Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Europass önéletrajz.
Advertisements

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Adatszolgáltatási igények kezelése
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Brüsszel milyen messze van
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Költségvetés tervezése
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
BA Szakirány-választás Határidő (hétfő) 8 órától (vasárnap) 24 óráig!
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
László Gyula1 Szakmai gyakorlat Szakdolgozat Záróvizsga Tájékoztató a BA III.-IV. évfolyamnak.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Az egyetem létrehozásának célja
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A felsőoktatási felvételi eljárás
Szakdolgozatok védése
Szakdolgozatok védése
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Neveléstudományi mesterszak
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Előadás másolata:

Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről Összeállította: Patyán László 2010. Július 01.

Összegző megállapítások A mesterképzésbe belépő hallgatók jelentős része több, mint egy évtizedes munkatapasztalattal a háta mögött lépett be a képzésbe A képzésbe jelentkezők közül sokan nem élvezhetik a munkahely támogatását tanulmányaikkal kapcsolatban A tanulás munkával való összeegyeztetése miatt maradnak sokan távol a kurzusoktól A képzéssel kapcsolatban alapvetően elégedettek voltak a végzősök Fejlesztésre szorul a képzés szakirodalommal való ellátottsága Az egészségtudományi és szociális területről érkező hallgatók képzéssel kapcsolatos elégedettségét tekintve nem találtunk szignifikáns eltéréseket. Ugyanazokat az értékeket és problémákat határozta meg mindkét csoport. A szakdolgozat tartalmi, formai követelményeit át kell dolgozni.

Két módszer… Záróvizsga bizottság (elnökök, külső tagok) értékelése Végzett hallgatók értékelése N=66

Ahogy a hallgatók látták….főbb megállapítások Végzettek iskolai végzettsége belépéskor

Milyen végzettséggel jött a képzésbe?

Hol szerzett munkatapasztalatot?

Hány éves munkatapasztalat után jött a képzésbe?

Honnan értesült a képzésről?

Miért választotta a mi képzésünket?

Milyen képzési formára adta be a jelentkezését? Csak állami képzést 12 fő vállalt, csak költségtérítéses képzést 13 fő. Elsőnek állami, másodiknak költségtérítéses képzést jelölt be 30 fő. (Őket jellemzően állami képzésbe vettük fel.) Jelentkezett – e egy időben másik MA képzésbe? 16 fő jelentkezett. A képzési forma nem releváns.

Támogatta – e munkáltatója?

Költségtérítésről… Túl magasnak tartja 10% A jövedelméhez képest magas 21% A többi MA képzés költségeihez képest magas 10% A többi MA képzéshez képest alacsony1,5% Versenyképes 9%

Szolgáltatásokkal való elégedettség medián érték (1-5 fokozatú skálán) Szakirodalom: 2,9 Könyvtár: 4,2 Honlap: 4,4 TO: 4,4 Szaki Hivatal: 4,2 Tudományos élet: 4,5 Választható kurzusok: 4,55 Nemzetközi kurzusok: 4,5 Oktatók elérhetősége: 4,5 Konzultációs rend: 4,2 Óraterhelés: 4,3 Vizsgarend: 4,2

A kurzusok látogatottsága

Távolmaradás, vagy részvétel fő okai Nem volt szabadideje, szabadsága  Munkahely nem engedte  Azért jött, hogy tanuljon  Érdekelték a kurzusok 

Az órák hány %-a maradt el?

Oktatókról, kurzusokról… Elméleti oktatók felkészültsége: 4,5 Elméleti kurzusok ismeretei: 4,5 Elméleti kurzusok oktatási módszerei: 4,3 Elméleti kurzusok számonkérési technikái: 4,3 Gyakorlati oktatók felkészültsége: 4,7 Gyakorlati követelmények: 4,5 Gyakorlat oktatási módszerek: 4,5 Gyakorlat számonkérés: 4,6 Képzésfejlesztési javaslatok: gyakorlatiasabb órák, több gyakorlat, számonkérés módszereinek fejlesztése, gyakorlat fejlesztése, túlzott számonkérés a gyakorlat során, új ismeretek beépítése

Legszínvonalasabb kurzusok (első helyen) Gerontológia Szociális munka gyakorlata Egészségpolitika Rehabilitáció Pszichiátria Egészségpszichológia

Legszínvonalasabb kurzusok (második helyen) Egészségügyi szociális munka Gerontológia Menedzsment Egészségpszichológia Rehabilitáció Fogyatékos személyek életminősége

Legszínvonalasabb kurzusok (harmadik helyen) Egészségügyi szociális munka Kutatásmódszertan Segítő kapcsolatok pszichológiája Szociális munka gyakorlat Szociális munka idősekkel

Legalacsonyabb színvonalú kurzusok (az egynél több gyakorisággal említett esetekben) Első helyen: Rehabilitáció (8) Második helyen: Fogyatékos személyek életminősége (2) Harmadik helyen: nincsen

Oktatók, vizsgabizottságok véleménye A szakdolgozatok megítélése rosszabb volt az alapszaki értékeléseknél - Tartalmi és formai követelmények átdolgozása - Tudományos igény - Új eredmények - Kutatás, értékelés, eredmények prezentációja

Oktatók, vizsgabizottságok véleménye Elméleti tudás - Magasabb színvonalú volt az alapszak hallgatóiénál - Egyes esetekben kimagasló tudás, felkészültség Az egészségügyi területről vizsgáztatók szerint túl kevés az egészségtudomány A társadalomtudományi területről vizsgáztatók szerint túl kevés a társadalomtudomány 