Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Döntés, kormányzat, kormányzati döntés Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán óra.
Informális tanulás Horváth H. Attila. Az informális tanulás • „szerteágazó és laza fogalom, amely magába foglal számos különböző tanulási módszert, stílust.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Az iskolai dokumentumok
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
A koragyermekkori nevelésről
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
Az iskolai könyvtár állománya
Tanterv és vizsga Kaposi József.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Paradigmaváltás az oktatásban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Dr. habil. Horváth H. Attila
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 TANTÁRGYKÖZI FEJLESZTÉSI TERV.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Tantervtípusok; NAT-ok
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Fejlesztési koncepció
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Pedagógiai Értékelési Konferencia
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A nevelési-oktatási program előzményei
A pedagógus.
AZ ISKOLA.
A TÖRVÉNYEKBEN ELŐÍRT SZOLGÁLTATÁSOK
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A neveléselmélet alapjai A nevelési környezet
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A komplex tehetségfejlesztő program
Az óvodai tevékenységterv
Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Elektronikus tananyag
Inklúzív nevelés Magyarországon
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Az országos mérések megújult rendszere
A differenciálás iskolán belüli és iskolaközi lehetőségei
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Tantervelmélet Kaposi József.
Tanterv-, és curriculumelmélet műfaji fejlődése
Értékek.
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből Dr. Horváth H. Attila 2012. 02. 28.

A tanterv különböző értelmezései A tanterv mint dokumentum Hatáskörük szerint központi helyi kétpólusú A tartalom jellege szerint tananyag, ismeretközpontú tevékenység-, képességközpontú, teljesítmény-, követelményközpontú folyamatközpontú Műfaj szerint sillabusz tantervi rendszer curriculum alaptanterv A deklarált objektív tanterv szubjektív vetületei „lefordított tanterv” „elsajátított tanterv” „rejtett” tanterv

Az alaptanterv /”core-curriculum”/ Az oktatás központilag meghatározott, a személyiség- és képességfejlesztést szolgáló, mindenütt érvényesítendő központi tartalmának lényegét adja meg. Alapja a taneszközök, az ellenőrzések, értékeléseknek; a helyi, iskolai tantervek kialakításának.

Két ttv. típus összehasonlítása (Báthory, 1997:170.)

Újabb tendenciák Kétpólusú modellben Tantervek szerepváltozása (megalapozzák a fő tényezők közötti együttműködést; a tartalmi szabályozási rendszer középpontjában: az alaptanterv) Az „egyénre szabhatóság” szempontja A tanulási tartalom szélesebb folyamatba illeszkedése (formális, nem formális, informális tanulás) Tudástartalmak, ismeretanyagok integrációja

Tantervi vetületek deklarált tanterv „lefordított tanterv” „elsajátított tanterv” „rejtett tanterv” D L E R