A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
4. előadás Összehasonlítás standardizálással és indexszámítással.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Marketingkommunikáció és PR
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
??? Reklám!!!.
Internetes látogatottsági statisztikák
BIZTOSÍTÁS-KERESŐ SZPONZORÁCIÓ TÁMOGATÓI AJÁNLAT május
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
„Az élet női oldala”. Sminkvideók a Life.hu-n Tények •Life.hu: 170 ezer egyedi látogató decemberben A Life.hu átlagos napi belföldi látogatószáma decemberben.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
A reklámeszközök jellemzöi
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Reklám.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Statisztika Érettségi feladatok
A kommunikációs mix elemei
1 Pepper Rendszerház Zrt. Kafetéria rendszer a VIP Humánpolitikai Rendszerben.
E-beszerzés Bravo csoport.
Konzulens: Dr. Pitlik László
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
Egészségügyi finanszírozás
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
Kérdések a második zh-hoz
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Sponsorare necesse est
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Lineáris programozás.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A megye napilapja= a hatékony hirdetéshordozó. 4 megye: Fejér, Vas, Veszprém, Zala 5 napilap: Dunaújvárosi Hírlap, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe,
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
IV. Terjeszkedés 2..
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
A termelés költségei.
21 a 100-ból: egészségügy Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Hova jutunk 100 lépéssel? GKI Rt. Ützleti konferencia Június 24.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A vállalkozás létrehozásának lépései
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
A termelés költségei.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Haszon rendezvények médiaajánlat
ÁT LÁTHATÓSÁG? ÁT LÁTHATÓSÁG? Bátorfy Attila.
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
Előadás másolata:

A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21

Milyen gazdasági szempontokat vegyünk figyelembe a reklámozásnál? Milyen üzenetet kívánok kommunikálni? A reklámozás mely típusát választom? Hirdetés Eladásösztönzés Személyes eladás Kit akarok elérni? - Célcsoport kiválasztása Mennyibe kerül? Költséghatékony-e? 2/21

Milyen adatok állnak rendelkezésre a hatékonyság mérésére? Médiaelemzések –Megbízhatóság Példányszám-audit Módszertani ismertető –Összehasonlítható adatok Hirdetésszám Hirdetett termékek száma Megjelenések száma Kontaktusok száma Intenzitás Költség 3/21

Két példa a médiaelemzésre 4/21

Felmérés /1 5/21 Forrás: NIB Research NIB Research Kft.

A felmérés módszere 6/ telefonos interjú praktizáló orvos reprezentál (?) A felmérés keretében feltett kérdések 1. Milyen szakmai lapokat szokott átnézni, olvasni? 2. Melyik az a három szaklap, amelyből a leghasznosabb információkat szerzi munkájához? 3. Melyik az a három szaklap, amelynek legigényesebb a szerkesztése? 4. Melyik az a három szaklap, amelyben a legnaprakészebb szakmai információkat találja? 5. Melyik az a három szaklap, amelyek cikkei a legérdekesebbek? 6. Melyik az a három szaklap, amelyet legszívesebben vesz kézbe?

A felmérés szakmai minősítése 7/21 A lapok relatív olvasottságáról, hasznosságáról, igényességéről tájékoztat A felmérésben szereplő lapok, kiadványok köre szűk, önkényesen választott Arányszámokat közöl, az abszolút (pl. mit hányan olvasnak?) számok bemutatásától eltekint Sikeres interjúk aránya: 27% Nem terjed ki a válaszmegtagadó csoport ismertetésére Nem ad információt a hirdetési piacról A reklámbüdzsé hatékony elköltéséhez, tervezéséhez nem ad támpontot

Felmérés /2 8/21 Forrás: Pharmaline hirdetés felmérés Pharmaline Bt.

A felmérés fő paraméterei 9/21 Gyakorisága: negyedéves Feldolgozott médiakör orvosi lapok publikus lapok kiadványok A felmérésben szereplő adatok hirdetésszám hirdetett termékek száma megjelenések száma kontaktusok száma (ezer) intenzitás (ezer oldal) költség (millió Ft)

A másodelemzés lehetőségei 10/21

Részesedések a hirdetési piacon (%) orvosi szaklapok 11/21 Megjelenés Gyógyszergyári hirdetői kiadás Intenzitás

Részesedések a hirdetési piacon (%) kiadványok 12/21 Megjelenés Gyógyszergyári hirdetői kiadás Intenzitás

A felmérésben szereplő adatok 13/21 Termékszám: a hirdetett márkanevek száma Hirdetésszám: egyedi szlogennel, képi megjelenítéssel rendelkező hirdetés fajták száma Megjelenés száma: adott hirdetés hány alkalommal jelent meg Kontaktus száma: az újság példányszámával súlyozott megjelenés, azaz hány alkalommal találkozhattak az adott hirdetéssel Intenzitás száma: a hirdetés méretétől, elhelyezésétől és színétől függő faktorral súlyozott kontaktus szám. A faktor értéke 1/1 színes oldal esetén 1.0, a többi esetben arányos a hirdetések átlagos költségével. Amely termék intenzitása magasabb a kontaktusnál, annál a hirdető a kiemelt helyű hirdetéseket preferálta, ahol ennél alacsonyabb, ott kisebb méretű ill, fekete-fehér hirdetéseket használt. Az intenzitás tehát 1/1 színes oldal egységben kifejezett hirdetési aktivitás. Költség: a hirdetés listaáron számított költsége forintban

A költséghatékonysági elemzés lehetőségei 14/21 Költséghatékony-e a reklámtevékenységem? Hatékonyabb vagyok-e a piacnál, a versenytársaknál? Akarok-e hatékonyabb lenni? További lehetőségek Auditált példányszámok Költséghatékonyság számítása  médiumra  hirdetőre

Orvosi lapok hirdetéseinek relatív költség- hatékonysága*, /21 Költséghatékonysági arányszám Forrás: Pharmaline alapján GKI-EKI Kft. számítása; *intenzitási arány >1% Auditált

Orvosi kézikönyv hirdetések relatív költséghatékonysága, /21 Forrás: Pharmaline alapján GKI-EKI Kft. számítása Költséghatékonysági arányszám Auditált

A 15 legnagyobb hirdető hirdetéseinek relatív költséghatékonysága*, /21 Költséghatékonysági arányszám Forrás: Pharmaline alapján GKI-EKI Kft. számítása; * orvosi szaklapokban

A 15 legtöbbet hirdetett gyógyszer hirdetése- inek relatív költséghatékonysága*, /21 Költséghatékonysági arányszám Forrás: Pharmaline alapján GKI-EKI Kft. számítása; * orvosi szaklapokban

A költséghatékonysági elemzés korlátai 19/21 Csak darab-elérési adatok állnak rendelkezésre Nincsenek szegmensekre lebontott adatok

Következtetések 20/21 Médiaelemzések célcsoportja Hirdetők Médiumok Figyelni kell a következőkre Korrekt, megismerhető módszertan Megismerhető kezelési hibák Reklámkiadás tervezésében használható adatok Auditált példányszámok

Köszönöm a figyelmet! GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. 21/21