Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet 2009. április 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A modulos tételkészítés szempontjai Mihálka Nóra irodavezető június 9.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Matematika kompetencia
Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
DE AMTC MTK Víz- és Környezetgazdálkodási Tanszék
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Fontosabb fogalmak Képesség :
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A számítástechnika és informatika tárgya
A munka világával kapcsolatos tudás
A környezetgazdálkodási agrármérnök és természetvédelmi mérnök BSc alapképzések kompetenciáinak tartalmi értékelése és fejlesztése Dr. habil. Juhász Csaba.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA OKJ-vizsgák az iskolai rendszerű szakképzésben Halász János április 21.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
A team-munka elméleti alapjai
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Információ, adat, jel, kód
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Szakképzési dokumentumok
Vizsgaszervezés központi koordinációja Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Feigl Ágnes.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Harmadik matematikakönyvem
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
Modláné Görgényi Ildikó Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet A szakképzés – mérés, értékelés Javaslatok az Országos képesítési keretrendszer bevezetésének.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
OKJ Szakmai- és vizsgakövetelmények. Szakképesítések modularizációja AB C
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
a évi szakmai vizsgáról
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.

„A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.” (Coolahan)

Kompetenciák Szakmai kompetenciaSzakmai kompetencia –a szakképesítésnek megfelelő munkafeladatok elvégzésére való képesség, alkalmasság Személyes kompetenciaSzemélyes kompetencia –azok a személyes tulajdonságok, amelyek megléte elősegíti, lehetővé teszi a munkatevékenység hatékony és eredményes elvégzését Társas kompetenciaTársas kompetencia –a munkatevékenységben részt vevőkkel, illetve ügyfelekkel való közvetlen kapcsolat, a velük összefüggő cselekvéseket leíró jellemzők MódszerkompetenciaMódszerkompetencia –a személy munkamódszerére, munkastílusára, problémamegoldására és gondolkodására jellemző, a tevékenységhez való viszonyát, a tevékenység minőségét leíró jellemzők

Szakmai vizsga Ismeret vagy kompetencia? Írásbeli vizsgatevékenységÍrásbeli vizsgatevékenység A szakképesítés birtokában végezhető munkatevékenységgel azonos vagy azt pontosan modellező, a vizsgázó által készített, papíron vagy elektronikusan rögzített vizsgaproduktumot eredményező tevékenység a szakmai vizsgán Elméleti ismeretek alkalmazási szinten történő reprodukálása

Szakmai vizsga Ismeret vagy kompetencia? Szóbeli vizsgatevékenységSzóbeli vizsgatevékenység A szakképesítés megszerzése révén végezhető munkatevékenységgel azonos vagy azt pontosan modellező, vizsgáztató jelenlétében folyó, jellemzően szóbeli információközléssel járó tevékenység a szakmai vizsgán Elméleti ismeretek alkalmazás szintjén történő felidézése

Szakmai vizsga Ismeret vagy kompetencia? Gyakorlati vizsgatevékenységGyakorlati vizsgatevékenység A szakképesítés birtokában végezhető munkatevékenységgel azonos vagy azt pontosan modellező tevékenység a szakmai vizsgán Szituációs feladatok elvégzése, szakápolási tevékenységek kivitelezése

Szakmai vizsga Ismeret vagy kompetencia? Interaktív vizsgatevékenységInteraktív vizsgatevékenység A szakképesítés birtokában végezhető munkatevékenységgel azonos vagy azt pontosan modellező, általában számítógép használata mellett végzett vizsgatevékenység, melynek során a számítógépes program a vizsgázó tevékenységét előre meghatározottan befolyásolja Szituációs feladatok végrehajtása

Alapelvek a mérőeszközök kidolgozásánál Vizsgatevékenységek definíciójának értelmezéseVizsgatevékenységek definíciójának értelmezése Szakmai és vizsgakövetelmények előírásaiSzakmai és vizsgakövetelmények előírásai Ismeretek alkalmazás közbeni méréseIsmeretek alkalmazás közbeni mérése Új formátumÚj formátum –tartalomnak megfelelő –jól értelmezhető

Előkészítés Követelménymodul feladatprofil elemeinek mérési módjaKövetelménymodul feladatprofil elemeinek mérési módja A feladatprofillal együtt mérhető egyéb kompetenciákA feladatprofillal együtt mérhető egyéb kompetenciák Sablonok kidolgozásaSablonok kidolgozása

Írásbeli vizsgatevékenység

Szóbeli vizsgatevékenység

Gyakorlati vizsgatevékenység

„Jól kérdezni annyi, mint sokat tudni.”