Szociális marketing 1. Dr Skrabski Árpád.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán.
Marketing a kozmetikában
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
A direkt marketing fogalma
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szóbeli közlés felépítése
Közönségkapcsolatok (PR)
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A marketing alapkoncepciói
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
Szociális kommunikáció 0.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Kérdések a második zh-hoz
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Szociális marketing 1. Dr Skrabski Árpád

PIACORIENTÁCIÓ Koncepció Cél Stratégia Termelési olcsó, elfogadható termelékenység Termék legjobb tökéletesítés Értékesítés fogyasztó ügynöki befolyásolása tevékenység Marketing célpiaci igények fogyasztó orientáció Holisztikus célpiaci igények és fogyasztó marketing társadalmi orientáció felelősség visszafordítható

STRATÉGIA TERVEZÉSE SWOT külső környezet megva-lósítás küldetés cél program kelső környezet visszacsatolás, ellenőrzés

Biztonság (biztonság, védelem) Fiziológiai (éhség, szomjúság, lakás) MASLOW SZÜKSÉGLET HIERARCHIÁJA Önmeg- valósítás Elismerés (önbecsülés, statusz) Szociális (valahová tartozás, szeretet) Biztonság (biztonság, védelem) Fiziológiai (éhség, szomjúság, lakás)

A KÜLDETÉS ÖT KOMPONENSE Tradíció Pillanatnyi preferenciák Környezet Erőforrás Speciális kompetencia A KÜLDETÉS DIMENZIÓI Ágazat Piac Vertikális Földrajzi

STRATÉGIA 1 Nagy Közepes Kicsi Erős Gyenge Pozícióvédelem Fejlesztés Szelektív fejlesztés Közepes Szelektivitás, nyereségmegőrzés Korlátozott bővítés vagy felélés Kicsi Védekezik és újra összpontosít nyereségmegőrzés Leépítés Piaci része-sedés Piaci pozició Erős Gyenge

STRATÉGIA 2 SZTÁR ? piac növe- kedé- sé- nek üte- me FEJŐS TEHÉN SEREG HAJTÓ piac növe- kedé- sé- nek üte- me kompetitív pozició

KOMUNIKÁCIÓS MIX Reklám Jelkép, jel Csomagolás Postázás Nyomtatott Katalógus Képes újság Könyvecske Hirdető tábla Bolti reklám Sugárzott Audiovizuális Mozgó kép Értékesítés ösztönzés Verseny, játék Ajándék Áruminta Vásár, kiállítás Kupon Engedmény Hitel alacsony kamatra Szórakoztatás Visszavásárlás Árukapcsolás Propaganda Sajtó tájé-koztató Beszédek, Szemináriumok Éves jelentés Jótékonyság PR (külső, belső) Személyes Értékesítési bemutató Értékesítési találkozó Ügynöki tevékenység Vásár Telemarketing

CIMJEGYZÉKEK EGY FŐISKOLÁN Diákok Öreg diákok Tanárok Gyakorló helyek Minisztériumok, hatóságok, helyhatóságok Finanszírozó, pályáztató szervezetek Szakmai kapcsolatok, más főiskolák, egyetemek Tudományos kapcsolatok (hazai, külföldi) Szakmai szervezetek, egyesületek, alapítványok Helyi termelő egységek, üzemek Helyi véleményformáló személyek Sajtó (TV, rádió. újság) Könyvkiadók, könyvesboltok, börze

ELŐADÁS TERVEZÉSE 1. Az előadás típusai: újságírók tájékoztatása beszámoló a szervezet tevékenységéről előadás potenciális előadóknak motiválása és informálása a stábnak A hallgatóság: hogyan hat az előadás tárgya a hallgatókra megértést segítő eszközök példák vizuális segédeszközök struktúra ismétlések által adott nyomaték

ELŐADÁS TERVEZÉSE 2. Az előadás tervezése: tárgy ötletek, prioritások a megértést legjobban szolgáló sorrend, a szöveg - bevezetés - tárgyalás - következtetések - cselekvésre ösztönzés Az előadás kivitelezése: bemutatkozás, köszönet (captatio benevolentia) a tartalom ismertetése az üzenet ismertetés arról, amit hallottak szem kapcsolat, mosoly (visszajelzés), szünetek, hang tónus Vizuális segédeszközök

Megszólítás, reklám, írott sajtó Blikkfangos cím: mi az ami a megszólított érdeklődését kiváltja, egyáltalán milyen az érdeklődése? Cím: Miről szól a közlemény? Első mondatok: Tömören közöljük az egész mondanivalót. (A megszólítás célja, hogy ez után alkalmat kérhessünk részletesebb kifejtésre, kontakt személy megjelölése, időpont és telefonszám) További néhány bekezdés: A mondanivaló kifejtése. Néhány történet, személyes tapasztalat névvel, hellyel, időponttal. Felhívás, meghívás, ajánlat: mit tegyen az olvasó? Lopakodó technika: Csak itt közöljük, hogy ki foglalkozik a probléma megoldásával. Esetleg csak egy logo, e-mail cím, honlap, erejéig, vagy név és cím is. Lényeg: Az olvasó bármikor abba hagyhatja az olvasást, a megszólított a beszélgetést. Addig is kapja meg a közlés lényegét!!!

SAJTÓ TÁJÉKOZTATÓ Meghívó: Általános tájékoztatás: hely, időpont Üzenet: Jelmondat, rövid célmeghatározás Rendezők: Intézmény szakemberei, közvéleményt formáló személyek Meghívás többszöri megerősítése telefonon Tájékoztató anyag 1. figyelemfelhívó cím 2. tartalomra utaló cím 3. teljes üzenet röviden 4. Üzenet rövid kifejtése, érvelés 5. Üzenet részletes kifejtése

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment Akadémia Kiadó, Budapest, 2006 Al Reis, Jack Trout: A marketing 22 vastörvénye Bagolyvár Könyvkiadó, 1995