A NAPSUGÁR ÉS HOLDVILÁG KÖZHASZNÚ EGYESÜLET (NHKE) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI TERVE 2010-11-ben Készült: 2010.06.22. Közgyűlés prezentáció Közgyűlés prezentáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A lakosság mentális egészségének támogatása
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Mire jók a szűrővizsgálatok?
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Bemutató 4. NHKE Egészségfejlesztési Terve 2011/12 Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő tanár)
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
NHKE Egészségfejlesztési Terv NHKE Egészségfejlesztési Terv 6. rész NHKE Fejlődési Modellje Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A gyakorlatvezető mentor
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Nagyboldogasszony Ünnepe Vértesbogláron - Egy civil szervezet falusi rendezvényének szponzorálása -
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Biztos Kezdet Gyerekházak
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
BerekfürdőSzórványkonferencia  A Magyaratádi Református Egyházközséghez 3 gyülekezet tartozik (Igal, Kazsok és Büssü).  A Missziói Körzet.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Debrecen, a gondoskodó város SZIME XVII. Konferencia Debrecen, szeptember Dr. Papp László polgármester.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Ágazatközi együttműködés
Előadás másolata:

A NAPSUGÁR ÉS HOLDVILÁG KÖZHASZNÚ EGYESÜLET (NHKE) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI TERVE ben Készült: Közgyűlés prezentáció Közgyűlés prezentáció Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő tanár) Megjegyzés: A terv végleges formájához vezető folyamatot, számos tényező formálja, alakítja, határozza meg. Legfőképpen a vállalkozók, társadalmi csoportok és a lakosság ötletessége, leleményessége.

I.Célok, tervek, lehetőségek (Projektek és stratégiák) 1. Vértes Boglárka Hírmondója - szakorvosok, védőnők bevonása (cikkek) - szakorvosok, védőnők bevonása (cikkek) 2. „Zöldövezet” --> „Madárbarát közpark” - Ökotárs-MOL, madárcsalogatók, „madárváró” (gólya+egyéb), szakirányú segítség bevonása, - szobrászok: Streith Miklós – König Mór, Assisi Szt. Ferenc – madarak 3. Nagyboldogasszony napjától – Kisasszony napjáig (új) ig. - Két hét Csibésztábor, 1 hét iskolák bevonása (szakmai gyakorlat) Alapelvek: Alapelvek: - Képzők képzése, nők szerepe, döntéshozók (segítőszándékú) befolyásolása.

- NHKE - 3/a Családi Sportnap - Fiúk foci, lányok főzőverseny, játékok 3/b Vértesboglári Csibésztábor - Időpont behatárolás – könnyebb tervezés - Esélyegyenlőség, ingyenesség minden gyerek számára - Gyógynövényes túra szakvezetéssel  „Streith Miklós Emléktúra” - Bővítés a Vadvirágok Lakásotthon csoporttal (nyári progr.) 3/c Nagyboldogasszony Ünnepe - egyházközség, NKÖ, vállalkozók, (szolgáltatók), lakosság, külsősök együttműködése. „tól – ig” meghatározás  autonómia - Új: horgász verseny, lakodalmas sütemények versenye (helyi - hagyomány szerint!) - ?: lecsófőző verseny (helyi önkormányzat)

- NHKE - 4. Csibésztanya - „téli” tematikus program, helységhez, fűtéshez stb. kötött  nagy a költségvonzata  3 kategória kialakítása: * Ingyenes élmény- és művészetterápia (NHKE)  tanulási nehézség, részképességek zavara, szegénység, halmozottan hátrányos helyzet (szakmai ajánlással: orvos, pap, család- és gyermekvédelem)  fedezet: pályázat, 1%, természetbeni adomány, szponzorok. * Kedvezményes (kiscsoport) * Teljesár (egyéni) * Kedvezményes (kiscsoport) * Teljesár (egyéni) - vállalkozás - vállalkozás Helye: Falusi Egészségtanoda Játszó- és Alkotóház + egyéb szolg. vállalkozók. vállalkozók.

- NHKE - 5. Hölgykoszorú Egészségkör – Fonó - Alacsony érdeklődés  beépül a Csibésztanya, Csibésztábor projektekbe. 6. „Vértes Boglárka” Prevenciója - Szűrések (alacsony részvétel, ÁNTSZ  kapcsolat, alternatív gyógymódok, (diétetika, gyógytorna, gyógytestnevelés, reflexológia, apiterápia) - Szakorvosok  rendelők váróterme  gyerekek megszólítása  osztályok  pályázat (2 irányú!)  jutalmazás (motiváció)  helyi szolgáltatók IDEGENFORGALOM NŐ!  Óvodák, iskolák bevonása (gyerek, szülő, tanár)

- NHKE - 7. Csillagfényes délután - Gyerekek bevonása 8. Egészségnevelői Pedagógiai Program (új) - „MODELL” elkészítése elkészítése 9. Gyűjtőmunka (új) - Több irány, helyi és kistérségi szint (írásos, tárgyi) - Település múltja, hírességek, hagyományok stb. - Kapcsolódások, azonosságok és különbözőségek - Megfigyelések, tapasztalatok, jó példák

- NHKE - II. Tovább fejleszthető irányvonalak 1. Orvosi, egészségügyi - pályázatok kiírása, várótermek, óvodák, iskolák bevonása, szakmai újságcikkek, alternatív gyógymódok - pályázatok kiírása, várótermek, óvodák, iskolák bevonása, szakmai újságcikkek, alternatív gyógymódok 2. Oktatás, nevelés - tanfolyamok – vállalkozók (szakszerű, tematika) – Egészségnevelői Pedagógiai Program - tanfolyamok – vállalkozók (szakszerű, tematika) – Egészségnevelői Pedagógiai Program 3. Turizmus (2010 a Fesztiválok Éve) - egészségmegőrzés, népi gyógyászat, hagyományőrzés, vallásturizmus - egészségmegőrzés, népi gyógyászat, hagyományőrzés, vallásturizmus - reklám – PR – marketing – szponzoráció – stb. - reklám – PR – marketing – szponzoráció – stb. (Pl. szentelt virág, gyógynövény, lagzi süti, Csibészek- kedvence, ásza díj)

- NHKE - III. a., Bicskei kistérség – b., Dokumentumok – c., Falu – város összhangja a., kultúrája, hírességek, természeti adottságok stb. - sokszínűség  önmagunk helyének felismerése - sokszínűség  önmagunk helyének felismerése - szolidaritás, hit, vallás, svábság - szolidaritás, hit, vallás, svábság - humán  - humán  - kapcsolatok  TŐKE!!! - kapcsolatok  TŐKE!!! - természeti  - természeti 

- NHKE - b., Egészségfejlesztési terv >>> - EU-s dokumentumok - Nemzeti Népegészségügyi - Nemzeti Népegészségügyi Program Program - Nemzeti Rákellenes Program - Nemzeti Rákellenes Program - Szív és Érrendszeri betegségek - Szív és Érrendszeri betegségek v DOKUMENTUMOK megelőzésének nemzeti v DOKUMENTUMOK megelőzésének nemzeti v ÖSSZHANGJA! programja v ÖSSZHANGJA! programja v - „Közös kincsünk a gyermek” v - „Közös kincsünk a gyermek” Nemzeti Csecsemő- és Nemzeti Csecsemő- és Gyermekegészségügyi Program Gyermekegészségügyi Program - Nemzeti alaptanterv - Nemzeti alaptanterv - Vértes Többcélú Kistérségi - Vértes Többcélú Kistérségi Önkormányzati Társulás Önkormányzati Társulás Kistérségi Közoktatási Terv Kistérségi Közoktatási Terv Egészségnevelői Ped. Program <<<- Nemzeti Együttműködési Program

- NHKE - c., - falusi adottságaink, hagyományaink, értékeink kiaknázása, tőkeként való hasznosítása  városiak kiaknázása, tőkeként való hasznosítása  városiak vevők rá! vevők rá! - a városi (Bicske!, Csákvár!) kulturális programok - a városi (Bicske!, Csákvár!) kulturális programok igénybevétele igénybevétele - Őszinteség – Bizalom – Kölcsönösség – Üzlet – Munka – SIKER – EGYÜTTMŰKÖDÉS - PARTNERSÉG = GAZDASÁGI NÖVEKEDÉS!

- NHKE - Csak együtt van jövőnk! Az EU és az ÉLET nagy lehetőségeket rejt, de csak azoknak, akik a lehetőséggel tudnak élni! Természetesen, a lehetőséget előbb meg kell találni, vagy csak egyszerűen észre kell venni! Légy Te a kulcs, mi a zár, olykor fordítva… oldjuk meg a problémát, működjünk együtt! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! (Keilbach Józsefné)