Készítette: Kárpáti Andrea 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Multimédia az iskolában „sulinet pedagógia” világszerte.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
A tanári munka értékelése
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
A szaktanácsadás támogató szerepe
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
E-learning Kovácspál Eszter.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Az IKT-metria mérőeszköz
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Internet a családban Székely Levente –
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Előadás másolata:

Készítette: Kárpáti Andrea 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Multimédia az iskolában „sulinet pedagógia” világszerte

Készítette: Kárpáti Andrea 2 A Net Nemzedék Szülők nemzedékeA”Net Nemzedék" "Örökké fiatalnak maradni" - az ifjúság érték "Vegyenek komolyan minél előbb" - a felnőttkor hatalom Késleltetett szülővé válás" Parental child " („szülővé tett gyermek”) szindróma: az elfoglalt és/vagy egyedülálló szülő gyermekét felnőtt problémákkal terheli Szelíd hippi-kultúra": "virággyermekek", St. Exupéry Kis Hercege, mint ideál Távolságtartó, " cool " - de nem érzelemszegény Woodstock, marihuána, IndiaRap, kemény drogok, " dark " kultuszok Önszervező, kommunikatív – lokálisan. A nemzetközi problémákat távolságtartóan szemléli, "nem érintik" Önszervező, kommunikatív – globálisan. A világ nem ér véget a település és az ország határain - felelősségérzet az emberiségért. "Szem a láncban", jó csapattagÖnmaga főnöke, rossz alattvaló

Készítette: Kárpáti Andrea 3 What kind of traces are we leaving in the new generation? Édua Szűcs:”Father & son” International Cartoon Competition, NJSZT, 1988.

Készítette: Kárpáti Andrea 4

5

6 A Net nemzedék a munka világában I. Igény a függetlenségre  a munkahely molekuláris szerkezete, Nyitott, érzelmes viszony a munkához  átlátható döntési struktúra érték  kollektív vezetés kell, nem főnök Önkifejezés, önérvényesítés  a külső és belső kommunikációs hálózat működjön Innovációs kényszer  állandó megújulás jellemezze a vállalatot; a hagyományok elvetése Bizonyítási vágy: szeniorátus helyett meritokrácia,

Készítette: Kárpáti Andrea 7 A Net nemzedék a munka világában II. Gyors reagálás az új helyzetekre  bizottságok helyett egyéni felelősségvállalás A megbízhatóság ellenőrzése  állandó és demokratikus munkahelyi kontroll Élethosszig tanulni  mobil munkaerő-piac, ahol a többszöri pályaváltás előny Nincs márka-tisztelet  a régi cégek életben tartása helyett újak teremtése Szabadidő és munkaidő nem válik szét, nincs helyhez kötve

Készítette: Kárpáti Andrea éves magyar fiatalok számítógép- használati szokásai A válaszok kódjai (a használat gyakorisága) 1 = hetente néhányszor, 2 = havonta néhányszor, 3 = néhányszor, 4 = soha, 9 = nincs adat.

Készítette: Kárpáti Andrea 9 Otthoni géphasználat - fiúk és lányok Sulinet-Monitor,

Készítette: Kárpáti Andrea 10 N emzeti oktatási informatikai stratégiák A tömeges eszközbeszerzést a fejlődés fenntartása, váltja fel. Regionális segítő-fejlesztő központok ( competency centre ) kialakítása Az informatikai alapképzettség biztosítása minden felsőfokú tanulmányokat folytató diák részére, Rendszeres nemzeti monitorozó vizsgálatok. Független, rendszeres, publikus digitális taneszköz-értékelés. Differenciált támogatás Csatlakozás nemzetközi hálózatokhoz közös fejlesztési és kutatási projektek.

Készítette: Kárpáti Andrea 11 Milyen keretek között oktatják az informatikát? A KIT oktatásának kereteiOrszágok Önálló informatikai tantárgy, kötelezőÍrország: középisk. ( életév), Finnország, (csak alapfok), Hollandia Önálló informatikai tantárgy, választhatóNorvégia, Finnország (csak középfok) Egy természettudományos tárgy (pl. Matematika, Technika) része Kanada, USA: választható komplex természettudományos (science) tanterv a középiskolában Valamennyi tantárgy anyagában szerepelUSA, Kanada, Norvégia, Írország, Hollandia (csak alapfok) Nincs ilyen szaktárgyi oktatás az iskolában csak szakkörben tanítják Olaszország

Készítette: Kárpáti Andrea 12

Készítette: Kárpáti Andrea 13

Készítette: Kárpáti Andrea 14 Az OECD vizsgálata az IKT iskolai kultúrára gyakorolt hatásáról, I. 1. hipotézis-pár: Az oktatási informatika kapcsolata a pedagógiai innovációval Az IKT kiváló katalizátora a pedagógiai innovációnak, különösen, ha az Internetes oktatási módszereket is alkalmazzuk. Az IKT csak olyan iskolai környezetben tud elterjedni, ahol amúgy is folyik pedagógiai innováció, a tanárok és diákok nyitottak az új pedagógiai módszerek iránt. Itt a számítógép nem több mint a reform-folyamat egyik eszköze.

Készítette: Kárpáti Andrea 15 Az OECD vizsgálata az IKT iskolai kultúrára gyakorolt hatásáról, II. 2. hipotézis-pár: A számítógépes kultúra elterjedése az iskolában A számítógépek iskolai elterjedése egyesek szerint követi a hagyományos, más új oktatási módszerekre jellemző elterjedési modellt. A számítógéppel segített módszerek jelentős felszereltség- igénye, az eszközök gyors avulása miatt egészen más terjesztési lehetőségekről s így elterjedési modellről van szó, mint az eddigi pedagógiai innovációk esetében.

Készítette: Kárpáti Andrea 16 Az OECD vizsgálata az IKT iskolai kultúrára gyakorolt hatásáról, III. 3. hipotézis-pár: A tanárok szerepe a számítógépes oktatás sikerében Az IKT iskolai térhódítása sokak szerint legfőképpen a tanárok hozzáállásától, képzettségéktől függ. E szerint az elképzelés szerint a tanárok annál inkább hajlamosak az új technikával kísérletezni, minél magabiztosabbak a tanítás mesterségében. Minél jobb a tanár, annál hatékonyabb eszközzé válik a kezében az IKT. A másik, rivális hipotézis szerint az iskola számítógépes felszereltségétől és a diákok informatikai képzettségétől, érdeklődésétől függ, mennyire lesz sikeres a reform.

Készítette: Kárpáti Andrea 17 Az OECD vizsgálata az IKT iskolai kultúrára gyakorolt hatásáról, IV 4. hipotézis-pár: Az iskolai informatikai kultúra hatása a tanulók közötti, szociális helyzet által meghatározott különbségekre Az IKT nem fogja növelni az egyébként is meglevő különbségeket a kedvező és kedvezőtlen anyagi körülmények között élő tanulók között. Vannak azonban, akik úgy vélik, hogy az informatikai kultúra elterjedésével a különböző szociális hátterű gyerekek közötti iskolai teljesítmény-különbség is nőni fog.

Készítette: Kárpáti Andrea 18 A kutatás-fejlesztés irányai A lehetőségeket a technikai fejlesztés korlátozza “Hardware is no longer hard” – “user” helyett megrendelő-barát technika Tanár-központú környezetDiák-központú környezet Kutatják az online tanulásban a tanárok szerepét A tanárjelölteket (is) mentorokká képzik Technika határozza meg a hozzáférhetőséget Olcsó, gyors kapcsolat: hozzáférés igények szerint Tanulás oktatási intézményekbenTanulás közösségi intézményekben és munkahelyen Digitális szakadékIKT a tanulási/szociális hátrányok ellen Területi és nemzeti oktatási hálózatokGlobális hálózatok Korlátozott hozzáférésIgények szerinti hozzáférés Sokféle szabályozó ás standardNemzetközi szabályozók Forrás: Connecting the Future – Global Summit of Online Knowledge Networks, Adelaide 2002 március (Ford.: Kárpáti A.)

Készítette: Kárpáti Andrea 19 Szerk. Dringó_Horváth Ida Nemzeti Tankönyvkiadó, OECD "Információs és kommunikációs technológiák és a tanulás minősége" (" Information and Communication Technology (ICT) and the Quality of Learning" ) című kutatás