Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÁT LÁTHATÓSÁG? ÁT LÁTHATÓSÁG? Bátorfy Attila.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÁT LÁTHATÓSÁG? ÁT LÁTHATÓSÁG? Bátorfy Attila."— Előadás másolata:

1 ÁT LÁTHATÓSÁG? ÁT LÁTHATÓSÁG? Bátorfy Attila

2 MENNYIT KÖLT AZ ÁLLAM?

3 CSAK MÉDIAVÁSÁRLÁS: 99 *listaár, millió forintban. Forrás: Kantar Media A prezentáció csak az első számításokat és nem a végleges adatokat tartalmazza!

4 HOVA MENT EL EZ A PÉNZ?

5 *ezer forintban, Forrás: Kantar Media

6 * Ezer forintban. Forrás: Kantar Media

7 KIK KÖLTÖTTÉK EL A PÉNZT?

8 AZ INDULÓ ÉS A NYERTES ÜGYNÖKSÉGEK KÖRE IS SZŰKÜL
INDULÓK SZÁMA ÁTLAGBAN Forrás: saját számítás a Közbeszerzési Értesítőben megjelent, illetve meg nem jelent 114 darab, 25 millió forint feletti keretösszegű médiavásárlási közbeszerzés eredménye alapján

9

10

11 2011 10,6milliárdnyi tudott 6,1 milliárdnyi jelent meg hivatalosan
42 % máig nincs hivatalos közzététel a KÉ-ben

12 ÁLTALÁNOS MEGÁLLAPÍTÁSOK
- A közbeszerzések követhetősége és közzététele javul, de még mindig nem teljes körű - A médiavásárlással kapcsolatos elszámoltathatóságot azonban a közzététel szabályainak való megfelelés önmagában még nem garantálja - Eközben közbeszerzésben érdekelt ügynökségek köre szűkül, koncentrálódik, így értelemszerűen egy ügynökség sokkal több közpénzt kezel, mint korábban - A közpénzek végállomása egyértelmű, itt is szűkülésről és koncentrációról beszélhetünk - A szereplők által adott információk elégtelenek, nem bizonyítják sem a közbeszerzések tisztaságát, sem pedig a pénzek elköltésének indokolhatóságát és hatékonyságát - Az elszámoltathatóságot garantáló mélyebb, összehasonlításra, ellenőrzésre alkalmas adatok kiadását üzleti titokra hivatkozva megtagadják - Eközben az állami hirdetési pénzek elosztása radikálisan avatkozik bele a piac működésébe


Letölteni ppt "ÁT LÁTHATÓSÁG? ÁT LÁTHATÓSÁG? Bátorfy Attila."

Hasonló előadás


Google Hirdetések