ERDEI ISKOLÁK. Az erdei iskola meghatározása (Pedagógiai Lexikon, 1997) "A századforduló táján kibontakozó szabadlevegõs iskola egyik típusa. Az egészséges.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
REFORMPEDAGÓGIA.
Matematika kompetencia
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Hargita Megye Tanácsa, azzal a céllal indította a Barangoljunk Székelyföldön! című, természetjárásra ösztönző programsorozatát, hogy minél több gyerek.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Napocska Napköziotthon
Az osztályfőnöki szerep története
Nevelés- és oktatásszociológia
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Szeged Özvegy Judit.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Fejlesztési koncepció
REFORMPEDAGÓGIA.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
TANULÓI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztés keretében án kitöltött tanulói kérdőívek kiértékelése.
Az erdei iskolák kialakulása
Az erdei iskola  Fogalma  Története  Jellemzői  Szervezése  Költségek és források  Ellenőrzés, értékelés.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Szeretettel köszöntöm
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Tudományos irányítók: Végzős hallgató:
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Köszöntjük a Reguly Antal Ált. Iskola és Előkészítő Szakiskola nevében! Készítette:Keresztesi Andrea Zirc.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Iskolakert.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Iskolakert.
Telefon:72/
CIVIL KAPCSOLAT Egészségmegőrző kezdeményezések és azok szinergikus kapcsolódása a programhoz „KÁR LENNE, HA RÁK LENNE!” Cseh Istvánné Magyar Rákellenes.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Általános iskola eredménye, értékelése
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM RÖVID TÖRTÉNELME
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

ERDEI ISKOLÁK

Az erdei iskola meghatározása (Pedagógiai Lexikon, 1997) "A századforduló táján kibontakozó szabadlevegõs iskola egyik típusa. Az egészséges hegyi, erdei környezetben létrehozott bentlakásos intézményeknek jelentõs gyógyászati, egészségnevelõ szerepe volt. A mozgalom kezdetben a tüdõbeteg vagy veszélyeztetett gyerekek egészségvédelmét, továbbá a beutalt gyerekek iskoláztatását szolgálta. Az erdei iskolák tanulói a nap nagy részét kerti munkával, játékkal, sporttal foglalkozva a szabadban töltötték. Az elsõsorban egészségügyi–gyógyító intézménynek tekinthetõ erdei iskolák hagyománya az 1860-as évekre nyúlik vissza."

Kialakulása: 1800-as évek- iparosodás,iskolaszanatóriumok Németország (Charlottenbourg, 1904) 1908-tól Magyarországon

Fantázianevek halmaza Fantázianevek halmaza: Zöldosztályok, zöldiskola,szabadlevegős iskolák,hóiskola,Balaton-suli,táboriskola, környezetvédő, honismereti iskolatáborok……Zöldosztályok, zöldiskola,szabadlevegős iskolák,hóiskola,Balaton-suli,táboriskola, környezetvédő, honismereti iskolatáborok……

Célja: Szemlélet-és magatartásformálásSzemlélet-és magatartásformálás Helyes ember-természet viszony kialakításaHelyes ember-természet viszony kialakítása Könyvek helyett személyes megfigyelésKönyvek helyett személyes megfigyelés TapasztalásTapasztalás Élményszerű tanulásÉlményszerű tanulás

Alapszervezetei: 1990-Erdei Iskola Egyesület1990-Erdei Iskola Egyesület Célja: szervezetileg egyesíteni azokat az iskolákat, amelyek természeti környezetben megismerési és nevelési folyamatokat valósítanak meg. A megismerési folyamatba bekapcsolják az adott település környezetében élők életmódját, szokásait. Szervezett keretet biztosít.