Szociális kommunikáció 0.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Advertisements

Az információ alaptulajdonságai 1.Mérhető 2.Tudásunkra hat Értelmességi alapfeltétel értelmes >< igaz állítás.
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
A kommunikáció.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Kötelező Önvédelmi Gyakorlatok Nem Csak „Feketeöves Adatvédőknek” Kun Árpád vezető rendszermérnök, CEH Budapest, Január 28.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Szocializáció2. Boreczky Ágnes. Szocializáció2. Boreczky Ágnes.
Szocializáció Fogalmak:
Az intézményes nevelés stratégiái
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
A család szerepe, jellemzői
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Gazdasági modellezés,döntési modellek
SZEMÉLYZETI MARKETING
1 1 1.
A fejlesztő értékelés.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Edward Sapir ( ).
A marketingkommunikáció
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Szociális marketing 1. Dr Skrabski Árpád.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
A kommunikáció.
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az alapvető kommunikáció
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Gyakorló óra 5/12.
Jegyzetkészítés 5/17.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Informatikai alapfogalmak
Személyes életvitel. Mentális és csődhelyzet kialakulása 1. A társadalmi háttér negatív hatásai A mai magyar társadalomban megjelenő negatív jelenségek.
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
LEADER, Identitás, Sport
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Logika szeminárium Barwise-Etchemendy: Language, Proof and Logic
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
12. óra Kenőpénz és korrupció.
szaktanácsadók műhelye
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Előadás másolata:

Szociális kommunikáció 0. Elmélet Dr Skrabski Árpád

SZIMBOLIKUS INTERAKCIONALIZMUS 1. George Herbert Mead A szimbolikus interakcionalizmus a nagy társadalmi folyamatok helyett mikro folyamatokkal foglalkozik. A szimbóIum más-helyett-szereplő -dolog, A társadalmi interakció ez által válik lehetővé, legfontosabb szimbólum a nyelv, A szimbólumok nem csak helyettesíti hanem értelmet is adnak a dolgoknak. (kizárhatnak más -értelmezéseket), Az ember nem előre programozott lény, csak értelmes jelenségek környezetében képes létezni. A társadalom akkor tud létezni, ha azonosak a szimbólumaik

SZIMBOLIKUS INTERAKCIONALIZMUS 2. Szerep: A társadalom tagjai beleélik magukat a másik helyzetébe, Így értelmezik azt és válaszolnak. Ez nem Jelenti, hogy egyetlen válaszuk lehet. kedvesség tréfa Pl: ökölrázás- agresszió jele nem reagál ellenséges Szerepjáték: Én (I) spontárt akaratok Engem (me) és vágyak kusza társadalmi lény mások halmaza szemével ítéli meg magát A személy a másik helyzetébe beleélve magát kívülről tekint saját magára és felismeri magát mint tárgyat így válik öntudatossá.

SZIMBOLIKUS INTERAKCIONALIZMUS 3. Az énkép mások visszajelzése alapján alakul. A kis gyermek szerepjáték során szocializálódik (5 éves kor) Általános másik: Szabályozott társasjáték során veszi észre a gyermek az öt körülvevő kultúra értékeit (6-8 éves kor). Ez teszi lehetővé a gondolkodást

POSZTMODERNIZMUS 1. Jean Lyotard Nyevi játékok: a nyelvet arra használják, hogy igazolják a szereplők cselekedeteit. A játék szereplői szeretnék cselekedeteiket igaznak vagy igazságosnak feltüntetni Ide tartozik az értékrontás: saját cselekedeteit erényesnek a partnerét hibásnak minősítik 3. Később az igaz-hamis érvelést átveszi a hasznos-haszontalan.

POSZTMODERNIZMUS 2. Jean Baudrillard A jelek fejlődése: 1. fázis: a szavak (jelek) a realitást tükrözik vissza, 2 fázis.a szavak elkendőzik, kiforgatják-a valóságot, 3. fázis:-a szavak elkendőznek valamely hiányt, 4. fázis: a jeleknek nincs kapcsolatuk a valósággal (Disneytand). A TV felelős a szavak jelentésvesztéséért. A 4. fázisban a dolgok megváltozhatatlanná válnak Kenedyt megölték mert volt hatalma. Johnsont, Nixont, Fordot, Reagant nem lőtték le -ők bábok

SZIMBÓLUMOK Primitív népek, álmok, vallási szimbolumok A tudat és az árnyék Az anima és animus Isten szimbólumok

ISMERET KÖZLŐ SZIMBOLUMOK

A KOMUNIKÁCIÓ MODELLJE reklám eszköz kibocsátó kódolás üzenet dekódolás befogadó zaj visszacsatolás válasz

KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE 1. A tervezés szempontjai Mik a céljaink? Mi a kiindulási helyzet?(SWOT) Hová akarunk eljutni?(SMART) Hogyan jutunk oda? Hogyan ismerjük fel, hogy elértük Mik a céljaink? Miért cselekszünk? Kiért? Mit nyernek majd belőle? Hogyan jutnak hozzá?

KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE 2. Kiindulási helyzet. SWOT elemzés. Erőink, Strenghts (belső) Gyengeségeink, Weaknesses (belső) Lehetőségek, Opportunities (külső) Kihívások, Threats (külső) SWOT elemek idő szükségletek információ új felhasználó csoportok emberek környezet pénz politikai tényezők anyagok gazdasági tényezők berendezések verseny lehetőségek attitűdök

KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉS 3. Hova akarunk eljutni, Célok Mi felel meg a céloknak és adottságoknak? (SWOT) Meghatározandók (SMART elemzés) : Specific: egyértelmű tiszta célok Measurable: mérhető, elemezhető Agreed: a résztvevők támogatják Realistic: megvalósítható Time-related: határidőzött Hogyan ismerjük fel, hogy elértük? Mérhető adatok mint szereplés típusa, száma

Mélyinterjú Téma: (néhány példa) Partnerkapcsolat sikeressége, Pedagógus pálya kihívásai, Az új generáció, A TV és videó hatása a gyermekekre s.t.b. Interjú alany: egy párkapcsolatban élő személy, egy tanár, egy diák, vagy egy csoport. Kérdések: A téma operacionalizálása. Mit szeretnénk megtudni? 8-10 kérdés megfogalmazása…részletekre vonatkozó további kérdések

Újságcikk Blikkfangos cím: mi az ami az érdeklődést kiváltja? Cím: Miről szól a közlemény? Hírérték fontos! Első mondatok: Tömören közöljük a mondanivalót. További néhány bekezdés: A mondanivaló kifejtése. Néhány történet: személyes tapasztalat névvel, hellyel, időponttal. Felhívás: mit tegyen az olvasó? (esetleges) Lopakodó technika: Csak itt közöljük, hogy ki foglalkozik a probléma megoldásával. Esetleg csak egy logo, e-mail cím, honlap, erejéig, vagy név és cím is.(esetleges) Lényeg: Az olvasó bármikor abba hagyhatja az olvasást. Addig is kapja meg a lényeget!!!