése stb.) szükség van a pályázatok, támogatásokhoz kapcsolatos szabályozás [pl. 1/2010. (I. 19.) ÖM rendelet; 4/2012. (III. 1.) BM rendelet] részletes elemzésére

Döntés a társulás sorsáról tekintettel a mérlegelendő tényezők sokaságára, minél előbb el kell kezdeni az előkészítő tárgyalásokat e kérdéskörben további jogalkotási aktus nem várható

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!