2012. 01. 25.. Három dologról kell beszélni: Kormány anyag „a nyugdíjrendszer átalakításának lehetséges irányairól” (NGM és nem NEFMI anyag) A bírák,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magán nyugdíjpénztári tv. várható változásainak hatása. Igazgatótanács ülése Budapest, október 21.
Advertisements

Rövid áttekintés, hogy mi történt a magán- nyugdíjpénztári fronton!
Mennyire szolidáris a magyar társadalom? Alapjövedelem, közmunka, segélyezés április 25. Előadó: Závecz Tibor.
Biztosítások 2013 Dr. Honyek Péter Személyi Jövedelemadó Osztály.
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
MI LESZ VELED NYUGDÍJ(AS)?
Tömeges elbocsátások, segélyezési plafon KORÓZS LAJOS ELNÖKSÉGI TAG.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A nyugdíjazással kapcsolatos változások Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Dr. Papp Ildikó humán erőforrás szolgáltató központvezető.
Korhatár előtti ellátások A korhatár előtti öregségi nyugdíjak megszüntetéséről, a korhatár előtti ellátásról és a szolgálati járandóságról szóló 2011.
Fenntartható és megfelelő nyugdíjrendszer
NYUGDÍJVÁLTOZÁSOK.
Rugalmas nyugdíjkorhatár tervezése
A nők 40 éves nyugdíjazásáról… • A nők kedvezményes nyugdíjazásával foglalkozó új szabályok szerint az a nő, aki kereső tevékenységgel és a gyermekneveléssel.
A Kormány intézkedései és tervei
Nyugdíj.
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
Foglalkoztatói nyugdíj
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Néhány szempont a panelvitához Könyvbemutató: Non-Financial Defined Contribution Schemes: The New Revolution for Reforming National Pension Schemes? Budapest,
„Nyugdíjrendszerváltás 2010” avagy jogfosztás a nép nevében Szikra Dorottya, ELTE TÁTK Lakner Zoltán, ELTE TÁTK.
Társadalombiztosítási
Megújul a Sulinet Expressz. Az SZDSZ elnöke felkérte a liberális minisztereket, hogy vizsgálják meg tárcáiknál vannak-e olyan programok, amelyek azokat.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
A gondoskodás területei Mit tehet a munkáltató és mit a munkavállaló?
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
LOPKODÁS UTÁN KAPKODÁS KORÓZS LAJOS ELNÖKSÉGI TAG.
Demográfia és nyugdíjrendszer, Simonovits András MTA KRTK KTI, BME MI, CEU, DE.
GAZDASÁGPOLITIKA VII. ELŐADÁS ELŐADÓ: DR. MARINOVICH ENDRE MÁRCIUS 27.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Mérlegen az atipikus foglalkoztatás május 14. A Fiatalok Ligája (a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligájának Ifjúsági Tagozata) álláspontja.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Nyugdíjkérdések közgazdász szemmel
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Biztonságot az alkalmi munkából élőknek! Az alkalmi munka után fizetett közterhek csökkentése.
Nyugdíjreform folyt. köv.? Pension Reform To Be Continued? Bodor András Pénzügyi Csúcstalálkozó II. / Financial Summit II. - Budapest, szeptember.
CSŐDELJÁRÁSSAL KAPCSOLATOS MÓDOSÍTÁSOK
A nyugdíjrendszer stabilitását megteremtő rövidtávú intézkedések Dr. Herczog László miniszter október 14. Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Szabályozási reform – az intézményrendszer és a járadékszabályozás továbbfejlesztése Szikszainé dr. Bérces Anna PM, főosztályvezető Pénztárkonferencia.
HOGYAN KÉSZÜLNEK A MAGYAROK NYUGDÍJAS ÉVEIKRE?. A magyarok fele nem, vagy alig törődik a nyugdíjjal.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
A nagy átverés: Meddig szórakoznak még a nyugdíjakkal? Korózs Lajos Elnökségi tag.
Kibontakozás helyett gazdasági káosz Az Orbán-kormány gazdaságpolitikájának csődje.
KORÓZS LAJOS ÁLLAMTITKÁR SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM A Nyugdíjasokat érintő kérdésekről (2009)
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Nyugdíjrendszer átalakítása?
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
mint ami mások szerint szükséges!
Az ÜT működés tapasztalatai Siófok, Új jogok Jogok szintjei: Információ (az új szabályok szerint) –Kötelező 6 havonta –kérésre Véleményezés.
Alapszeminárium II. Tréning Jövő. Ezzel fogunk ma foglalkozni !
A nyugdíjazás lehetőségei és aktuális kérdései
A munkaviszony megszüntetése
Készítette: Tóth Zsuzsa Borsodi Szabolcs
II. A költségvetés végrehajtásához kapcsolódó jogintézmények
A családi költségvetés
Magán-nyugdíjpénztárak: álom és valóság Kun János PhD SZEF április 23.
Mit kell tudni a magyar nyugdíjrendszerről?. Az öregségi nyugdíjra jogosultság életkori feltételei a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997.
Összehasonlító példák ‏ 2015/2016 II. Dr Lakatos Mária: ADÓZÁS I.
Merev vagy rugalmas nyugdíjrendszert? Simonovits András november.
Nyugdíjazás és egyéb munkaügyi csemegék Dr. Kőszegfalvi Edit.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Járulék- és egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettséggel kapcsolatos változások év.
Dr.Farkas András NyugdíjGuru
Összehasonlító példák
Bérek könyvelése Schalkhammer-Kenyeres Márta
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Nyugdíjreformok Magyarországon: kihívások és válaszok
Előadás másolata:

Három dologról kell beszélni: Kormány anyag „a nyugdíjrendszer átalakításának lehetséges irányairól” (NGM és nem NEFMI anyag) A bírák, ügyészek, közjegyzők hívatástól való eltiltása. Magánnyugdíj-pénztárak és pénztártagok jövőbeni sorsa.

"A nyugdíjrendszer átalakításának lehetséges irányai" Nyugdíjak adóztatásával kapcsolatos szabályok átírása Újabb nyugdíjreform, A korhatár emelésének felgyorsítása Lépcsőzetes nyugdíjba menetel, Alapnyugdíjról és a csökkentett munkanyugdíj kombinációjáról Az önkéntes nyugdíjpénztárak szerepének fokozása, de olyan átalakítást szorgalmaz, amely kiszorítja a bankokat- biztosítókat a nyugdíjpénztárakból- ez egy piramisjáték! Csak pü. megközelítések vannak, nyugdíjszakmai nincs.

Lépéskényszer a bruttósítás és a nyugdíjadó miatt! Nettó átlagkereset helyett a havi bruttó átlagkereset lesz a nyugdíj kiszámításának alapja, és egyúttal tól személyi jövedelemadót kell fizetni a nyugdíjak után (A pontos adózási szabályokat még meg kellene alkotni.). A kormány többször hangsúlyozta, hogy nem teszi adókötelessé a nyugdíjakat, viszont ha ennek megfelelően jár el, akkor a nyugdíjszámítás alapját is meg kell hagynia a jelenlegi rendszer szerint, feltéve, ha nem akarja, hogy sokkal több pénzt kapjanak jövőre a nyugdíjasok.

Rugalmas korhatár A nyugdíjkorhatárról szólva például felveti a Bajnai- kormány által megkezdett emelés felgyorsítását, és a mostani féléves ugrás helyett (amelynek révén a 62 éves határ 2014 és 2021 között emelkedik 65-re) 1954 után születettek, már 2019-ben 65 évesen mennek nyugdíjba) "lépcsőzetes nyugdíjba vonulás„ versus egységes, általános nyugdíjkorhatárra van szükség, vagyis arra, hogy a hivatalos öregségi korhatárnál sem előbb, sem később ne vonuljon vissza senki. Helyettesítési rátán (az induló nyugdíj és az utolsó aktív kereset hányadosán) is változtatna, mondván, annak leszállítása költségvetési megtakarításhoz vezetne.

Bankok nélküli nyugdíjpénztárak: egy igazi piramisjáték A harmadik nyugdíjpillért képező önkéntes nyugdíjpénztáraknak kiemelt szerepet szán az NGM az ide irányított megtakarításokra adható kedvezményeket a későbbiekben növelni is lehetne, ha azok visszatérnének az "eredeti" - az 1993-as törvényben rögzített - elvekhez, legfőképpen a nonprofit jelleghez. A megfogalmazás felveti, hogy a tárca a nyugdíjkasszák működtetéséből ki akarja zárni a bankokat és biztosítókat, amelyek eddig a piac többségét uralták.

Svéd modell

A svéd-modell vázlata? Döntést nem igénylő automatizmusok útján törekednek a kiadások (nyugdíjak) és a bevételek (nyugdíjjárulékok) egyensúlyban tartására. Egy automatikus kiegyenlítő mechanizmus igyekszik biztosítani az évről évre változó demográfiai és foglalkoztatási viszonyok közepette is. Jól akkor működik, ha magas a foglalkoztatás szintje és sok ember sok járulékot fizet, amit senki nem titkol el! A rendszerhez tartozik egy virtuális egyéni számla, ami mögött nem áll valódi pénzeszköz, mint egy bankszámla mögött. Nem arra szolgál, hogy a befizetett nyugdíjjárulékok ide kerüljenek és itt kamatozva majd visszajussanak a majdani nyugdíjashoz, hanem csupán arra, hogy a befizetett járulékokat, korrektül nyilvántarthassák. Tehát: ez is egy felosztó/kirovó rendszer! Aki a pályája során sokat keresett és ezért több járulékot is fizetett, mint egy alacsony keresetű, az arányosan éppen annyival többet is fog visszakapni nyugdíjasként, de az aktuálisan nyugdíjasok csak annyit vehetnek ki a rendszerből, amennyit abban az évben járulék formájában befizettek a még aktív dolgozók. De mi fogja ösztönözni a munkavállalót, a járulék befizetésére és az államot, annak beszedésére, és mi fogja ösztönözni az államot a demográfiai helyzet javítására?

Az MSZP válasza a Fidesz nyugdíjterveire Már eddig is több sebből vérzik a nyugdíjrendszer - nem az EU és az IMF kérte a korhatár alatti nyugdíjak, a rokkant nyugdíjak megszüntetését. Senki nincs biztonságban s senki nem tudja, hogy milyen ellátásra lesz jogosult. Az igazgatási rendszert szétverték, APEH/NAV és a Kormányhivatal alkalmatlan a feladatok ellátására Ide kell még 3 dolog, amit csinálni lehet és be is vállalhatjuk, úgy hogy nem tűnik ígérgetésnek! És előtte 2-3 mondat a bírákról és MANYUP-ról.

A bírák ügye A 228 bírót helyezzék vissza állásába és beosztásába. Függesszék fel a felmondási időt, melynek letöltését elkezdték. A bírák nyugdíjazásának alkotmányba foglalása az emberi méltóságot sérti és ellentétes a demokratikus jogállam elveivel. Egy adott hívatás gyakorlását zárják ki a rendszerből. Erre való hivatkozással bárkit bármikor kizárhatnak, mert tetszőleges a hivatásgyakorlás korhatára. Az adott személy döntése, hogy mikor megy el nyugdíjba, de ha megy a biztosításra jogosító jogviszonyt meg kell szüntetni: na ezért nem nyugdíj kérdés az ügy!!! A kormány intézkedésének politikai indítékai voltak, és a bírói függetlenség felszámolását célozták. A bírák idő előtti nyugdíjazása az életkor szerinti megkülönböztetés tilalma alá tartozó uniós jogszabályba ütközik. A kormány azonnal kezdjen hozzá a bírók jogállásáról szóló törvény módosításához!

Magánnyugdíj-pénztártagok és a pénztárak jövője Minden nyugdíjcélú megtakarítást tiszteletben kell tartani, s szektor semlegesen kell támogatni az államnak. Azt értem, hogy a harmadik pillért kívánja támogatni az állam, de hol a második pillér? Egy jól működő pénztári rendszert miért akarnak megbolygatni? Hiszen önkéntes alapon működik. A bankok és biztosító intézetek garanciát is jelentenek a szakszerű és biztonságos működésére.

A pénztárakról folytatva 2012-től mindenki járulékot fizet, mely nyugdíj jogosultságot származtat. Nyugdíj alapjául szolgáló szolgálati időt ad. (sarkalatos tv. járulékfizetés alapozza meg a nyugdíjra való jogosultságot) A MANYUP vagyont „átkonvertálták” majd felélték. De aki önként átlépett, annak hogy honorálja az a rendszer/állam amiről senki nem tudja, hogy az mi? Óriási károk származtak a tranzakcióból, mert senki nem hisz már senkinek: ne védjék meg a nyugdíjakat! A pénztárak kivégzése zajlik egy lassú kivéreztetéssel.

Svéd honlapok neve és címei Az Én nyugdíjam (Min pension) honlap: A svéd kormány honlapja: A pénzügyminiszter honlapja: A Svéd Nyugdíjintézet (PM) honlapja: