4. osztályos példa Bubernik Eszter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

2. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
2. osztályos példa Bubernik Eszter
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Médiapedagógia.
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
3. osztály Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Angol nyelvi kompetencia
4. osztály Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A DISPUTA, MINT SZEREPJÁTÉK. TÖRTÉNELMI LEVEGŐ JÓ INTÉZMÉNYI ADOTTSÁGOK.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
3. osztályos példa Bubernik Eszter
1. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Tanácsok a portfólió készítéséhez
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Közösen a bántalmazás ellen
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

4. osztályos példa Bubernik Eszter

Életkor: 4. osztály Témakör: Közösségben élünk Téma: Egymás mellett élésre nevelés

A foglalkozás tartalma, tanulási terület a jó fogalmának tisztázása a gyerekek erkölcsi nevelése személyes tapasztalataik előhívásával önismeret, önvizsgálatra késztetés vélemény megfogalmazása, vita helyes magatartásformákra nevelés, szoktatás

A foglalkozás célja az egymás iránti érdeklődés bizalom kialakítása, önfeltárás, önvizsgálatát és reális önismeret és tapintat fejlődése,

A foglalkozás célja az eredményes kommunikáció megtapasztalása, eredményes problémamegoldás, egyenlő partnerként, udvarias, de magabiztos viselkedés kialakítása

A kompetenciafejlesztés fókuszai: Önismerettel összefüggő kompetenciák, szociális és anyanyelvi kompetenciák

Az órán alkalmazott módszerek: beszélgetés, beszéltetés, kérdezés, megbeszélés, szerepjáték, értékelés tanulásszervezés: önálló munka, frontális osztálymunka, csoport munka taneszközök, szemléltetés: puzzle – játék, képek, fehér lap, íróeszköz

A következő óra témája: A rossz fogalmának tisztázása.

1. Ráhangolódás, feszültségoldás Kapcsolódás játék:A terem átrendezése megtörténik már szünetben. A zene szól, vidám hangulatú, táncolható muzsika. A játékosok úgy mozognak a zenére, hogy bejárják a rendelkezésükre álló teret. Amikor a zenét megállítjuk, mindenki azon a helyen és abban a pózban kell, hogy maradjon, amelyben a csend érte (mozgás-stop).

1. Ráhangolódás, feszültségoldás A szünetek alatt instrukciókat kapnak, például: Mozgás közben ujjaiddal érintsd meg a melletted elhaladók kezét! A vállak súrlódjanak egymáshoz! A hátak érintkezzenek!

1. Ráhangolódás, feszültségoldás Válassz ki valakit, s a kisujjatok kapcsolódjék egymásba. Együtt mozogjatok tovább! Együtt táncoljatok tovább!

1. Ráhangolódás, feszültségoldás A játék többek között segíti a koncentrációt, együttműködést, ismerkedést, érintés, társválasztás által. A játék célja a feszültségoldás mellett az egymással való együttműködés fejlesztése. A játékot kövesse rövid megbeszélés.

2. Motiváció Az osztályt 3 kiscsoportra bontja a tanító, amelynek szempontja lehet a képességek, vagy szimpátia is. Kiscsoportokban dolgozva puzzle – játék. Ki kell rakniuk a borítékokban lévő képdarabokat! Mit ábrázolnak a képek?

2. Motiváció A 3 borítékban a 3 csoport témájához kapcsolódó képet tartalmaz. 1. csoport: fagylalt 2. csoport: anyuka képe 3. csoport: kiskutya

2. Motiváció Általában mind a három kép szeretetérzést, jó érzést vált ki mindenkiből, mert többnyire mindenki szereti a fagylaltot, az anyukáját és a kiskutyákat.

3. Célkitűzés Tapasztalatok, élmények mozgósítása a jóról.

4.Téma feldolgozása 1. kiscsoport feladata „A jó fogalma” témakört kapta. Minden gyerek kap egy üres lapot, amire jó dolgokat, érzéseket, eseményeket kell összeírnia. Instrukció: címszavakat írjanak.

4.Téma feldolgozása A jó megértésének a kulcsa a szeretet azaz az olyan dolgok, érzések, események felelevenítése, ami pozitív örömérzésekre, jó élményekre épül. Például, hogy ő mit és kit szeret, mi a jó a számára.

4.Téma feldolgozása Ezek mind segítik kibontakozni a személyiségüket, a nyílt őszinte feltárulkozással. Emellett pedig a közösség is informálódik az adott gyerekről.

4.Téma feldolgozása Lehetséges válaszok: Szeretem a… Nagyon jó érzés nekem, amikor… Nagyon szeretem, amikor…

4.Téma feldolgozása Felsorolás: Dolog Érzés Esemény

4.Téma feldolgozása 2. kiscsoport feladata „Mi a jó a másik ember számára?” Aki lehet például az apuka, anyuka, testvér, osztálytárs, egész osztály, tanító néni stb. Instrukció: címszavakat írjanak.

4.Téma feldolgozása A tanulók lapjaikra a következő kérdésekre keresik a válaszokat: Ki fontos számunkra? Miért szeretünk másokat? Minket miért szeretnek mások? Mit tehetünk ezért?

4.Téma feldolgozása Lehetséges válaszok: Ki fontos számunkra Szeretünk más embert, mert

4.Téma feldolgozása Engem azért szeretnek, mert Azért, hogy mások szeressenek

4.Téma feldolgozása A szeretet és a szükséglet szoros kapcsolatának felismerésére is alkalom nyílik Mert ha szeretünk valakit odafigyelünk a szükségleteire, mert a szeretetigény is egyfajta szükséglet adok-kapok stb.

4.Téma feldolgozása 3. kiscsoport feladata „A természettől kapott jó dolgok” témaköre. Feladatuk olyan listát írni, ami ezt a témakört lefedi.

4.Téma feldolgozása Lehetséges válaszok: A feladat elvégzése után meghallgatják egymást a csoportok. Majd ki is egészíthetik egymás felsorolásait és állíthatnak egy fontossági sorrendet.

5. Kiscsoportos improvizációs játék A jó megélése. Mind a három csoport, egy-egy rövid jelenetet ad elő saját témaköréből. Például: Egy meglepetés története. Testvérféltékenység feloldása. A jó dolgokkal kapcsolatban egy történet kitalálása.

6. Az óra lezárása A történetek közös megbeszélése.

7. Az óra értékelése Pozitívumok és mire kell máskor jobban odafigyelni.