A 2014-2020-as Európai Uniós tervezési időszak várható legfontosabb feladatai TÉRSÉGI VÁLLALKOZÓI FÓRUMOK 2013. január 28-29-30. Szolnok – Jászberény –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Advertisements

„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
A as fejlesztési időszak uniós forrásainak tervezése és intézményrendszere Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Polomik Heléna területi tervezési és értékelési referens
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Buzás Sándor főosztályvezető Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH)
A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS ÉS A VÁLTOZÓ KÖZIGAZGATÁS A TELEPÜLÉS, A JÁRÁS, A MEGYE ÉS A RÉGIÓ ÁTALAKULÓ SZEREPE II.PLAN-NET.HU TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” Új programozási metódusok a as tervezési periódusban:
A CIVIL SZERVEZETEK ÉS A MAGYAR NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYEI CIVIL SZERVEZETEK IV. KONFERENCIÁJA Szolnok, március 22. DR. BARANCSI.
területi tervezési és értékelési referens
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
MTA Regionális Kutatások Központja Tájékoztatás a Vidékfejlesztési Albizottság november 28-i üléséről Dr. Finta István Ph.D.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
MNVH Komlóska Baracsi Endre referens.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program tervezési folyamatának aktualitásai Agrár- és Vidékfejlesztési Partnerségi Fórum Szolnok – Megyeháza,
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
Az önkormányzatok településfejlesztési
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A magyarországi K+F politika
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Előadás másolata:

A as Európai Uniós tervezési időszak várható legfontosabb feladatai TÉRSÉGI VÁLLALKOZÓI FÓRUMOK január Szolnok – Jászberény – Kisújszállás LAKATOS ISTVÁN irodavezető Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzati Hivatal 1

2  A as időszak költségvetési keretei még nem alakultak ki  Magyarország mintegy 18 – 20,5 milliárd eurora számíthat a 7 év alatt  Döntés született, hogy az országnak jutó keret 60%-át közvetlen gazdaságfejlesztésre kell fordítani  A keret legalább 10%-a a megyei önkormányzatok hatáskörébe kerül

közötti operatív programok Operatív program (indikatív megnevezés)Forrás Szakmai tartalom meghatározásáért első helyen felelős tárca Irányító hatóság elhelyezése Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP (GINOP)ERFANGM Versenyképes Közép-Magyarország OP (VEKOP)ERFANGM Terület- és Településfejlesztési OP (TOP)ERFANGM Intelligens Közlekedésfejlesztési OP (IKOP)ERFA, KANFM Környezeti és Energetikai Hatékonysági OP (KEHOP)ERFA, KANFM, VMNFM Emberi Erőforrás Fejlesztési OP (EFOP)ERFA, ESZAEMMI Koordinációs OP (KOP)KAME „Vidékfejlesztés, halászat” OPEMVA, ETHAVM

4 Területfejlesztés integrált megközelítésének új eszközei INTEGRÁLT TERÜLETI BERUHÁZÁS Integrated Territorial Investment (ITI)  Beruházások integrált módon történő megvalósítása  Egy vagy több operatív program egynél több prioritási tengelyén belül  Lehetséges megvalósulása -integrált városfejlesztési stratégia -bizonyos területeken folytatott, települések között együttműködések formája KÖZÖSSÉG ÁLTAL IRÁNYÍTOTT HELYI FEJLESZTÉSEK Community-led Local Development (CLLD)  Konkrét, régió alatti szintű területekre összpontosít  Közösség által irányított, a helyi nyilvánosságot és a magánszektor társadalmi és gazdasági érdekeit képviselő helyi akciócsoportokkal  Olyan integrált és több szektort felölelő, területspecifikus helyi fejlesztési stratégiákon keresztül valósul meg, amelyek kialakításakor figyelembe veszik a helyi igényeket és lehetőségeket  A helyi kontextusban innovatív jellemzőket foglal magába, hálózatépítési tevékenységeket, valamint értelemszerűen együttműködést is tartalmaz

5 A „Nemzeti Fejlesztés 2020 – Az Országos Fejlesztési Koncepció és az Országos Területfejlesztési Koncepció tervezete szerint a fejlesztési célkitűzések megyén belüli területi vonatkozásai a következők:  Az ország gazdaságilag dinamikusabb térségei közé és Budapest nagyvárosi térségéhez kapcsolódik a Jászság, valamint Szolnok és Törökszentmiklós térsége.  A megye tisztántúli részei (Nagykunság, Tisza-tavi térség, Tiszazug, Mezőtúr térsége) felzárkóztatandó perifériák.

6 A MEGYEI TERVEZÉS FOLYAMATA (1) I. Megyei területfejlesztési koncepció  Helyzetfeltárás: július – november között, november 23-án fogadta el a Megyei Közgyűlés a további tervező munka alapjául  Javaslattevő munkarész: november – február között, január 25-ei ülésén fogadta el a célrendszer első változatát a Megyei Közgyűlés  Egyeztetési dokumentum: március, 45 napos közvitára bocsátás  Rendeletalkotás: június

7 A MEGYEI TERVEZÉS FOLYAMATA (2) II. Megyei területfejlesztési programok  A 4 együttkezelendő térségre előtanulmányok készítése január – március között  A Megyei Önkormányzat és a megye 20 városa, a as fejlesztési ciklus megalapozására együttműködési megállapodást írt alá január 23-án III. Megyei területfejlesztési stratégiai és operatív programok  Stratégiai és operatív programok kialakítása március – október között

8 A megyében 4 összekapcsolódó, együttkezelendő térség rajzolódik ki /2013. január 23-án aláírt megállapodás/  Jászság (= Jászberényi kistérség = Jászberényi járás + Jászapáti járás)  Szolnok – Törökszentmiklós - Martfű térsége (= Szolnoki kistérség + Törökszentmiklósi kistérség Tiszabő kivételével = Szolnoki járás + Törökszentmiklósi járás)  Nagykunság – Tisza-tavi térség (= Karcagi kistérség + Tiszafüredi kistérség + Tiszabő = Karcagi járás + Tiszafüredi járás + Kunhegyesi járás)  Mezőtúr térsége – Tiszazug (= Mezőtúri kistérség + Kunszentmártoni kistérség = Mezőtúri járás + Kunszentmártoni járás)

9 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció célrendszere (1) JÖVŐKÉP 2030 →ELTÉRŐ UTAKON – A VÁLTOZATOSSÁG TERMÉKENYÍTŐ ERŐNKKÉ VÁLIK ÁTFOGÓ CÉLOK 2030 →Erőteljes kapcsolódás a makrogazdaság fejlődési tengelyéhez →Változatos kultúrtájak dinamikus egyensúlya →Egészséges, képzett lakosság, együttműködő társadalom

10 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció célrendszere (2) STRATÉGIA CÉLOK →TERÜLETI CÉLOK 1.Szolnok nagyváros-térség pozíciójának megerősítése a Bécs-Budapest- Belgrád/Bukarest fejlődési tengely és a Tisza-völgy térrendszerében 2.A városiasság erősítése és a gazdaság diverzifikációja a Jászságban 3.A megye észak-keleti fele, a Nagykunság és a Tisza-tavi térség felzárkózásának megalapozása értékeik mobilizálásával 4.A Tiszazug és Mezőtúr térsége fejlődésének előmozdítása a térségi együttműködések kiterjesztésével 5.Tisza-menti „öko-sztráda” alrendszereinek kiépítése

11 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció célrendszere (3) STRATÉGIA CÉLOK →SPECIFIKUS CÉLOK 1.Az emberi erőforrás fejlesztése 2.Az agrárium együttműködésen alapuló megújítása 3.A térségi és társadalmi esélyegyenlőség feltételeinek megteremtése 4.Az infrastrukturális hiányosságok felszámolása

12 KONKRÉT FEJLESZTÉSI FELADATOK Az elérhetőség javítása 2.A gazdasági fejlődés megalapozása 3.A környezet állapotának további javítása 4.A humánerőforrás fejlesztése 5.Térségi fejlesztések

13 A Megyei Önkormányzat tervező munkájával összefüggő megyei tervdokumentumok elérhetőek: Tervezés Köszönöm megtisztelő figyelmüket!