Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben A Mindennapi Kultúráért Egyesület Hajdúszoboszló, Barátság Gyógyszálló február 4.
A TÁMOP alprojektjei - Diplomás pályakövető rendszer (DPR); - Adattár-alapú vezetői információs rendszer (AVIR); - Központi validációs rendszer (KVR); - Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR); - IKT szolgáltatások fejlesztése (IKT).
Előzmények I. Társadalmi Megújulás Operatív Program Az Európai Bizottság, , B(2007) sz. határozata TÁMOP 4. prioritás A felsőoktatás tartalmi és szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében Akcióterv ( )
Előzmények II. TÁMOP Tervezési felhívás (2008. március) TÁMOP Tervezési útmutató (2008. május) TÁMOP Megvalósíthatósági tanulmány június)
Előzmények III /2008.(VI.6.) Kormányhatározat Az Európai Képesítési Keretrendszerhez való csatlakozásról és az Országos Képesítési Keretrendszer létrehozásáról - előzmény: kétéves előkészítő munka két bizottságban; - egyik következmény: Tárcaközi Bizottság működtetése; - másik következmény: időkeretek és ajánlások
Országos Képesítési Keretrendszer Fő feladatok: 1. egyeztetett OKKR alapkoncepció létrehozása az egyes oktatási alágazatok és az érintett szakmai szervezetek szakértőinek széleskörű bevonásával; 2. az OKKR legfelső szintjeinek leírása; 3. javaslat kidolgozása az OKKR bevezetésének előkészítéséhez
Központi Validációs Rendszer Fő feladat: a nem formális és informális tanulási eredmények érvényesítésére alkalmas Felsőoktatási Validációs Rendszer kialakítása érdekében modellek és eljárásrendek kidolgozása.
Köszönöm figyelmüket!