A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS HELYZETE, A FEJL Ő DÉS LEHETSÉGES IRÁNYA Dr. Eleki Zoltán ő rnagy (HM HKF kiemelt f ő tiszt) (HM HKF kiemelt f ő tiszt)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KIKÉPZÉS HELYZETÉNEK STRATÉGIAI VIZSGÁLATÁRÓL ÉS
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Dr. Tarnóczi Richárd ezredes PhD. Intézetvezető főpszichológus
Humán rendszerek, közszféra
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Budapest, december 3. Nagyné Zölde Mónika
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
az áldozatokért és a tettesekért
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A kutatási program rövid bemutatása
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Geodézia I. Geodéziai számítások Álláspont tájékozása Gyenes Róbert.
Ág és korlát algoritmus
Pepper Rendszerház Zrt.
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Molnár László mk. alezredes
Diákok Közösségi Szolgálata Az Országos Polgárőr Szövetség Programja Fogadó szervezet: ZALA MEGYEI POLGÁRŐR SZÖVETSÉG ÉS TAGEGYESÜLETEI Megyei koordinátor:
A szervezeti felépítés definíciója
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása TÁMOP A projekt.
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatási helyzete
Munkahelyi egészség és biztonság
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
Katonai Testnevelés helyzete a Központi Kiképző Bázison
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Ifjúsági munkanélküliség Magyarországon
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Elektronikus információbiztonsági kihívások – új szempontból – a Magyar Honvédségnél
Kálmán László mk. alezredes MH HKNYP Pk. h. (hadkiegészítés)
PARP Planning and Review Process Busa Krisztián őrgy. Honvédelmi Minisztérium.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
BILANCIA A magyarországi kutatás eredményeinek bemutatása Budapest, június 25.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Az óvodai tevékenységterv
Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
„FÜGG Ő SÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia Egy attitűd-vizsgáló kérdőív tapasztalatai Dr. Papp Éva.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Önértékelési projektterv
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Készítette: Farkasné Veres Edina
Előadás másolata:

A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS HELYZETE, A FEJL Ő DÉS LEHETSÉGES IRÁNYA Dr. Eleki Zoltán ő rnagy (HM HKF kiemelt f ő tiszt) (HM HKF kiemelt f ő tiszt)

A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS HELYZETE –Magyarország a NATO tagja –Kihívások és kockázatok köre megváltozott –MH feladatrendszere átalakult –Kisebb szervezet, szerződéses katonák megjelenése, valós bevetési helyzetek Feltételezés: Jobban motivált katona+magasabb szintű kiképzés=jobb fizikai állapot Valóság: A katonák fizikai állapota nem változott számottevően (toborzás problémái, felmérési eredmények/25%, 50%/, életmód) MIÉRT???

A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELEMEINEK KÖLCSÖNHATÁSA Követelmények Követelmények ellenőrzése Fizikai felkészítés formái Katonai testnevelés kiképzés Reggeli testedzés, délutáni tömegsport Önálló felkészülés Más kiképzési ágak fizikai terheléssel járó feladatai Szabadidősport, rekreáció Tapasztalatok feldolgozása

PORSZEMEK A GÉPEZETBEN –A fizikai felkészítés formái nem optimális arányban kapnak szerepet: –Katonai testnevelés; –Reggeli testedzés, délutáni tömegsport; –Önálló felkészülés; –Más kiképzési ágak; –Szabadidősport, rekreáció. –A fizikai felkészítés ellenőrzése (kettősség a követelményszintekben és a felmérés anyagában, következmények hiánya, motiváció hiánya)

PORSZEMEK A GÉPEZETBEN II. –A fizikai felkészítés feltételrendszere hiányos –Személyi feltételek (21 fő); –Létesítmények, szerek, eszközök; –Segédanyagok; –Sportegyesületek; –Fizikai felkészülés felső szintű irányítása. –Hozott anyagból dolgozunk (óriási a szakadék a „van” és a „kell” érték között)

MI A TEENDŐ? –Összehangolt felkészítés-felkészülés Arányok, doktrina, program Arányok, doktrina, program –Hatásos értékelés-ellenőrzés Validitás, adekvátság, pozitív-negatív következmények Validitás, adekvátság, pozitív-negatív következmények –Feltételrendszer megteremtése, fejlesztése Létesítmények, eszközök, szakemberek, egyesületek Létesítmények, eszközök, szakemberek, egyesületek –Egységes irányítás, folyamatos visszacsatolás

MI TÖRTÉNT EDDIG? –Katonai Testnev. és Közelh. Módszertani Részleg 4 fő (Molnár Károly őrgy. Dr. Zöllei Zoltán nyá. alez. 4 fő (Molnár Károly őrgy. Dr. Zöllei Zoltán nyá. alez. Tar Tamás ftörm. ….hdgy. Tar Tamás ftörm. ….hdgy. MH szintű módszertani felkészítés MH szintű módszertani felkészítés MH KKB szintű módszertani felkészítés, foglalkozás vezetés MH KKB szintű módszertani felkészítés, foglalkozás vezetés Szabályzók elkészítésébe történő bedolgozás Szabályzók elkészítésébe történő bedolgozás

MI TÖRTÉNT EDDIG? II. –Munkacsoport vizsgálata, javaslatai Fizikai követelmények módosítása Fizikai követelmények módosítása Fizikai állapotfelmérés módosítása Fizikai állapotfelmérés módosítása Toborzási folyamat módosítása Toborzási folyamat módosítása Vezetett foglalkozások arányának növelése Vezetett foglalkozások arányának növelése Testnevelői beosztások bővítése Testnevelői beosztások bővítése Parancsnoki példamutatás erősítése Parancsnoki példamutatás erősítése Módszertani felkészítések Módszertani felkészítések Javaslat a 76/1998. HM utasítás módosítására Javaslat a 76/1998. HM utasítás módosítására Javaslat a munkaidőben történő testedzés rendeletben történő szabályozására Javaslat a munkaidőben történő testedzés rendeletben történő szabályozására Parancsnokok rákényszerítése, hogy éljenek a számukra biztosított eszközökkel Parancsnokok rákényszerítése, hogy éljenek a számukra biztosított eszközökkel Felméréseken független ellenőrök jelenléte Felméréseken független ellenőrök jelenléte Teljesítményértékelés átalakítása Teljesítményértékelés átalakítása Missziós követelmények maradnak Missziós követelmények maradnak Katonák felkészítése a misszióra, esetleg testnevelő jelenléte Katonák felkészítése a misszióra, esetleg testnevelő jelenléte Hazatérők visszaszűrése Hazatérők visszaszűrése

MI TÖRTÉNT EDDIG? III. –Állapotfelmérés változásai: (T1-T2= pont minimum) (T1-T2= pont minimum) (T3-T4= pont minimum) (T3-T4= pont minimum) Köv.ÉrtékelésÖsszpontszám T1 Kiváló Jó Megfelelő Nem megf.<200 T2 Kiváló Jó Megfelelő Nem megf.<220 T3 Kiváló Jó Megfelelő Nem megf.<240 T4 Kiváló Jó Megfelelő Nem megf.<260

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!