Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

„Ha bejön, akkor bejössz
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
 Felkészítések  Szakmai műhelyek  Módszerteni szakmai kiadványok összeállítása elkészítése  „Szín-Tér” klub-éjszakai-ping-pong  Készszégfejlesztő.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Utcai és lakótelepi szociális munka
Az iskolai szociálismunka
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
„ Hogyan tovább?.
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Wichern Alapítvány a magyarországi szociális munkáért és ifjúságvédelemért Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Tranzit Szolgálat.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Szomolyai Magyar Roma Egyesület ben alakult Céljaink: - Helyi hátrányos helyzetű családok, emberek segítése Érdekvédelem Szociális szolgáltatások.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Gyerekszegénység Elleni Nemzeti program Szécsényi Gyerekesély programja Az alternatív vitarendezés lehetőségei és multiplikációja a programban.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Legyen más a szenvedélyed! 2.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció www.kompania.hu Kompánia Alapítvány Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció www.kompania.hu

Kompánia bemutatása A Kompánia Alapítvány az első magyarországi kortárs-segítő csoport bázisán jött létre 1997-ben, 2000 óta közhasznú szervezet. A szervezet céljai: A fiatalok veszélyeztetettségének csökkentése Mentálhigiénés egészségfejlesztés Önismereti és kapcsolati kultúra fejlesztése Problémakezelés: a probléma-megjelölés és probléma-feldolgozás, helyzetkezelés korszerű módszereinek alkalmazása Kortársközösségi eljárások fejlesztése, alkalmazása

Programjaink Prevenciós programok: ¤ Iskolai programok ¤ Iskolán túli programok Képzés: kortársoktatók, kortárs-segítők

Iskolai prevenciós programok Egészségfejlesztési és drogprevenciós programok TestBeszéd program: Célok: önbecsülés fejlesztés, médiahatás tudatosítása Iskolai agressziókezelés: problémafeltárás készség-, és toleranciafejlesztés kortársközösségi hálózat kialakítása Tevékenységek: felmérés két iskolában (diákok, pedagógusok) Interaktív Játéktár – Agressziókezelés, toleranciafejlesztés az iskolában

Problémás viselkedés felmérése

Nem iskolai ifjúsági célú programok „Alternatíva” program (egy éve) Alacsony küszöbű szolgáltatás „csellengő”, elsősorban 14-18 éves fiatalok részére a Csepel Plázában Célja, hogy ott nyújtsunk vonzó, alternatív programokat a sodródás veszélyeinek kitett fiatalok számára - ahol a kutatások szerint a leginkább elérhetők - vagyis a bevásárlóközpontokban A szolgáltatás a hét minden napján, heti 40 órában, kortárs-segítők és más fiatal segítő szakemberek közreműködésével folyik

Nem iskolai ifjúsági célú programok „Útkereső” program (öt éve) A 13. ker. Prevenciós Központ Gyermekjóléti Központjával együttműködésben Célja: befogadó jellegű kortárs-segítő klubcsoport működtetése veszélyeztetett, halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok részére, kortárs-vezetéssel (heti 3 órában)

Kortársoktató képzés 200 órás képzés (az ELTE PPK Drogprevenciós és Egészségfejlesztési Program képzésére épül) Célja: kortárs-segítők felkészítése prevenciós és egyéb segítő jellegű tevékenységekre segítő foglalkozásra készülő fiatalok számára gyakorlati lehetőség biztosítása, szakmai kompetenciájuk erősítése A képzés felépítése Elméleti szeminárium Sajátélményű módszertani műhely Terepismeret (ellátóhelyek, szolgáltatók) Terepgyakorlat (mentori rendszer) + „praxiskísérő” szupervízió Egyéb szervezeti aktivitások, külső képzéseken, konferenciákon való részvétel, szervezeti szupervízió, szervezetfejlesztés, csapatépítő tábor

Módszertani füzeteink, kiadványaink Interaktív Drogprevenciós Játéktár TestBeszéd - Módszertani füzet Interaktív Önismereti Játéktár Interaktív Játéktár - Agressziókezelés, toleranciafejlesztés az iskolában

Köszönöm a figyelmet! Kiss Nóra képzési referens Kompánia Alapítvány Elérhetőségeink: 1092 Budapest, Ráday u. 50. www.kompania.hu Ambrózay Anikó dr. Piszker Ágnes szakmai vezető alapítványi elnök 06 (30) 289 4409