ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA 2008. március 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
A tanári munka értékelése
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Az országos mérések megújult rendszere
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
TIMSS 2007.
Statisztika Érettségi feladatok
BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.
A vidéki társadalom néhány jellegzetessége Farkas Tibor PhD. SZIE GTK RGVI MRTT VI. Vándorgyűlés, Gödöllő december
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
MIKÉNT ALAPOZHATJA MEG A KÖZOKTATÁS A SZAKKÉPZÉST? SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA BUDAPEST, ÁPRILIS 21.
Oktatás és gyermekesély kerekasztal március 20. Köllő János (MTA KTI)
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Tárki-Unicredit Európai társadalmi jelentés Demográfiai folyamatok Hozzászólás Spéder Zsolt KSH Népességtudományi Kutatóintézet.
Szonda Ipsos augusztus 29. KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK MŰSZAKI ÁLLAPOTA Kutatás az Oktatási és Kulturális Minisztérium részére.
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Gábor Kálmán A fer hatása a felsőoktatásra Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006 Felsőoktatási Kutatóintézet Institute for Higher.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Az esélyteremtés lehetőségei a kistelepülési iskolákban
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Példa egy ppt prezentációhoz
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Az oktatás, az egészségügyi, valamint a szociális ellátás, mint versenyképességi tényezők Április 6. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató.
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Mennyire és miért hiányzik a 3 év alatti gyerekek napközbeni ellátása? Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet RECWOWE konferencia | Budapest,
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetencia alapú szakoktatás
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
Előadás másolata:

ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.

A gyermekek száma csökken A tanulók és a pedagógusok számának változása között a közoktatásban

Az oktatás életesélyt ad (Forrás: Kovács K. –Hablicsek L., 2006) Férfiak 30 éves korban várható élettartama Magyarországon iskolai végzettség szerint (5 éves mozgó átlagok)

Hány millió szót hall egy gyerek 4 éves koráig? – a szülő státuszának függvényében (Forrás: Hart & Risley (1995), idézi McKinsey (2007)) Az egyenlőtlenségek kialakulásában meghatározó a kora gyermekkor

Országos átlagok matematikából (15 évesek) (Forrás: OECD 2007) PISA 2006: átlag alatti tudás

PISA 2006: A tanulók természettudományos tudáskülönbségének hány százaléka fakad az iskolák közötti különbségből % (Forrás: OECD 2007) A társadalmi egyenlőtlenségeket növeli a magyar oktatási rendszer

Nem tudjuk elérni, hogy a legjobb diákok álljanak pedagógusnak A pedagógusszakok felvételi pontszáma más képzési területek pontszámainak arányában Milyen képzésben vesznek részt a legkiválóbb diákok? (Forrás: Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. és MEH-számítások)

Kedvezőtlenek az iskolák infrastrukturális adottságai  Az iskolaépületek 30%-a teljes, 55%-a részleges felújítást igényel; 38%-ukban az elektromos rendszert kell korszerűsíteni  Az iskolák 9%-ában nincs számítógépterem, 19%-ában nincs könyvtár, 9%-ában nincs tornaterem  Szükségtanteremben is folyik oktatás az iskolák 28%-ában  Mindezeken a területeken nagy regionális és településen belüli különbségek tapasztalhatók  Egy gyerekre kevesebb modern iskolai számítógép jut, mint Romániában (Forrás: Szonda Ipsos, 2007, Sulinet, 2006.)

Az oktatás színvonala nem elsősorban pénzkérdés,… Közoktatási ráfordítások a GDP százalékában Matematika eredmény (PISA 2006) (Forrás: Oktatási Minisztérium)

Pályakezdő tanárok fizetése az egy főre jutó GDP %-ában (Forrás: McKinsey (2007), Kertesi (2008))...de a célzott ráfordítások fontosak

Javaslataink a következő területeket ölelik fel  Korai fejlesztés  Esélyegyenlőség  Tehetséggondozás és kollégiumok  Az oktatás tartalmi kérdései  Pedagógusösztönzés, bérpótlékok  Mérés – értékelés  Intézményhálózat fejlesztése  Közkultúra

Amíg mi lemaradtunk, Finnország reformált, az egyenlőség és a minőség jegyében

Az életre való tudásért