2006. június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök1 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése HEFOP 2004/3.3 Partnerközpontú önértékelési modell.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Science Center of DEBRECEN
Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
RTM kínálatának alakítása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
OFA Hálózat évi tevékenységei
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
„Civil ABC Eger térségében”
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Civil Európa – civilek Európában
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Együtt a változásokért
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

2006. június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök1 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése HEFOP 2004/3.3 Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztéséért projekt A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése HEFOP 2004/3.3 Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztéséért projekt Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Prezentál: SZEDLÁRNÉ GÁLL IBOLYA elnök, minősített tanácsadó EMBERI ERŐFORRÁSGAZDÁLKODÁSI TANÁCSADÓK ORSZÁGOS SZÖVETSÉG Dunaújváros, ZÁRÓKONFERENCIA „MERJÜNK FALAT TÖRNI!” a felsőoktatási intézmények és a civil szervezetek megváltozott kapcsolata a Bologna –i folyamat során

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök2 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Bevezető gondolatok „Merjünk falat törni!” „Együttgondolkodva építkezni” „Sikeres kézfogások, új értékteremtése!” Új közösségi célrendszer - új kapcsolatrendszer Megváltozott gyakorlat – együttműködések Közös szereprendszerek – magas minőségi szintek Az érdekelt felek által megteremthető Tudásrégiók

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök3 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése ÚJ CÉLOK - ÚJ KAPCSOLATOK Új közösségi célrendszer - új kapcsolatrendszer Közösségi cél: a tudásalapú társadalomban az együttműködés új kultúráját kell kialakítani Az új közösségi értékekhez le kell bontani a félelem és a gyanakvás falát A közös értékek mentén kialakított felsőoktatási és non- profit szervezetek közötti együttműködési célok kialakításához le kell bontani a lokális érdekfalakat A célokat megvalósító kapcsolati háló működéséhez le kell bontani az „elmélet mindenhatósága” és a „gyakorlat a szükséges rossz” nézetfalakat Szervezeti belső motivációból fakadjon az együttműködési igény, a felsőoktatási és non-profit szervezetek között Kapcsolatrendszeri cél: az EU követelmények mindennapi gyakorlati feladat legyen, a közös gondolati azonosság megteremtésével

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök4 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése ÉRTÉK - MINŐSÉG - IGÉNYESSÉG A Megváltozott gyakorlat – együttműködések EGYÜTTMŰKÖDÉSI PONTOK  a Bologna -i folyamatban az Európai Felsőoktatási Tér és az Európai Kutatási Tér közötti szorosabb kapcsolat  Ebben a folyamatban: közös kutatási projektek a non- profit szervezetek és a profi (egyetemi) szervezetek, kutatók között, közös EU- s projektek, amilyen DF- EETOSZ együttműködése is  Ennek gyakorlati kivitelezésében a regionális szerveződés új dimenziót ad, az egyetemi szereplők mellett, felsorakoztak a civil szféra karakteres képviselői, több területen: a felsőoktatási képzések, a környezettudatos fejlesztések, a gazdasági fejlesztések és az egészség-megőrzési lehetőségekre történő fókuszálással

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök5 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése MEGVÁLTOZOTT SZEREPEK Ember/tudás intenzív gazdasági tevékenység Egyéni felelősség közösségihatás Elkötelezett vezetők mindkét szervezetben, befogadó készség Meghatározó az intellektuális képesség INFORMÁCIÓKINFORMÁCIÓK AlternatívákAlternatívák MegvalósításokMegvalósítások Közös ötletgyűjtés AKTIVITÁS A CSELEKVÉSRE

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök6

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök7 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS LÉPÉSEI  LÉPÉSEK: pontos képet kell kapnia az érdekelt feleknek a keresett diploma típusról, felmérésben segítenek a civil tanácsadók  Gyakorlati helyek kialakítása: vállalkozók, alapítványok, szakmai szövetségek tudnak ebben segíteni Információátadás Közös Szcenáriók Közös Források A megvalósított projektek teszik hitelessé az együttműködést !

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök8 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése LÉTREHOZOTT ÉRTÉKEK A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Közös szereprendszerek – LÉTREHOZOTT ÉRTÉKEK  A Tudásrégiókban a kultúra integráló szerepének megerősítése  A szakszerű gyakorlati tudás és az elméleti képzés egysége, közös szereprendszer  A HEFOP projekt során megfogalmazhattuk, hogy „Kik vagyunk és mit akarunk?!”  Az egyes Konzorciumi tagok attraktív önálló szoció - kulturális minőségének bemutatására adott lehetőséget  A hagyományok, tradicionális képzési értékek őrzése és a piac által tesztelt innovációs értékek harmonizációja  Más projektek sikertitkainak gyors és interaktív megismerése  Közös pályázati forrás-teremtések

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök9 Konzorciumi tudástérkép Felsőoktatási vezetők, szervezők Non-profit vezetők szervezők, Témamenedzserek Tanácsadók, sajtósok Képzési szakemberek, oktatók Régió fejlesztési képzéstervezők Nagy-, közepes-, kis- és mikró vállalkozások, fogadók Kijövő diplomások fogadói Kivitelező szakemberek Korszerű Vezetési ismeretek, értékesítések Pedagógiai módszertanok Minőségközpontú képzések Konzorciumi Projekt menedzseri munka Kontrollingosok, tervezők FELSŐ OKTATÁSI SZERVEZETEK NON PROFIT SZERVEZETEK

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök10 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Alkalmazkodás az Európai Felsőoktatási Térhez A tudásgazdaság sikeres működéséhez minőségileg másfajta képző szervezet, munkakultúra, viselkedés kultúra kell Regionális Tudáscentrumok Hatékony, többoldalú munkavégzési képesség Technológiai transzferhelyekTudásparkok Kiválóság központok Kialakuló tudáspólusok Felsőoktatási közösségek ÉRTÉKEI TUDÁSVAGYON, HOZZÁ- FÉRHETŐSÉG

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök11 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Mit kell tenni a létrejöttéért? A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Mit kell tenni a Tudásrégiók létrejöttéért?  Széles körben be kell mutatni a Konzorcium által létrehozott értékeket  Ezzel kapcsolódni kell tudni a regionális pólus programokhoz  A Felsőoktatási és a non-profit szervezetek közös projektekben kidolgozzák az Élethosszig-tartó programot  A verseny-képességi követelmények pontos ismerete  Közös forgatókönyv készítése  Közös költség-tervek készítése

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök12 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Eredmények A Felsőoktatás számára Konzorciumi non-profit szövetségek számára n A Képző helyeknek n Nagyobb elfogadottsága n Információk más településekről n Minőségi munkavégzés n Növekvő hitelesség n Hatékony kommunikáció n Munkaerő-megtartás n Mérhető gazdasági előnyök n Befektetők vonzása n A Képzőhelyek gazdaság-szervező szerepe megnő n Vonzó munkahelyre való elhelyezkedés alakítási lehetőségek n Letelepedési szándék nő a képzőhely közelében n Javuló imázs Társadalmi előnyök n Tartós munkahely lehetősége n A jó példák megismerése n Jobb kötődés a régióhoz n Növekvő bizalom n Hatékonyabb informálódás n Csökkenő kiadások n Társadalmi előnyök n EU Régiók térségekhez felzárkózási út n Új pályakezdő munkavállalói rétegek bevonása n Mobilitási hatások n Minőségi megoldások n Új képzési kultúra

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök13 Partnerség érvényesülése Gazdaság- fejlesztés Infó-kommunikációs infrastruktúra Szakmahonosítási feladatok A non-profit szervezetek adottságaira, belső erőforrásaira építő, a szervezet közösségeinek, a megvalósuló gazdaság szereplőinek részvételével programok Közösség- fejlesztése Kultúra Emberi erő- forrás fejlesztése Módszertani ismeretek Szociális programok Szociális programok A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése A Konzorciumi tevékenység civilbarát jellemzője

KövetkezőElőző június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök14 KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! Szedlárné Gáll Ibolya