STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS Skaliczki Judit ÚJ LEHETŐSÉGEKHEZ ÚJ MÓDSZEREK A teljesítménymérés helyzete a hazai könyvtárakban GÖDÖLLŐ. 2003. Október 15.
Stratégia és teljesítménymérés A közös jellemzők Mind az extenzív, mind az intenzív fejlesztésben felhasználandók A minőségmenedzsment kialakításának és fenntartásának eszközei A jobbítás feltételrendszerének részei Stratégiai terv csak teljesítménymérésre alapozva valósítható meg Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés Aktualitásuk Új stratégia Minőségfejlesztési projekt Új irányelvek Minőségalapú szakfelügyelet Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés Stratégiai célok 2003-2007 Az Európai Unióhoz való csatlakozás könyvtári feltételei és következményei - Eukonform, azaz minőségi szolgáltatások - a minőségmenedzsment könyvtári meghonosítása - a hátrányos helyzetűek könyvtári ellátása Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés Stratégiai célok 2003-2007 A hozzáférés teljes körű biztosítása az ODR és az IKT fejlesztésével - vizsgálatok (mérések) az ODR továbbfejlesztése érdekében - vizsgálatok (mérések) az IKT továbbfejlesztése érdekében Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés Stratégiai célok 2003-2007 Regionális ellátás, a kistelepülések ellátásának megszervezése - milyen kritériumok szabják meg az önálló könyvtár fenntartását - mit jelent a szolgáltatások megvásárlása - hány lakosra kell a társult fenntartást megszervezni Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés Stratégiai célok 2003-2007 A könyvtáros életpálya javítása - a különböző képzőhelyeken végzett könyvtárosok tudásanyagának mérése és összehasonlítása - a különböző képzőhelyek tanterveinek vizsgálata és összehasonlítása - a különböző könyvtárakban dolgozó munkatársak körülményeinek vizsgálata és összehasonlítása Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés Új irányelvek A fenntartásról A hozzáférésről A szolgáltatásokról Az ellátandók köréről Az állományról Stratégia és teljesítménymérés
Minőségfejlesztési projekt 2003-2005 „Könyvtári minőségfejlesztés21” A megvalósítás módja : A könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés c. pályázat Stratégia és teljesítménymérés
„Könyvtári minőségfejlesztés 21” Partnerközpontúság A könyvtári folyamatok szabályozása és dokumentálása A tudatos szervezetfejlesztési képesség kialakítása A folyamatos fejlesztési képesség kialakítása A szolgáltatások folyamatos fejlesztése Stratégia és teljesítménymérés
A könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2003-2005 2003 teljesítménymérések 2004 benchmarking 2005 irányelvek megalapozása Stratégia és teljesítménymérés
A 2003. évi pályázatok az ODR könyvtárak részére A pályázatok száma : 46 A pályázott összeg : 80 857 440 A megítélt összeg : 69 000 000 Stratégia és teljesítménymérés
Minőségalapú szakfelügyelet A küldetésnyilatkozat, a stratégiai terv értékelése és megvalósításának ellenőrzése A könyvtár minőségpolitikájának értékelése és ellenőrzése A szolgáltatási és a minőségi előírások értékelése Stratégia és teljesítménymérés
Stratégia és teljesítménymérés A teljesítménymérés A korszerű könyvtárosi munka alapja A korszerű szolgáltatások megszervezésének és fenntartásának eszköze A könyvtár és a könyvtáros társadalmi helyzetének jobbító lehetősége A használói elégedettség kialakításának feltétele Stratégia és teljesítménymérés