Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
ISKOLAPSZICHOLÓGIA ELMÉLETBEN
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Jelen és jövő a kistérségben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Integráció és inklúzió
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
differenciált képességfejlesztés az iskolában
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
DARUS a gyermekekért.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
főosztályvezető-helyettes
DARUS a gyermekekért.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei M. Tamás Márta pedagógiai szakpszichológus Nevelési Tanácsadó és PSZK igazgató

Szakmai feladatok Pszichológus az iskolában = iskolapszichológus Hunyady Gy.-Templom J. 1989. Módszertani levél Primer prevenció: Gyermek – pedagógus – szülő segítése

Rendszerszemlélet - az iskolapszichológus helye ma az iskolai szervezetben (Borbáth - Németh, 2003)

Gyermekek ellátása NEM TERÁPIA, hanem Preventív szűrés, Egyéni diagnosztika, Egyéni tanácsadás, Mentálhygiénés foglalkozások csoport és osztálykeretben

Óvodai kutatás (Rédei-M.Tamás-Rózsa 2008)

Pedagógusokkal való együttműködés Egyéni, és csoportos konzultáció Esetmegbeszélő csoport Tantestületi értekezlet Továbbképzés

Időmérleg kutatás 1. (Martonné-Somogyi 2002.) PEDAGÓGUSOKKAL VÉGZETT TEVÉKENYSÉGEK Egyéni konzultáció - tanítvány tanulási gondjai miatt - tanítási, módszertani kérdések miatt - nevelési problémák miatt - személyes jellegű Csoportos konzultáció - tematikus témafeldolgozó csoport - esetmegbeszélő csoport (csak pedagógusokkal) - esetkonferencia (egyéb érintett szakemberekkel) - szülővel együtt - pedagógussal együtt vezetett csoport

Időmérleg kutatás 2. Nevelési vagy munkaközösségi értekezlet Konzultáció a vezetővel (óvodavezető, igazgató, ~helyettes) Hospitálás Konzultáció egyéb szakemberrel - logopédussal - fejlesztő pedagógussal - gyermekvédelmi felelőssel

Szülőkkel végzett munka Egyéni nevelési tanácsadás Diagnosztikus interjú Tematikus szülőcsoport Fogadóóra Szülői értekezlet

Nevelési tanácsadós feladatok Iskolaérettségi vizsgálat BTM szakvéleményezés Ellenőrzési funkció

Köszönöm a figyelmüket!