Baba Etológia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Sábián Róbert
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
IDEGRENDSZER.
Down dada babamasszázs oktató élményei saját babájával Baráthné Nagy Edina 2010 V. Tudományos Továbbképző Konferencia Csecsemőmasszázs Oktatók Számára.
Mindennapi testmozgás és egészség
Az idegrendszer felépítése és működése
Születéstől a halálig BONI Széchenyi István Általános Iskola
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
Gyermekkori depresszió
Szociális tanulás formái
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
A játéktevékenység kezdeti fejlődése
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
Az óvodáskorú gyermek.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Korai anya – gyerek kapcsolat
Bevezetés a pszichológiába
Buddhizmus Ferencz Kinga.
Második előadás.
Harmadik előadás.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Az agy működése.
Speciális tanulási nehézségek
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Az emberi magatartást kialakító tényezők
A pszichikumról általában
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Egészség Betegség.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIA
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
A földi munka jelentősége a terápiás lovaglásban és a ló kiképzésben
Az iskoláskor küszöbén
1. Anya – gyermek kapcsolat
A szülői példa jelentősége az utódok életében
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
A kérgestest átvágása, osztott-agy kísérletek, Wada-teszt
Valami aggaszt, vagy idegesít? Fáraszt a tanulás? Őket nem kevésbé.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
Kognitív fejlődés 2. Piaget 1.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
TEST ÉS LÉLEK ÚTJA GONDOSKODÁS A DEMENCIÁBAN SZENVEDŐ IDŐSEINKRŐL.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Biztos kezdet program a gyerekszegénység ellen? A gyerekek fejlődnek, a társadalom befogadó képessége nem.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
A SZÁJNYíLÁSTÓL A BELEKIG
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
AGY 1350 gramm 100 milliárd neuron 100 md X10 ezer szinapszis
A mozgásgazdag idős évek gyümölcsei
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Vegetatív működés II..
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

Baba Etológia

Szakaszok 0-tól 6 éves korig Összesen 3 szakasz: 0-1: csecsemő (0-4 hétig újszülött) 1-3: kisgyermek 3-6: óvodás

Agy fejlődése újszülött kortól Sejtek többsége már csecsemőkorban jelen van Az agy felnőttkorra négyszeresére növekszik Agykéreg különböző területei más-más ütemben fejlődnek

Reflexek, képességek szakaszonként Újszülött: feltétlen reflexek Pupillareflex Táplálkozási reflex Tájékozódási reflex Fogóreflex Átkarolási reflex Ezen kívül: vegetatív reflexek: hányási, nyelési, köhögési

Képességek (újszülött) Rövidlátók-tekintetükkel „letapogatják” környezetüket Tapintás-, hő-, és testhelyzet érzékelésük viszonylag érett Legalább két érzelem kifejezése

Csecsemőkori történések, képességek Csontok keményedése, izmok tömegének növekedése, testsúly megháromszorozása – szükségesek a kar- és láb összehangolt mozgásához, később a járáshoz Pár hónaposan-akaratlagos mozgás Fél éves kor körül: helyzetváltoztatás 1 évesen járás

Kezdik „megérteni” a szüleiket Elkezdik megérteni és használni környezetük nyelvét Kevesebb alvás-világ felfedezése, kapcsolatok kialakítása 8 hónaposok szorongása A feltétlen reflexeket felváltják a tanuláson alapuló feltételes reflexek

Kisgyermekkori jelentős fejlődések Járás megtanulása Beszéd alkalmazása Éntudat kialakulása Egocentrikus, rugalmatlan gondolkodás – agresszivitás Önállóság kialakulása (pl.:szobatisztaság)

Óvodáskori változások Fejlődés (testi) kicsit lelassul Önállóság, aktivitás kibontakozása Gyermek-felnőtt viszony átalakulása Játék fontossága – tükrözi a felnőttek életét, már képesek szabályok szerint játszani (pl.: körjátékok)

Érdekességek Harlow féle drótanya-szőranya kísérlet: kötődés vizsgálata Kondicionált félelem: mi szoktatjuk rá a gyerekeket a félelemre Megszokott a szokatlannal pl.: Mikulástól való félelem Önkényes jelentésadás: ismeretek híján elméletképzés pl.: élesztő – az, akit élesztenek Gyerekközpontúság: a világ dolgai csak akkor történnek meg ha ő tud róla, vele kapcsolatos Gyermeki mitológia: valós és képzeletbeli elemek összecserélése Megelevenítő gondolkodás: lelket tulajdonít a tárgyaknak pl.: a ceruzának fáj ha hegyezik Művi előállítás: ami körülöttünk van, azokat az emberek készítették pl.: hegyek építése Cél és ok felcserélése: a dolgok azért történnek, hogy jó legyen nekünk

Videók http://www.youtube.com/watch?v=hsA5Sec6dAI http://www.youtube.com/watch?v=gyVLD0hl0XY&feature=related