Kompetencia alapú új moduláris képzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
Ápolási Igazgatók Fóruma
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A kompetencia alapú moduláris felépítésű szakképzési szerkezet,
Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskola
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZAKKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS IGÉNYEK
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A kompetencia alapú, moduláris szakképzési szerkezet
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Szakképzési dokumentumok
OKJ módosításból adódó feladatok,
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Onkológiai szakdolgozók képzése
NAK, Szakképzési Igazgatóság
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Szakképzési változások
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
OKJ Szakmai- és vizsgakövetelmények. Szakképesítések modularizációja AB C
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Kompetencia alapú új moduláris képzés Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Vízvári László Kompetencia alapú új moduláris képzés

Amiről beszélni szeretnék Jogszabályi keretek A változás főbb elemei Azonosítás Kompetenciák Modularitás Beszámíthatóság, elismerés Vizsgáztatás További fejlesztési törekvések Vízvári László 2017.04.05.

Jogszabályi keretek 1993. évi LXXVI. Törvény a szakképzésről 1/2006. (II. 17.) OM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről 32/2008. (VIII. 14) EüM rendelet az egészségügyi miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról Jogszabályi keretek Vízvári László 2017.04.05.

15 OKJ SZÁM ELÁGAZÁSOK Alap szakképesítés Rész-szakképesítés Ráépülés: A szakmai és vizsgakövetelmény tartalmazza, hogy mely modulok/szakképesítés/rész-szakképesítés/elágazás moduljaira épül, meghatározza, hogy mely modulokból épül fel, újabb munkakör ellátására képesít. RÁÉPÜLŐ SZAKKÉPESÍTÉSEK Alap-szakképesítés: A szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott modulokból épül fel, munkakör ellátására képesít. Elágazás: A szakképesítés részeként a szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott modulokból épül fel, amely kötelezően választandó modullal/modulokkal együtt munkakör ellátására képesít. Rész-szakképesítés: Egy szakképesítésnek a szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott moduljaiból épül fel, legalább egy munkakör ellátására képesít. ELÁGAZÁSOK Alap szakképesítés Azonosítás Rész-szakképesítés Vízvári László 2017.04.05.

Alap struktúra Ápoló Diabetológiai szakápoló Körzeti-közösségi szakáp. Epidemiológiai szakápoló Légzőszervi szakápoló Felnőtt anaesth-intenziv. Nefrológiai szakápoló Azonosítás Foglalkozás-eü. szakápoló Onkológiai szakápoló Geriátriai szakápoló Pszichiátriai szakápoló Hospice szakápoló Sürgősségi szakápoló Ápoló Alap Rész Elágazás Ráépülés Vízvári László 2017.04.05.

Teljes struktúra Műtéti asszisztens Ráépülés Endoszkópos szakassz. Műtéti szakassz. Azonosítás Elágazás Boncmester Műtőtechnikus Rész Műtőssegéd Gipszmester Alap Műtéti asszisztens Vízvári László 2017.04.05.

Új és a korábbi OKJ Azonosítás Vízvári László 2017.04.05.

Kompetencia alapú képzés A kompetencia fogalma magába foglalja: a született adottságokat, élettapasztalatokat, a tanulás útján megszerzett tudást OKJ szerint: Kompetencia: Azon elvárható ismeretek, képességek, magatartási és viselkedési jegyek összessége, mely által a személy képes lesz egy adott feladat eredményes teljesítésére. Kompetenciák Vízvári László 2017.04.05.

Kompetenciák az SZVK-ban Modulok (követelménymodulok) személyes kompetencia: a személyes tulajdonságok (adottságok, jellemvonások, értelmi és érzelmi viszonyulások) leírása társas kompetencia: a munkatevékenységben résztvevőkkel, a velük összefüggő cselekvéseket jellemzi módszerkompetencia: a munkatevékenység során a személy munkamódszerét, munkastílusát, problémamegoldását határozza meg Mérés (kompetencia vizsga) Tevékeny-ségek leírása Kompetenciák Vízvári László 2017.04.05.

Modularitás Ráépülés Elágazás Rész-szakképesítés Közös modulok Alap szakképesítés Vízvári László 2017.04.05.

Beszámíthatóság, elismerés Portfólió elemzés Beszámíthatóság Felnőtt szakápoló Szakmai vizsga OKJ ÁPOLÓ Szakápoló Kompetencia mérés Vízvári László 2017.04.05.

Szakmai vizsga 4 Vizsga tevékenység Követelmény modulok Értékelés Vizsgáztatás írásbeli 20% 50% 10% a szakképesítés birtokában végezhető munkatevékenységgel azonos vagy azt pontosan modellező tevékenység a szakmai vizsga során interaktív szóbeli gyakorlati Vízvári László 2017.04.05.

Fejlesztések Jelen Terv További fejlesztési törekvések Ápoló Ápoló Sürgősségi ápoló Gyermek ana-int. Sürgősségi ápoló Gyermek ana-int. Sürgősségi ápoló Gyermek ana-int. További fejlesztési törekvések Ápoló Ápoló Csecsemő és gyermek ápoló Csecsemő és gyermek ápoló Ápoló Csecsemő és gyermek ápoló 3 év Ápolási asszisztens Ápolási asszisztens Gyakorló ápoló 2 év Ápolási asszisztens 1 év 2 év 3 év 3 év Vízvári László 2017.04.05.

Összefoglalva Számos új szabályozás Új OKJ szám Új rugalmasabb szakképzési struktúra Átjárhatóság Beszámíthatóság Új vizsgarendszer Folyamatos fejlesztés lehetősége Vízvári László 2017.04.05.

Köszönöm a figyelmüket! Vízvári László Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet www.eti.hu vizvari.laszlo@eti.hu Köszönöm a figyelmüket! Vízvári László 2017.04.05.