Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A november 18-i workshop napirendje
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Controlling a gyakorlatban
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Farkas Katalin – Vilmányi Márton 2006. június 15. MINŐSÉGKÖZPONTÚ SZERVEZETIRÁNYÍTÁS – IRÁNYÍTÁSKÖZPONTÚ MINŐSÉGMENEDZSMENT? Farkas Katalin – Vilmányi Márton 2006. június 15.

A Dél-alföldi felsőoktatási intézmények benchmarking alapú minőségértékelési rendszerének kialakítása HEFOP-3.3.1-P-2004-06-0054/1.0

A projektet megvalósító konzorcium intézményei: Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Eötvös József Főiskola, Baja, Tessedik Sámuel Főiskola, Szarvas

I. CÉL II. ELŐZMÉNYEK III. EDDIGI EREDMÉNYEK IV. TERVEK

I. CÉL Távlati cél: A Dél-alföldi régió felsőoktatási képzési struktúrájának munkaerő-piac orientált átalakítása Konkrét cél: Dél-alföldi felsőoktatási intézmények minőségértékelési modelljének kidolgozása és bevezetése

II. ELŐZMÉNYEK Koncepció kialakítása Kompetencia felmérés: „A szervezet minőségügyi törekvései” kérdőív, 2005 „Munkatársak kompetenciái” kérdőív, 2005 Minőségtérkép elkészítése, 2005. Humánerőforrás-fejlesztés Vezetői és munkatársi képzések Felsővezetői konzultáció, 2005. október 24. Bolognai szemléletű munkatársi képzés, Baja, Szarvas, Szeged, 2005. november Workshop-sorozat konzorciumi szakértői fejlesztés céljából, 2006. január-február Dél-alföldi minőséghét, 2006. február 21 – 28 Tananyagfejlesztés: FELKÉSZÍTÉS A MINŐSÉGKÖZPONTÚ INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁS BEVEZETÉSÉRE

II. ELŐZMÉNYEK Szakmai rendezvények, konferenciák „Regionalitás, minőségügy, felsőoktatás” konferencia 2005. február 25. – Szeged „Felsőoktatási intézmények tevékenységének minőségi dimenziói” párbeszéd konferencia 2005. szeptember 13. – Baja „A régi jó egyetem – a régió egyeteme” kerekasztal-beszélgetés 2005. december 8. – Szeged „Partnerközpontúság – minőségértékelés – minőségkultúra váltás” konferencia 2005. december 16. – Szeged

III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell Mérési és értékelési módszertani kézikönyv Rendszer működtetési kézikönyv

III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési logikai modell EFQM Irányítási modell

A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell III. EDDIGI EREDMÉNYEK A felsőoktatásra általánosan értelmezhető minőségértékelési modell

Az EFQM modell lényegi működése Vezetés Emberi erőforrások Politika és stratégia Partnerkapcsolatok, Folyamatok Dolgozói eredmények Vevői Társadalmi Kulcs fontosságú Intézményi/szervezeti egység szintű beavatkozási területek megjelölése Intézmény/ szervezeti egység stratégiája III. EDDIGI EREDMÉNYEK Az EFQM modell lényegi működése

Az EFQM önértékelés becsatornázása az irányítási folyamatokba III. EDDIGI EREDMÉNYEK Az EFQM önértékelés becsatornázása az irányítási folyamatokba beavatkozási Intézményi területek Feltételek Működés Érdekeltek mutatószámok képzése Szintű beavatkozási Szervezeti egység Szervezeti egység szintű

Mérési és értékelési módszertani kézikönyv III. EDDIGI EREDMÉNYEK Mérési és értékelési módszertani kézikönyv tartalma Bevezető Általános minőségértékelési modell felépítése Érdekeltek nézőpont Működés nézőpont Feltétel nézőpont Minta célrendszer bemutatása Céltérkép meghatározása, célok magyarázata, mutatószámok meghatározása

Általános stratégiai céltérkép III. EDDIGI EREDMÉNYEK Általános stratégiai céltérkép

III. EDDIGI EREDMÉNYEK Mérési és értékelési módszertani kézikönyvből egy példa a 124 lehetséges cél- és mutatóból Nézőpont: Érdekeltek Célcsoport: Szellemi és tudományos szerep A célcsoport magyarázata Lehetséges cél: Interaktív kapcsolat kialakítása a versenyszférával a képzés és kutatás területén Lehetséges mutató: Szerződő partnerek száma A mutató magyarázata

Példa: Szerződő partnerek száma mutatókártya III. EDDIGI EREDMÉNYEK Példa: Szerződő partnerek száma mutatókártya

Rendszer működtetési kézikönyv III. EDDIGI EREDMÉNYEK Rendszer működtetési kézikönyv tartalma Bevezető Az általános minőségértékelési mutatószámrendszer célja, dokumentumai, területi érvényessége, alapelvei, jellemzői Minőségértékelési mutatószámrendszer működtetése Rendszer elemek, működési modell EFQM önértékelés Cél- és mutatószám menedzsment

III. EDDIGI EREDMÉNYEK Rendszer működtetési kézikönyv útmutató, a gyakorlati megvalósulás Adatgyűjtés Adatértékelés és jelentéskészítés Adatelemzés és beavatkozás Irányítási rendszer fejlesztése felülvizsgálata Intézmény Szervezeti egység Egység

IV. Jelenlegi elsődleges kérdések Intézmény specifikus minőségértékelési modell kialakítása Intézmény specifikus mérési és értékelési kézikönyv kialakítása Intézmény specifikus rendszer működtetési kézikönyv kialakítása

IV. TERVEK Intézmény specifikus minőségértékelési rendszer bevezetése kísérleti jelleggel Tapasztalatok gyűjtése, a rendszer javítása A minőségértékelési modell kiterjesztése és akkreditálása

Várjuk véleményét, észrevételeit: Bővebb információ: www.hefop.u-szeged.hu Várjuk véleményét, észrevételeit: SZTE HEFOP - 3.3.1/M minoseg@rekt.u-szeged.hu